2014-11-26, 02:41
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
En otäck artikel om de neo-nazistiska bataljonerna i Ukraina, däribland Azov:

http://www.globalresearch.ca/if-the-public-only-knew-us-aid-to-ukraine-monsters-atrocities-committed-by-ukraine-national-guard-az ov-battalion/5416136

Varför heter klippet "Azov Battalion Member Admits to Torture POWs in Donbas"? Det är en person från Högra Sektorn som blir intervjuad. Förövrigt är det ett krig som pågår, inte en kaffebjudning som vissa av er verkar tro.

Självklart är det en otäck artikel. Den är publicerad på en vänsterliberal nyhetssida med uppenbar agenda att smutskasta Azov. Varför använder du förresten uttrycket "neo-nazist"?
Citera
2014-11-26, 12:25
Medlem
postkrans avatar
Lite småkul med Skillts identitetskris

"Judeo-Banderovites. Jews collaborating with Ukr nationalists (Photo collection)"

http://www.liveleak.com/view?i=8bc_1416981355
Citera
2014-11-26, 12:35
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Lite småkul med Skillts identitetskris

"Judeo-Banderovites. Jews collaborating with Ukr nationalists (Photo collection)"

http://www.liveleak.com/view?i=8bc_1416981355
Vad har jag med Högra sektorn att göra? En simpel googling och du hade fått uppgifterna rätt, inte ens det klarade du av, säger en del om på vilken nivå vi befinner oss

/Micke
Citera
2014-11-26, 12:37
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Varför heter klippet "Azov Battalion Member Admits to Torture POWs in Donbas"? Det är en person från Högra Sektorn som blir intervjuad. Förövrigt är det ett krig som pågår, inte en kaffebjudning som vissa av er verkar tro.

Självklart är det en otäck artikel. Den är publicerad på en vänsterliberal nyhetssida med uppenbar agenda att smutskasta Azov. Varför använder du förresten uttrycket "neo-nazist"?
Svaren vi alla ser men inte säger är - för att Guillounism inte är nationell.

I övrigt så måste jag säga att artikeln var riktigt dålig i sitt försök att ljuga, 200 våldtäkter, försvinnande varje dag. Hade man inte kunnat ljuga lite försiktigt och iaf framstått som trovärdig? Nåja, vänstern förnekar sig aldrig...

/Micke
Citera
2014-11-26, 13:18
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek

Hur vet du det? Kepsen med HS-loggan?

Citat:

Vad tycker du om det helhetsintryck du får av artikeln, eller är den per automatik 100% lögn för att den är "vänsterliberal"?

Jag gjorde det för att differentiera mig själv från dessa typer, då jag inte anser mig tillhöra samma strömning/rörelse. Anser att begreppet neo-nazist passar bra.
Citera
2014-11-26, 14:34
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:

Vad tycker du om det helhetsintryck du får av artikeln, eller är den per automatik 100% lögn för att den är "vänsterliberal"?
Avsaknaden av källor är väl ett bra riktmärke? Du tror inte att 200 våldtäkter skulle ha gett genomslag i världsmedia?

/Micke
Citera
2014-11-26, 14:56
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Avsaknaden av källor är väl ett bra riktmärke? Du tror inte att 200 våldtäkter skulle ha gett genomslag i världsmedia?

/Micke

Just den uppgiften ställer jag mig ganska frågande till. Sannolikt starkt överdriven.

Vad gäller genomslag i världsmedia: nej, inte nödvändigtvis. Det är mycket som har black-outats här hemma i Sverige och övriga Västvärlden medan du var i Ukraina.
Citera
2014-11-26, 18:43
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:

Jag gjorde det för att differentiera mig själv från dessa typer, då jag inte anser mig tillhöra samma strömning/rörelse. Anser att begreppet neo-nazist passar bra.

Jag såg samma video med en annan text för ett tag sedan. Finns säkert länkad i tråden.

