2014-12-17, 22:17
Medlem
Telesnor är äckliga. Erbjuder 32mbit/s, (riktning ej angiven) men att överstiga 1,6mbit/s är "extrem användning". 250 kronor i månaden för hela kalaset.
Citera
N3ss3s avatar

Moderatormeddelande

Postat av N3ss3 2014-12-18, 12:27
Medlem
Men nu får ni väl för fan ta och ge er.

Ni får jättegärna diskutera fenomenet, men reflänkar är inte okej och kommer inte att bli det heller. Sluta upp med att posta sånt trams, speciellt med tanke på vad som står i rubriken.

Ni som postar kommer annars få en extremt välförtjänt semester från forumet.

/mod
2014-12-18, 16:54
Medlem
Nya priserna är helt klart intressanta. Förmodligen byter jag från Hallon när mitt introduktionserbjudande går ut.
Citera
2014-12-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Nya priserna är helt klart intressanta. Förmodligen byter jag från Hallon när mitt introduktionserbjudande går ut.

Hallon Liten:

Hallon Stor:
va
Citera
2014-12-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -fuchsia
va

Jo. Men första tre månaderna är det mindre än halva priset (40:- / månad med tipslänk). Med tipslänk så betalar man sedan bara 90:- / månad och kan man få med någon kompis så kan man ju kapa kostnaderna rejält.

Kort sagt, 40:-/månad i tre månader följt av 90:-/månad är betänkligt billigare än 99:- per månad. Just nu har jag Hallon gratis och fram till sista mars har jag Hallon stor för 99:- / månad.
Citera
2014-12-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Jo. Men första tre månaderna är det mindre än halva priset (40:- / månad med tipslänk). Med tipslänk så betalar man sedan bara 90:- / månad och kan man få med någon kompis så kan man ju kapa kostnaderna rejält.

Kort sagt, 40:-/månad i tre månader följt av 90:-/månad är betänkligt billigare än 99:- per månad. Just nu har jag Hallon gratis och fram till sista mars har jag Hallon stor för 99:- / månad.

Hallon Liten 49 kr/mån i 3 mån.
Reflänkar är däremot intressanta.
Citera
2014-12-19, 20:39
Medlem
Ploskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -fuchsia
Hallon Liten 49 kr/mån i 3 mån.
Reflänkar är däremot intressanta.

Glöm inte att hallon endast erbjuder 3G. Om man inte är student då får man 4G till samma pris hos Vimla! - Dock kan man få ner priset med dem där tipslänkarna
Citera
2015-01-30, 15:49
Medlem
Jag har fixat en liten webapp för att hålla koll på saldot på ens Vimla-abonnemang. Den är väl till störst nytta för de som har 60 samtal/meddelande-abonnemanget men kan vara skoj även för oss andra. Har skapat en tråd om den här: https://forumet.vimla.se/t5/Allmänt/...appen/m-p/1068

Ni får gärna lämna feedback eller ställa frågor i tråden jag länkar till så allt hamnar på samma ställe
Citera
2015-02-04, 19:31
Medlem
Farbror Fazers avatar
Jag tycker priserna verkar ganska intressanta nu, 200/månaden för fria samtal/sms och 2gb surf.

Någon som har erfarenheter av vimla?
Citera
2015-02-04, 19:37
Medlem
Jag har kört det sedan September och kan bara rekommendera det, bästa operatören på flera år som jag haft och då har jag haft Comviq, 3 och Telia innan. Svarar gärna på frågor om du har någon lite mer specifik?

Kortfattat så kan man säga att det är Telenor till lågpris. Supporten sker via chatt/epost samt deras forum. Jag har testat på den och den och vanligtvis får man svar inom en arbetsdag på epost. Alltid vettiga och bra svar även, inte som det kan vara hos andra operatörer att man får svar på något helt annat.

Annars så är väl det unika att man kan tipsa folk om Vimla och därmed får både den du tipsar samt du själv 10kr rabatt per månad.
Senast redigerad av cr0wn 2015-02-04 kl. 19:49.
Citera
2015-02-18, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cr0wn
Jag har fixat en liten webapp för att hålla koll på saldot på ens Vimla-abonnemang. Den är väl till störst nytta för de som har 60 samtal/meddelande-abonnemanget men kan vara skoj även för oss andra. Har skapat en tråd om den här: https://forumet.vimla.se/t5/Allmänt/...appen/m-p/1068

Ni får gärna lämna feedback eller ställa frågor i tråden jag länkar till så allt hamnar på samma ställe

Som vanligt så beror det på vilka behov man har.
Personligen tycker jag Tele2 har ett bättre upplägg eftersom man kan välja att helt köra rörliga samtal/sms om man vill.
Vimla ger dig inget val, du måste ringa för minst 60 kr i månaden.
Datapaketen är billigare än Tele 2 men det beror ju på att man låser in en intäkt på minst 60 kr i månaden för samtal/sms.
Ringer man många vanliga samtal och inte via FaceTime/imessage är det intressant, annars inte.
De som jag inte kan nå via samtal når jag via Skype/Viber. Inte gratis, men billigare än via operatörernas vanliga telefoni.
Ganska fantasilöst upplägg från Vimla...
Citera
2015-02-27, 18:30
Medlem
wearcapeflys avatar
Snubblade över ett rätt bra erbjudande från dem. fria samtal, fria sms och 5gb surf för 100 spänn. Vad är haken tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in