2014-02-13, 12:41
Medlem
Jag håller med CST, de skoblock jag köpt från Herrstill är stora i storleken. Jag har ett par 43:ans block i ett par italienska 44-or och ett par 42:ans i engelska 9-or (Loake Kempton). I alla fall de senare är rätt tighta, speciellt i hälen.

Jag drar normalt 43-44, vanligen närmare 43.
Citera
2014-02-13, 12:44
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Jag håller med CST, de skoblock jag köpt från Herrstill är stora i storleken. Jag har ett par 43:ans block i ett par italienska 44-or och ett par 42:ans i engelska 9-or (Loake Kempton). I alla fall de senare är rätt tighta, speciellt i hälen.

Jag drar normalt 43-44, vanligen närmare 43.

Ok, i så fall ska jag satsa på 42. Tack för hjälpen Zarkov och CST
Citera
2014-02-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
De flesta skoblock man kan köpa via nätet slutar på ungefär samma pris som herrstils när man lägger till frakten. Ibland kan man handla fraktfritt eller när det är rea men jag tycker du lika gärna kan köpa Herrstils block. Köper man 8st eller fler så är styckpriset riktigt bra.

Sen finns Quality Shop som har rea på storlek 40 om man nu har den storleken: http://www.quality-shop.com/eu/shop/...re/shoe-trees/

Sen är ju ett svenskt alternativ Skolyx som har bra priser också:
http://www.skolyx.se/sv/skoblock/1-skoblock.html
Citera
2014-03-05, 15:45
Medlem
von.Jekwels avatar
Har köpt många skoblock från Herrstil nu och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med dem. För 169:- paret får premiumvarianten om man köper 8 par eller fler och det känns som sjyst pris för ett par cederträskoblock. Håller med föregående talare att de är stora i storlekarna och rekommenderar att man väljer det mindre skoblocket om man är osäker. Personligen använder jag deras strl 42-block i skor med strl 43 så det är kanske värt att tänka så - har du storlek 43 på dina skor - välj strl 42 på skoblocken! (om du handlar på Herrstil såklart)
Citera
2014-03-28, 21:55
Medlem
Ska köpa skoblock tittat på herrstil som har prisvärda block, undrar motsvarar storlekarna de engelska skornas storlek på blocken? Eller har ni tips på några andra prisvärda skoblock?
Citera
2014-03-28, 22:40
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
Ska köpa skoblock tittat på herrstil som har prisvärda block, undrar motsvarar storlekarna de engelska skornas storlek på blocken? Eller har ni tips på några andra prisvärda skoblock?
Du vet att det finns en sökfunktion? Herrstils skoblock har avhandlats flertalet gånger. De är prisvärda men aningen stora i storlekarna, överväg att gå ner en halv eller en hel storlek i blocken.
Citera
2014-04-20, 21:07
Medlem
JanneKs avatar
Tänkte beställa två skoblock från herrstil, modellen 'premium'. Tänkte ha dem till mina två skor från Carmina (lästen "rain") i storlek UK7, vilket enligt internet motsvarar storlek 40.5 i EU storlekar. Vilken storlek ska jag då välja på skoblocken för bästa resultat? 40 eller 41?
Citera
2014-04-20, 21:13
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneK
Tänkte beställa två skoblock från herrstil, modellen 'premium'. Tänkte ha dem till mina två skor från Carmina (lästen "rain") i storlek UK7, vilket enligt internet motsvarar storlek 40.5 i EU storlekar. Vilken storlek ska jag då välja på skoblocken för bästa resultat? 40 eller 41?
Herrstils skoblock har diskuterats vid flera tillfällen, de är stora i storlekarna så välj mindre block.
Citera
2014-04-20, 21:24
Medlem
JanneKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Herrstils skoblock har diskuterats vid flera tillfällen, de är stora i storlekarna så välj mindre block.

Tack! Beställde ett par i storlek 40 på prov, så får vi se hur de funkar.
Senast redigerad av JanneK 2014-04-20 kl. 21:30.
Citera
2014-06-25, 18:56
Medlem
giroufs avatar
Tänkte beställa hem ett större parti med skoblock då jag inte riktigt införskaffat nya par i samma takt som jag på senaste investerat i skor.

Jag vet ju att en del här använder sig av Aquilas block, kan någon av er ta en titt under front partiet på blocket och se om det är skålat för att inte trycka på bindsula och korklägg?
Citera
2014-06-26, 02:31
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Tänkte beställa hem ett större parti med skoblock då jag inte riktigt införskaffat nya par i samma takt som jag på senaste investerat i skor.

Jag vet ju att en del här använder sig av Aquilas block, kan någon av er ta en titt under front partiet på blocket och se om det är skålat för att inte trycka på bindsula och korklägg?
Det där med skålning har jag aldrig tänkt på. Hur viktigt är det? Jag kanske skulle ta och försöka skåla ur mina block från Vass.
Senast redigerad av kinesarsle 2014-06-26 kl. 02:38.
Citera
2014-06-26, 09:41
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girouf

Bexley har 5 block för 59 euro nu på sommarrean, om det är av intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in