2023-12-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Historia som sagt. Nya tider nu

Citat:
Så nu har vi fått ett marknadsestimat på 1500miljarder sek till 2020 i ett segment där ADNA ska bryta in med sin osynliga Product DNA.
https://www.linkedin.com/pulse/anti-counterfeit-packaging-market-worth-15395-billion-abhay-patil-4?published=t

Smark fick en order på 13miljoner sek ifrån ett sminkföretag. Mkt möjligt att ADNA Är inblandat i den dealen. Det visar sig till rapporten senast isf möjligtvis.
http://kind.krx.co.kr/common/disclsviewer.do?method=search&acptno=2016111700006 5&docno=&viewerhost=&viewerport=

13mille från en kund på en enorm marknad. Det går inte att föreställa sig siffrorna om ADNA slår igenom ens med en mindre % av marknaden. Potentialen är enorm. I presentationen med Redeye använde man sig av Lego och McAllan bla som hade Product DNA printade i så man kan ju hoppas att de är redan blivande kunder.
Mer reklam än så lär det inte behövas för att slå igenom
Bara spekulerar

Citat:
Det börjar se riktigt trevligt ut inför nästa år nu. Man har fått ner kostnaderna nån grymt och kapat blödande grenar.

Avskrivningar och kostnader för nedskäningar ingick i förra rapporten så inget alarmerande utan kommer att ge positiv effekt framöver vilket är viktigast. Ja inget en baissare reflekterar gärna över dock

Rapporten var positiv överlag och ganska väntad resultat,även stämman gick enligt plan och inga överraskningar där så nu kan man vänta in ordrar från HP,Japan,Indien,LatinAmerika.
Det geniala framöver är nu att vi kommer att få löpande inkomster årligen för pennor med fin marginal.

Den indiska transaktionen kommer också
att genera en årlig återkommande omsättning om USD 20 per penna och en
vinstdelning om 50 procent av vinsten från anteckningsprodukter tryckta i
Indien.

Spännande värre med ADNA dock,potentiellt explosiv marknad snart enligt VD.

Citat:
Vi får se,jag föredrar att se möjligheterna och tror att man kan lära sig av misstagen man gjort med ett spretigt och ineffektivt säljarkår bla.

Ser mkt bättre ut nu när man ser att man gör av med 100mille mindre per år och bara på pensidan klarar man nog att göra breakeven under 2017 nån gång med återkommande årliga inkomster med vinst till slut.

HP kommer tids nog och ADNA har mkt potential som helst,spekulerar bara med hög risk såklart men jag släpper inte mina aktier på länge så jag är inte orolig över kursen för det behövs inte mkt för att vi ska landa på miljardvärdering härifrån framöver.

Citat:
Dagens resultat spelar ingen roll. Däremot så kommer du att se när vi räknar samman nästa år så
Känns inte jobbigt alls det här

Citat:
Ordrar ramlar in i i stadig takt nu och flera är på väg bara på pensidan så där hamnar vi på svarta siffror snart.
Och då har vi inte ens räknat in HP eller ADNA.
Dessa muntra tillrop kom under November-2016....moahahahaha
Haussandet verkar vara konstant genom åren.

Nu blir det julfirande några dagar sen återkommer jag under mellandagarna med fler citat.
Det finns mängder att välja bland.

TREVLIG HELG!!
Senast redigerad av Rivet 2023-12-22 kl. 10:03.
Citera
2023-12-22, 10:59
Medlem
Ringhals3s avatar
"Stockholm den 20 december 2023 – Anoto Group AB (publ) ("Anoto" eller "Bolaget") meddelar i dag att Bolagets styrelse erhållit anmälan från Bolagets revisor, revisionsbolaget BDO Mälardalen AB (”BDO”), att revisorn inte förlänger uppdraget för mandatperiodens sista år. BDO valdes till Anotos revisor av årsstämman 2021 för en mandatperiod om fyra år. BDO:s sista revision under den nuvarande mandatperioden kommer därmed att vara Anotos årsredovisning 2023, varefter en ny revisor kommer att väljas i samband med årsstämman 2024."

Att en revisionsbyrå som omsätter nära en miljard väljer att avsluta sitt kontrakt med ett börsnoterat bolag i förtid kan knappast ses som mer än ett omen.
Senast redigerad av Ringhals3 2023-12-22 kl. 11:02.
Citera
2023-12-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Stockholm den 20 december 2023 – Anoto Group AB (publ) ("Anoto" eller "Bolaget") meddelar i dag att Bolagets styrelse erhållit anmälan från Bolagets revisor, revisionsbolaget BDO Mälardalen AB (”BDO”), att revisorn inte förlänger uppdraget för mandatperiodens sista år. BDO valdes till Anotos revisor av årsstämman 2021 för en mandatperiod om fyra år. BDO:s sista revision under den nuvarande mandatperioden kommer därmed att vara Anotos årsredovisning 2023, varefter en ny revisor kommer att väljas i samband med årsstämman 2024.
Kan detta vara början på slutet?