Helhetsintrycket jag får är smutskastning, mest med tanke på lögnerna i artikeln. Kunde lika gärna varit en satirblogg likt häntisverige.
Citera
2014-11-28, 00:13
Medlem
NixYOs avatar
(FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Rena efterhandkonstruktioner. Det är ju samma organisation. Ukrainafrivilliga hade hållit på länge före de tog avstånd från dem. Vilka ingår förresten i ukrainafrivilliga. Sannolikt är det ju samma personer.

Men handlar inte detta om enbart motgift heller, utan det finns som jag uppfattat det ett brett stöd hos svp:s medlemmar och sympatisörer för de som åkt ner och stridit på den judiska sidan. Överhuvudtaget finns det ett väldigt stort och extremt märkligt engagemang hos svp-folk när det gäller rysshat och "kampen mot ryssland". Det här kommer till uttryck på massor av olika sidor och forum. Vad har ryssarna gjort svp liksom? Det är närmast obegripligt. Svp uppträder som nån slags gammal konservativ gubbklubb av gamla militärer 60 plus. Men de flesta är ju 20-nånting eller ibland till och med tonåringar. Nån är kanske över 30. Ingen av dem har liksom upplevt sovjettiden eller har så mycket att vara nostalgiska över. Har du någon teori? Du verkar ju vara en klok karl.

Väldigt många inom svp har alltså hetsat mot ryssland på olika sätt och en del har deltagit med vapen i hand. Däremot har nästan ingen varit kritisk till rysshatet. Curt Linusson är det enda offentliga undantaget såvitt jag vet.
Fast trots allt snack om att den moderna ungdomen är mer eller mindre historielös, så är den inte så historielös som en del vilja få det till. Ryssland har traditionellt varit vår arvsfiende och decennier av »Ryssen kommer!«-propaganda har gjort russofobin till en kulturell mim/mem i det svenska folklynnet. Sedan så lät det väl bra med å hjälpa andra påstådda nationalister.
»Tyvärr grundar sig inte all yrkesmässig intuition på äkta sakkunskap. För många år sedan besökte jag investeringschefen på ett stort finansbolag och han berättade att han precis hade investerat tiotals miljoner dollar i aktier i Ford Motor Company. När jag frågade vad som låg till grund för beslutet svarade han att han nyligen hade varit på en bilmässa och blivit imponerad. ›Tro mig, de vet hur man tillverkar en bil!‹ löd hans förklaring. Han gjorde klart att han litade på sin magkänsla och var nöjd med sig själv och sitt beslut. Jag tyckte det var högst märkligt att han tydligen inte hade funderat på att ställa den enda fråga som skulle ha intresserat en ekonom: Är Fordaktien undervärderad? I stället hade han lyssnat på sin intuition; han tyckte om bilarna, han tyckte om företaget och han tyckte om att äga aktier i det. Med stöd av det vi vet om den teknik som brukar kallas ›stock picking‹ eller aktivt aktieurval kan vi utgå från att han inte hade en aning om vad han sysslade med.

Den specifika heuristik som Amos och jag studerade är inte till stor hjälp för den som vill förstå hur direktören bestämde sig för att investera i Fordaktier, men numera finns en bredare heuristisk teori som erbjuder en god förklaring. Ett viktigt framsteg är insikten att känslor spelar en mycket större roll för intuitiva bedömningar och val än vi förut anade. Direktörens beslut skulle i dag beskrivas som ett exempel på affektheuristik, då bedömningar och beslut styrs direkt av känslor som gillande och ogillande och inte mycket av övervägande och resonerande.

När det intuitiva tänkandets maskineri ställs inför ett problem – att välja ett schackdrag eller besluta om att investera i en viss aktie – gör det så gott det kan. Om individen äger relevant sakkunskap kommer hon att känna igen situationen och den intuitiva lösningen som dyker upp i hennes hjärna är sannolikt riktig. Det är vad som händer när en stormästare i schack betraktar en komplex spelsituation: de få drag som omedelbart poppar upp i hans medvetande är allesammans starka. När frågan är svår och en sakkunnig lösning inte går att uppbringa kan intuitionen ändå spela en roll: det händer nämligen att ett svar snabbt kommer från ingenstans – men att det besvarar en annan fråga än den ursprungliga. Den fråga som direktören ställdes inför (bör jag köpa Fordaktier?) var svår, men svaret på en enklare och närbesläktad fråga (tycker jag om Fordbilar?) dök snabbt upp i hans medvetande och avgjorde saken. Detta är kontentan i intuitiv heuristik: när man ställs inför en svår fråga svarar man ofta på en lättare i stället, för det mesta utan att märka glidningen.« – Kahneman, Daniel, Tänka, snabbt och långsamt (översättning Pär Svensson), ISBN: 978-91-7503-242-9, s. 22-23
Senast redigerad av NixYO 2014-11-28 kl. 00:23.
Citera
2014-11-28, 00:21
Medlem
Guillounisms avatar
Militärer poserar med NATO-flagga samt Azov-flagga:

https://pp.vk.me/c621718/v621718161/813/-axgZqd0JzM.jpg
Citera
2014-11-28, 00:34
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Militärer poserar med NATO-flagga samt Azov-flagga:

https://pp.vk.me/c621718/v621718161/813/-axgZqd0JzM.jpg
Västukrainska chauvinisttomtar verka faktiskt ha viss förståelse för geopolitik. I exempelvis Svobodas partiprogram kunnom vi läsa att di vilja ha militärt stöd från di anglosaxiska länderna, inte Tyskland och Frankrike, vid eventuella väpnade aggressioner gentemot skrivbordskonstruktionen Ukraina och di vilja även få stöd från di anglosaxiska imperierna för å åter bliva en kärnvapenmakt:

http://www.voltairenet.org/article183528.html
Citat:
7. Demand from countries which declared the safety and security of the borders of Ukraine in exchange for giving up nuclear weapons (Budapest Memorandum, 1994), effective rather than paper guarantees. Conclude bilateral agreements with the U. S. and the UK for immediate full-scale military assistance to Ukraine in case of armed aggression against Ukraine.

[...]

9. Restore the nuclear status of Ukraine due to violations of the Budapest Memorandum by Russia (one of the guarantors of security of Ukraine): conflicts around Tuzla island and the Kerch Strait, direct threats, brutal political and economic pressure, regular attempts of officials to question the territorial integrity of Ukraine. Restore tactical missile and nuclear arsenal state. Appeal to the U. S. and the UK to promote and support the nuclear program in Ukraine.

10. Start real, not declarative actions that enable the integration of Ukraine into the European security structures: clean authority and power structures from the agents of Moscow; neutralize subversive organizations funded by Russia; delimit and demarcate the borders; destroy the pockets of separatism; neutralize all territorial claims to Ukraine; ensure the withdrawal of Russian military bases on Ukrainian territory; immediately reform and rebuild the Armed Forces and Naval Forces of Ukraine.

11. Demand from NATO member countries favorable conditions for Ukraine, clear guarantees and specific terms of possible entry of Ukraine into NATO. Develop and implement a parallel plan for Security and Defense of Ukraine.

12. Develop own system of missile attack warning and means of action in response to the independent or joint basis with other countries. Recover in its entirety the air defense system to protect the country’s entire airspace. Strengthen Air Defence to protect strategic facilities and populous cities. Appeal to Western countries to provide Ukraine for rent with mobile air defense system to deploy missile and air shields in exchange for intelligence of Ukrainian radar stations in Sevastopol and Mukachevo. This way, verify the real willingness of NATO to cooperate with Ukraine in the field of defense and security.
Senast redigerad av NixYO 2014-11-28 kl. 00:38.
Citera
2014-11-28, 00:37
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Västukrainska chauvinisttomtar verka faktiskt ha viss förståelse för geopolitik. I exempelvis Svobodas partiprogram kunnom vi läsa att di vilja ha militärt stöd från di anglosaxiska länderna, inte Tyskland och Frankrike, vid eventuella väpnade aggressioner gentemot skrivbordskonstruktionen Ukraina och di vilja även få stöd från di anglosaxiska imperierna för å åter bliva en kärnvapenmakt:

http://www.voltairenet.org/article183528.html

Du menar på så vis att man förstår vilken som är den onda sidan geopolitiskt, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in