2013-12-05, 21:24
Medlem
MegaPros avatar
Rekommenderas några särskilda skoblock för ett par RM Williams Craftsman eller fungerar det med "vanliga" skoblock?
Citera
2013-12-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av digitusmedius
Dags att köpa skoblock till ett par nya fina Carmina gjorda på Simpson-lästen. Funkar herrstils block bra eller skulle ni ha satsat på Carminas egna skoblock? (Jag vet inte om det är svarvade med just Simpson-lästen som model.) Det är ju en relativt långsmal läst och det vore tråkigt om skoblocken skulle trycka ut främre delen av skon för mycket.

Använder skoblock från herrstil till mina Carmina på Simpson-lästen, storlek 42 på blocken till storlek 8.5 på skorna. Fungerar utmärkt. Kändes lite trångt alldeles i början men passar nu helt perfekt.
Citera
2013-12-06, 08:32
Medlem
Är det någon här i tråden som har erfarenhet av Skoaktiebolagets egna skoblock och kan jämföra dem med block av andra märken? Blocken ser ut att ha fin finish (har inte granskat dem närmare) men är ganska dyra. Frågan är om de är prisvärda. Vilka märken och läster passar de bäst till? Skoaktiebolaget säljer ju själva en rad olika skomodeller av flera olika märken. Jag har svårt att tro att deras block skulle passa lika bra till alla.
Citera
2013-12-06, 09:50
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frack
Är det någon här i tråden som har erfarenhet av Skoaktiebolagets egna skoblock och kan jämföra dem med block av andra märken? Blocken ser ut att ha fin finish (har inte granskat dem närmare) men är ganska dyra. Frågan är om de är prisvärda. Vilka märken och läster passar de bäst till? Skoaktiebolaget säljer ju själva en rad olika skomodeller av flera olika märken. Jag har svårt att tro att deras block skulle passa lika bra till alla.

Jag har den i mina Gaziano & Girling på MH71-lästen, och där passar de riktigt bra. De är tillverkade av Springline som gör exempelvis nämnda G&G:s block och många andra brittiska skomärkens egna, och håller riktigt hög kvalitet. Är betsade, inte lackade. Är mkt gedignare än exempelvis Herrstil-blocken, vilket de så klart ska vara med tankemönster prisskillnaden. Men iom att de har en hel frontdel med en mer utsvärvd form än vanliga standardblock så är de mindre flexibla passformsmässigt, och bör provas i de skor de ska användas innan köp skulle jag säga.
Senast redigerad av AlisterG 2013-12-06 kl. 09:53.
Citera
2013-12-06, 12:27
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaPro
Rekommenderas några särskilda skoblock för ett par RM Williams Craftsman eller fungerar det med "vanliga" skoblock?
Jag kör med Herrstils helt vanliga premium-skoblock. Funkar alldeles utmärkt.
Citera
2014-01-26, 22:04
Medlem
Någon som kan tipsa om ett prisvärt och bra skoblock som passar carmina chukka boots?
http://www.skoaktiebolaget.se/produc...e-suede-chukka

Vid förra inköpet av Carmina köpte jag skoAB:s egna skoblock som är fantastiskt fina, men nu tänkte jag komma undan lite billigare.
Citera
2014-01-27, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halebaluba
Någon som kan tipsa om ett prisvärt och bra skoblock som passar carmina chukka boots?
http://www.skoaktiebolaget.se/produc...e-suede-chukka

Vid förra inköpet av Carmina köpte jag skoAB:s egna skoblock som är fantastiskt fina, men nu tänkte jag komma undan lite billigare.
Jag använder Herrstils skoblock i mina Loake Kempton, de passar bra men kunde varit lite mindre i hälen. Detta trots att jag använder skoblock i strl 42 i ett par skor av storlek 9/43 och då sitter blocken tight i skorna!
Citera
2014-02-13, 10:45
Medlem
von.Jekwels avatar
Hej,

Jag funderar på att köpa skoblock och undrar om det finns någon affär utomlands eller i Sverige som har riktigt bra pris på ordentliga sådana. Jag letar efter såna här eller såna här till ett bättre pris. Finns det eller är det lika bra att köpa från herrstil.se?
Citera
2014-02-13, 11:14
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Jekwel
Hej,

Jag funderar på att köpa skoblock och undrar om det finns någon affär utomlands eller i Sverige som har riktigt bra pris på ordentliga sådana. Jag letar efter såna här eller såna här till ett bättre pris. Finns det eller är det lika bra att köpa från herrstil.se?
De flesta skoblock man kan köpa via nätet slutar på ungefär samma pris som herrstils när man lägger till frakten. Ibland kan man handla fraktfritt eller när det är rea men jag tycker du lika gärna kan köpa Herrstils block. Köper man 8st eller fler så är styckpriset riktigt bra.
Citera
2014-02-13, 11:49
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
De flesta skoblock man kan köpa via nätet slutar på ungefär samma pris som herrstils när man lägger till frakten. Ibland kan man handla fraktfritt eller när det är rea men jag tycker du lika gärna kan köpa Herrstils block. Köper man 8st eller fler så är styckpriset riktigt bra.

Ok, jag köper 6 eller fler i s f. Tror jag satsar på att köpa premium eftersom priset skiljer så lite vid köp av 6 par. Vilken storlek bör jag ha på skoblocken om jag pendlar mellan 42 och 43 i storlek på skor? 43 va?
Citera
2014-02-13, 12:23
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Jekwel
Ok, jag köper 6 eller fler i s f. Tror jag satsar på att köpa premium eftersom priset skiljer så lite vid köp av 6 par. Vilken storlek bör jag ha på skoblocken om jag pendlar mellan 42 och 43 i storlek på skor? 43 va?
Herrstils block är rätt stora i storleken. Vad har du för storlek UK size? Skulle ta blocken en halv storlek mindre. Passa på att köp 8 block på en gång, de kommer alltid till användning förr eller senare och då blir styckpriset riktigt bra.
Citera
2014-02-13, 12:29
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Herrstils block är rätt stora i storleken. Vad har du för storlek UK size? Skulle ta blocken en halv storlek mindre. Passa på att köp 8 block på en gång, de kommer alltid till användning förr eller senare och då blir styckpriset riktigt bra.

Du har nog rätt i det, det får nog bli 8 par när jag ändå slår till.

Jag är lite osäker vilken UK size jag har. Men pendlar som sagt mellan 42 och 43 på skorna jag har. Kanske jag ska slå till på 42 då? Det kan väl knappast göra något om blocken skulle vara lite för små för någon sko? De uppfyller ändå sin uppgift ganska bra antar jag?

Skickar iväg ett mejl till Herrstil.se och frågar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in