Trevlig helg!
Citera
2023-12-22, 11:05
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Kan detta vara början på slutet?

Trevlig helg!

Nej, men slutet på slutet.
Räkna med avnotering 2024 eller senast 2025 varvid aktierna blir helt värdelösa. Riktkursen sänks nu från 9 öre till 0 öre.
Citera
2023-12-22, 11:51
Medlem
Citat:
Räkna med avnotering 2024 eller senast 2025 varvid aktierna blir helt värdelösa. Riktkursen sänks nu från 9 öre till 0 öre.
Alien kommer nog klargöra detta...

Trevlig helg!
Citera
2023-12-23, 16:53
Medlem
alienfins avatar
Citat:

Bahahahahhaha 😅😅😅 Expertpanelen har talat hehe.. Vi får väl se 😁
Anoto visar bättre och bättre resultat för varje kvartal så baissegängets inlägg blir allt mer desperata 😜

🏖🍻😎
Senast redigerad av alienfin 2023-12-23 kl. 16:55.
Citera
2023-12-24, 10:14
Medlem
Gick ur för 3 år sedan med en svidande förlust. Synd att man överhuvudtaget befattade sig med detta bolag.
Citera
2023-12-25, 11:39
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Bahahahahhaha 😅😅😅 Expertpanelen har talat hehe.. Vi får väl se 😁
Anoto visar bättre och bättre resultat för varje kvartal så baissegängets inlägg blir allt mer desperata 😜

🏖🍻😎

Samma expertpanel som sa att kursen skulle under fem kronor, check!, samma expertpanel som sa att kursen skulle under en krona, check!, samma expertpanel som sa att kursen skulle under 40 öre, check!, samma expertpanel som sa att kursen skulle under 25 öre, check!

Om nu allt såg så lovande ut så skulle inte kursen vara under 30 öre och bolagsvärdet under 100 miljoner. Hade de inte gjort omvänd split 2018 30:1 så hade kursen legat på under 1 öre nu.

Och vad har du lyckats pricka in för prognoser under den resan? Inte ett skit!
Senast redigerad av Ringhals3 2023-12-25 kl. 11:41.
Citera
2023-12-27, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Ja, som sagt. The plot thickens...

Alienfin har babblat om KAIT i ett par år (?) men för några månader sedan blev det plötsligt enormt positivt med försäljning av stora delar av KAIT.

Säger bara det igen. Om KAIT är något att ha så kommer man inte få ett spott av kakan genom att äga Anoto. Nu har Anoto finansierat KAIT, färdigställt produkten, testat marknaden och då är det dags för avyttring. Sedan tror jag förvisso inte att Won duger för någonting men nu kan de fortsätta plocka in deg genom KAIT där han har något av en tabula rasa att jobba med.

Har man haft insyn i onoterade samt lite mindre noterade bolag så förstår man snabbt hur läskigt oseriöst det kan vara ifråga om att se till aktieägarnas bästa, det är rentav tvärtom. Ett par bra exempel är Swedish Sterling och MyFC.

Otroligt lätt att förutse om man någon gång suttit i ledning, styrelse eller grundat/drivit ett bolag.

Tror jag citerar mig själv igen här. Kan inte Alienfin säga åt mig att allt är grönt och okej så jag kan vara lugn?
Citera
2023-12-27, 09:29
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Samma expertpanel som sa att kursen skulle under fem kronor, check!, samma expertpanel som sa att kursen skulle under en krona, check!, samma expertpanel som sa att kursen skulle under 40 öre, check!, samma expertpanel som sa att kursen skulle under 25 öre, check!

Om nu allt såg så lovande ut så skulle inte kursen vara under 30 öre och bolagsvärdet under 100 miljoner. Hade de inte gjort omvänd split 2018 30:1 så hade kursen legat på under 1 öre nu.

Och vad har du lyckats pricka in för prognoser under den resan? Inte ett skit!

Prognoser vet jag inget om men massor av toppar under resans gång, har ju inte direkt gått ned hela tiden
😅😅😅
Citera
2023-12-27, 09:31
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Tror jag citerar mig själv igen här. Kan inte Alienfin säga åt mig att allt är grönt och okej så jag kan vara lugn?

Du har nog inte riktigt förstått sambandet mellan Anoto och KAIT 😁
Men läs på på deras hemsida så kanske du får lite grepp om det finns intresse🤷
Citera
2023-12-27, 10:58
Medlem
NickeNicknames avatar
HP
Samsung
Kait
Någon som vill gissa vad nästa hittepå blir
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera