2016-03-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XplayeR
Sälj medans aktien fortfarande är värd något? Börspodden har dissat aktien i varje podcast tror jag. Det är inte precis den första nyemissionen Anoto står för. "Anoto - Allt fokus på att tillverka aktier" en bra affärsidé när det är dumma aktiebetalare som står för notan
Köpte för ett par dar sen, så får behålla tills den går plus eller till den går till noll
Citera
2016-03-26, 13:20
Medlem
Guldvaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Vad är nyttan med Anotos produkter? Vilka problem löser de? Vad skulle inte kunna lösas med att plåta av en tavla med mobilen?

Massor av nyemissioner genom en massa år utan framgång. Själv har jag en C-pen som jag använde några gånger innan jag tröttnade på den då det inte var helt enkelt att skanna med den. Idag skannar jag inbetalningskort med bankens app och mobilens kamera... mycket smidigare. Förvisso verkar C-pen ha fasats ut nu.
En C-pen scannar väl bara av befintlig text? Med Anotos pennor kan du ta anteckningar i ett anteckningsblock med Anotopapper som sedan digitaliseras automatiskt till exempelvis Evernote.

Jag hade gärna haft en sådan penna när jag studerade, det hade underlättat, se videon. I övrigt kan den användas inom sjukvården för att fylla i formulär etc. Tekniken är intressant men företaget tycks ha förtvivlat svårt att tjäna pengar. Jag hann ut innan det senaste raset och håller mig där.
Citera
2016-03-26, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvaskarn
En C-pen scannar väl bara av befintlig text? Med Anotos pennor kan du ta anteckningar i ett anteckningsblock med Anotopapper som sedan digitaliseras automatiskt till exempelvis Evernote.

Jag hade gärna haft en sådan penna när jag studerade, det hade underlättat, se videon. I övrigt kan den användas inom sjukvården för att fylla i formulär etc. Tekniken är intressant men företaget tycks ha förtvivlat svårt att tjäna pengar. Jag hann ut innan det senaste raset och håller mig där.

Tar ju bara en sekund att scanna med mobilen, och mobilen har man ju alltid i fickan med sig.
Citera
2016-03-26, 13:35
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:

Du hade inte hellre haft en läsplatta när du studerade? Själv läser jag för nuvarande och 80-90% av min klass (dvs de yngre i 25 årsåldern) använder en läsplatta som de antecknar direkt på, antingen via tangentbordet eller via en stylus. Verkar fungera utmärkt.

Gällande sjukvården så är väl situationen exakt densamma, varför köpa en Anotopenna med specialpapper för samma summa som en elektronisk dagbok eller läsplatta med motsvarande programvara?

Papper -> dator är en produkt som gynnar en äldre generation som fortfarande föredrar att skriva för hand. Således borde produkten slagit för länge sedan om den skulle slå alls. Därav anledningen till varför företaget har så himla svårt att tjäna pengar.

Men nu verkar det ju snarast som om företaget handlas upp i förhoppning att de kan ta en bra position i marknaden för läsplattor. Här finns redan sedan tidigare en mängd konkurrenter. Anotos teknik förstår jag det som kan ge en edge i precision för skärmar av den större storleken, men det är knappast här den stora delen av marknaden ligger. Tror knappast att Anoto kan försvara sitt börsvärde även här...

Just my two cents.
Citera
2016-03-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XplayeR
Sälj medans aktien fortfarande är värd något? Börspodden har dissat aktien i varje podcast tror jag. Det är inte precis den första nyemissionen Anoto står för. "Anoto - Allt fokus på att tillverka aktier" en bra affärsidé när det är dumma aktiebetalare som står för notan
Börspodden skall man inte ens lyssna på. De på börspodden verkar älska diskutera Telia och litegrann som aktiekursrunkare, då tänker jag på gamingcorps och gubbjäveln.

Men det är synd att bolaget befinner sig i sådana omständigheterna, dvs intressant bransch men väldigt dåliga personliga resurser på att driva bolaget framåt. Det är bra för en som ligger utanför aktien och samla lärdomar för framtida aktieaffärer.
Citera
2016-03-26, 13:53
Medlem
Är nybörjare med Aktier, kan någon förklara varför folk inom företaget köpt aktier på kurser 1,4 och 1,13, för de borde väl ha koll på kommande nyemmisoner och hur företagets ekonomi ser ut. Är det ett vanligt fenomen att insiders köper in sig i fel tidpunkt, det senaste insidetköpet var ju väl i februari i år.
Citera
2016-03-26, 16:30
Medlem
Guldvaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Du hade inte hellre haft en läsplatta när du studerade? Själv läser jag för nuvarande och 80-90% av min klass (dvs de yngre i 25 årsåldern) använder en läsplatta som de antecknar direkt på, antingen via tangentbordet eller via en stylus. Verkar fungera utmärkt
Jag har en läsplatta men har aldrig lärt mig behärska tekniken att kunna skriva fort och samtidigt läsbart med tillhörande penna.

Citat:
Gällande sjukvården så är väl situationen exakt densamma, varför köpa en Anotopenna med specialpapper för samma summa som en elektronisk dagbok eller läsplatta med motsvarande programvara?
En fördel med Anotos produkter är väl att de är hyfsat billiga? Men visst, jag hör dig. Långsiktigt är väl användningsområdena just begränsade.
Citera
2016-03-26, 18:02
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Jag har en läsplatta men har aldrig lärt mig behärska tekniken att kunna skriva fort och samtidigt läsbart med tillhörande penna.

En fördel med Anotos produkter är väl att de är hyfsat billiga? Men visst, jag hör dig. Långsiktigt är väl användningsområdena just begränsade.

Själv har jag knappt behärskat tekniken med att skriva läsbart med en vanlig penna ;-) Men skulle säga att den stora majoriteten använder paddan och tangentbord, antingen det inbyggda eller ett litet externt.

Kollade upp Livescribe 3 nyss, gick på 150 dollar, därtill tillkommer speciellt anteckningspapper. Den summan får man en billig läsplatta till ändamålet för!
Citera
2016-03-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Du hade inte hellre haft en läsplatta när du studerade? Själv läser jag för nuvarande och 80-90% av min klass (dvs de yngre i 25 årsåldern) använder en läsplatta som de antecknar direkt på, antingen via tangentbordet eller via en stylus. Verkar fungera utmärkt.

Papper -> dator är en produkt som gynnar en äldre generation som fortfarande föredrar att skriva för hand. Således borde produkten slagit för länge sedan om den skulle slå alls. Därav anledningen till varför företaget har så himla svårt att tjäna pengar.

Men nu verkar det ju snarast som om företaget handlas upp i förhoppning att de kan ta en bra position i marknaden för läsplattor. Här finns redan sedan tidigare en mängd konkurrenter. Anotos teknik förstår jag det som kan ge en edge i precision för skärmar av den större storleken, men det är knappast här den stora delen av marknaden ligger. Tror knappast att Anoto kan försvara sitt börsvärde även här...

Just my two cents.

Som svar på det fetade är det värt att nämna att touchskärmarna inklusive tekniken som Anoto sitter på inte var utvecklade i närheten av vad en är idag. Priset för en Anotopenna för fem år sen hade varit enorm. Bara att jämföra vad som hänt inom Apples produkter sen iPhone 3 släpptes, går inte att jämföra med dagens telefoner. Papper kommer aldrig att försvinna helt och det kommer alltid finnas ett värde i att digitalisera fysiska ting.

Men du har rätt i en del annat. Varför köpa en Anotopenna när det finns andra alternativ som också hade fungerat samt redan är etablerade på marknaden? Ja då måste man leverera något speciellt. Samarbetet med HP talar för att det är något speciellt och jag tror på tekniken de besitter. Jag tror med andra ord att deras teknik kan göra succé... Om de inte konkar först.

Jag investerade en liten summa efter fallet i torsdags (25k aktier) så har i och för sig råd att vara optimistisk, men Anoto blir nya FPC... Eller Northland.
Citera
2016-03-26, 23:40
Medlem
Förstår att det varit en jobbigt påsk för er Anoto anhängare och investerare. Visst finns hoppet där, det är ju trots allt det sista som överger människan.. Tyvärr har nog fler och fler landat i detta förhoppningsbolag efter emi och emi...

Spänd väntan, leder ofta till kollaps, emin kom på 38öre tror jag och en bottning runt 40öre bör vara rimligt, kanske lägre iom långhelgen och många nervösa "first time investors" som tappar tålamodet.

Tråkigt för er alla, brukade swinga fint i denna runt det magiska 0,77 stödet men de dagarna är long gone... Anoto hade alltid en viss hype kring sig, drog alltid till sig nybörjarna likt de nya ny miljonärerna i fingerprint, tech är hett som de säger... Anoto + fing kombon var känd...

Lider med er, det kommer nya möjligheter. Tänk fundamentalt är mitt tips.
Citera
2016-03-27, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Emissionen görs för att betala en del lån, och för att kunna bedriva nån verksamhet öht.

Förvärv, visst. Produkter, visst. Man försöker få folk att glömma att bolaget skulle konka direkt om inte emissioner gjordes! Vad tror ni emissionen på 10 futtiga mille gick till? Typ löner och daglig drift gissar jag..så jävla illa är det!

Att då sitta och prata om vilken framgångsresa anoto ska göra..när de inte ens klarar av att leverera den enda jä?vla order de har..totalt verklighetsfrånvänt!

Lyssna inte på dem som fortfarande lovordar anoto, de vill bara rädda sin egna investering, simple as that!

Ni vet att majoriteten av "experterna" på placera i princip lovade kurs på 2-3:- till årskiftet 2015...

Nu sitter samma clowner och lovar enorm tillväxt Q2-3-4...

Äckligt.

Vad vill du själv då? Med dina enkelspåriga inlägg som du sprutar ur dig en gång i timmen som inte tillför ett skit. Det börjar bli klar ot/trams varning på dit substanslösa totaldissande.
Citera
2016-03-27, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sentience
Jag har iallafall fått ett gott skratt genom att gå bak i tråden och läst. Har tack och lov inte investerat en krona i bolaget.

Du är alltså jätte duktig själv + njuter av och gläds åt att det går dåligt för andra.

Vilken fin människa och bra tillgång du är på ett aktieforum.

Verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in