2014-02-13, 21:15
Medlem
Nu har Telenor kommit med ett svar på hallon och Comviq. Ett varumärke som heter "Vimla" och som har ett abonnemang som inkluderar följande:
1GB surf i 3G-nätet
Fria samtal, SMS och MMS

Detta kostar 200kr/månad.

Att köpa till extra data kostar 60kr/GB. Den extra köpta datan gäller i ett år från inköpsdatum.

Sett till vad som ingår är det inte ett speciellt mycket bättre val än att välja ett Comviq-abonnemang, t.ex. Fastpris 195. Där ingår 1GB data och dessutom får man tillgång till 4G. 1GB extra surf kostar dessutom 45kr - 15kr mindre. Hallon kan även vara ett bättre alternativ, för 49kr extra varje månad får man ytterligare 4GB data.
Citera
2014-02-15, 00:00
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Nu har Telenor kommit med ett svar på hallon och Comviq. Ett varumärke som heter "Vimla" och som har ett abonnemang som inkluderar följande:
1GB surf i 3G-nätet
Fria samtal, SMS och MMS

Ser väldigt konstigt ut! Det är ju exakt samma som deras egen produkt Telenor Kontant Fast, men man blir av med kundtjänsten.

Underlig strategi!
Citera
2014-02-15, 00:02
Medlem
The Crashs avatar
Förstår inte hur detta ska kunna konkurrera med Hallon. För 99kr/mån får man 60 samtal, 3000 sms och 1GB surf. Jag är supernöjd

Edit: Var visst 60 samtal, 5000 sms och 512mb surf.
Står dock fast vid det jag sa
Senast redigerad av The Crash 2014-02-15 kl. 00:05.
Citera
2014-02-15, 00:10
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Förstår inte hur detta ska kunna konkurrera med Hallon. För 99kr/mån får man 60 samtal, 3000 sms och 1GB surf. Jag är supernöjd

Håller verkligen med. Det verkar som Telenor inte alls är intresserade av att få några kunder till Vimla. Det är ju inte på nåt sätt ett attraktivt alternativ.
Citera
2014-02-15, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Ser väldigt konstigt ut! Det är ju exakt samma som deras egen produkt Telenor Kontant Fast, men man blir av med kundtjänsten.

Underlig strategi!

Förutom att extra surf kostar 60kr/GB med ett Vimla!-abonnemang istället för 70kr/GB som med Telenor Fast.

Det är väl ett sätt att försöka knyta till sig nya kunder. Deras strategi är inte att vara billigast utan att kunna anpassa sig till kunderna. Om det nu verkligen så att de anpassade sig så mycket borde man ju se över priserna, kundtjänstens öppettider och sitt erbjudande.

Citat:
Ursprungligen postat av The Crash

De följer ju iaf Telenors linje på att ta ut väldigt höga priser för samma sak man kan få mycket billigare hos en annan operatör!
Citera
2014-02-15, 19:04
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Förutom att extra surf kostar 60kr/GB med ett Vimla!-abonnemang istället för 70kr/GB som med Telenor Fast.

Det är väl ett sätt att försöka knyta till sig nya kunder. Deras strategi är inte att vara billigast utan att kunna anpassa sig till kunderna. Om det nu verkligen så att de anpassade sig så mycket borde man ju se över priserna, kundtjänstens öppettider och sitt erbjudande.

Men de missar, liksom övriga operatörer, att verkligen anpassa sig till kundernas BEHOV.

Citat:
De följer ju iaf Telenors linje på att ta ut väldigt höga priser för samma sak man kan få mycket billigare hos en annan operatör!

Detta gäller dessvärre inte bara Telenor. När den ekonomiska vinsten blir det enda målet, då har man redan glömt bort att det är kunderna som gör att företaget ens existerar.

Att ha ett effiktivt kundfokus OCH tjäna pengar är inte på något sätt omöjligt.
Citera
2014-02-16, 18:58
Medlem
Prisplanen är idiotisk och bara en förgrening av Telenors äckliga prisstrategi.

Hallon Liten + 3GB = 3,5GB för 188kr = 12kr mindre för 2,5GB mer
Hallon Stor = 5GB = 49kr mer för 4GB mer
Citera
2014-03-22, 20:10
Medlem
Kasperskys avatar
Frågade via chatt hur många kunder dem har. "Inget vi vill kommentera då vi är en väldigt ny operatör"... Vimla kommer skrotas, deras priser är ju inte ens nära konkurrenterna.
Citera
2014-04-10, 19:49
Medlem
Loises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyv

ja 1 GB data är lite för lite.. men å andra sidan lockar det nog vissa att man kan få ner sin månadskostnad genom att värva kompisar.
Citera
2014-05-22, 08:07
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyv

Hallon har ju bara 3G så det går ju fett bort!!! Sen i princip samma priser som Comviq så ingen skillnad. ..
Senast redigerad av Noxid 2014-05-22 kl. 08:10.
Citera
2014-05-22, 09:26
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Hallon har ju bara 3G så det går ju fett bort!!! Sen i princip samma priser som Comviq så ingen skillnad. ..

Jag har för mig att Hallon ska införa 4G? Eller har jag fel nu?
Men i allafall så är jag nöjd med Hallon. Mer nöjd än Comviq. Hallon har bra priser, och en riktigt bra kundtjänst vilket inte Comviq har.

Vimla blir ju totalt ägda i denna länk: http://forum.vimla.se/org/vimla/d/kolla-over-priserna/
Citera
2014-05-22, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid

Hallons abonnemang, framförallt stor, är ju mer prisvärt än Comviqs motsvarighet.
Hallon Stor: 50kr/GB
Comviq Fastpris: 82kr/GB

Ändå 32kr skillnad per GB om man ser till surfen. Att få 5GB hos Comviq kostar ju dessutom 245kr+90kr, alltså 335kr...

Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Jag har för mig att Hallon ska införa 4G? Eller har jag fel nu?
Men i allafall så är jag nöjd med Hallon. Mer nöjd än Comviq. Hallon har bra priser, och en riktigt bra kundtjänst vilket inte Comviq har.

Vimla blir ju totalt ägda i denna länk: http://forum.vimla.se/org/vimla/d/kolla-over-priserna/

Man ser över marknaden hela tiden. I dagsläget kommer man inte att införa 4G.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in