2015-08-14, 15:09
Medlem
Då blev det skålat helfotsblock från Graffords, Hammargruppens egna, för 500kr. Storlek 7 på blocket och 7.5 E på skon. Blocket satt helt okej men inte lika tajt där gångvecken finns som med mina delade block från Bäckmans. Att blocket är tänkt ge stöd åt snörningen var dock helt meningslöst då det var ett så stort glapp till snörningen att veck kan skapas fritt. Dock lär det aldrig göra det.

Någon som hittat bättre/billigare skålade helfotsblock någon annanstans?
Citera
2015-09-16, 16:26
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Då blev det skålat helfotsblock från Graffords, Hammargruppens egna, för 500kr. Storlek 7 på blocket och 7.5 E på skon. Blocket satt helt okej men inte lika tajt där gångvecken finns som med mina delade block från Bäckmans. Att blocket är tänkt ge stöd åt snörningen var dock helt meningslöst då det var ett så stort glapp till snörningen att veck kan skapas fritt. Dock lär det aldrig göra det.

Någon som hittat bättre/billigare skålade helfotsblock någon annanstans?

Sent svar men Skolyx har ett skålat block som är lite billigare http://www.skolyx.se/sv/skoblock/236...cedertrae.html
Citera
2015-09-16, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Sent svar men Skolyx har ett skålat block som är lite billigare http://www.skolyx.se/sv/skoblock/236...cedertrae.html
Måste vara ett väldigt nytt block då denna inte fanns när jag skrev min fråga.

Blir att överväga att testa detta block till mitt nästa par, dock blir mitt nästa par nog i Januari pga MTO. Lär nog finnas recensioner på dessa block tills dess. Nu får Hammargruppen se till att konkurrera

Tack!
Citera
2015-09-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Måste vara ett väldigt nytt block då denna inte fanns när jag skrev min fråga.

Blir att överväga att testa detta block till mitt nästa par, dock blir mitt nästa par nog i Januari pga MTO. Lär nog finnas recensioner på dessa block tills dess. Nu får Hammargruppen se till att konkurrera

Tack!
Ja, Skolyx presenterade dem på Shoegazing-forumet i måndags.
Citera
2015-09-27, 21:24
Medlem
Tänkte införskaffa två par skoblock från Herrstil då de verkar prisvärda och enligt tråden populära.

Har fått uppfattningen att de är relativt stora så jag undrar vad ni som är ägare av dessa tror jag ska om jag har två par skor med storlek 41.5 respektive 42 och måttat foten till 26 cm. Tror ni 41 blir bra eller ska jag köpa 41 och 42? Tack för hjälpen!
Citera
2015-09-28, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maind
Tänkte införskaffa två par skoblock från Herrstil då de verkar prisvärda och enligt tråden populära.

Har fått uppfattningen att de är relativt stora så jag undrar vad ni som är ägare av dessa tror jag ska om jag har två par skor med storlek 41.5 respektive 42 och måttat foten till 26 cm. Tror ni 41 blir bra eller ska jag köpa 41 och 42? Tack för hjälpen!
De är stora i storlekarna så jag hade inte köpt större än 41, kanske till och med gått ner på 40.

Jag har block i strl 42 till ett par skor i storlek 8,5/42,5 och de är på gränsen till att vara för tighta. Naturligtvis skall blocken spänna ut skorna men eftersom jag har smala hälar vill jag inte att blocken trycker ut skorna för mycket heller.

Här har du Herrstils storlekstabell: http://herrstil.com/sv/blog/guider/matt-pa-skoblocken
Citera
2015-09-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
De är stora i storlekarna så jag hade inte köpt större än 41, kanske till och med gått ner på 40.

Jag har block i strl 42 till ett par skor i storlek 8,5/42,5 och de är på gränsen till att vara för tighta. Naturligtvis skall blocken spänna ut skorna men eftersom jag har smala hälar vill jag inte att blocken trycker ut skorna för mycket heller.

Här har du Herrstils storlekstabell: http://herrstil.com/sv/blog/guider/matt-pa-skoblocken

Hur gamla är blocken? Jag har flera block från herrstil som jag beställt under åren. Vid den senaste beställningen, ~1,5 år sedan, hade de förändrat blockens storlek. Hälen var mer dropformad och de var en halvstorlek mindre. Mitt råd är att köra samma storlek som skon.
Citera
2015-09-30, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandraggar
Hur gamla är blocken? Jag har flera block från herrstil som jag beställt under åren. Vid den senaste beställningen, ~1,5 år sedan, hade de förändrat blockens storlek. Hälen var mer dropformad och de var en halvstorlek mindre. Mitt råd är att köra samma storlek som skon.
Det var i januari i år. De är mycket riktigt mindre än äldre block jag har från Aquila men ändå i största laget för mina skor. Här är ett inlägg jag skrev i vintras: (FB) Tråden om skoblock (utbruten tråd /Mod)

Tittar man på Herrstils egen storlekstabell är 42 på gränsen till för stora för honom.
Citera
2015-11-11, 08:40
Medlem
KilledByProffsets avatar
Har köpte ett par boots från r.m williams och behöver inhandla skoblock, skall man köpa ett par vanliga eller finns det några speciella åt just boots?
Citera
2015-11-11, 08:46
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KilledByProffset
Har köpte ett par boots från r.m williams och behöver inhandla skoblock, skall man köpa ett par vanliga eller finns det några speciella åt just boots?
Ett par vanliga går jättebra.
Citera
2015-11-11, 08:47
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KilledByProffset

vanliga räcker gott och väl, men det finns speciella för boots med. Har däremot aldrig testat boots-block.

edit: 2a på pucken.
Citera
2015-11-11, 09:20
Medlem
KilledByProffsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
vanliga räcker gott och väl, men det finns speciella för boots med. Har däremot aldrig testat boots-block.

edit: 2a på pucken.

Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Ett par vanliga går jättebra.

Tack för snabbt svar! Har ni några skoblock att rekommendera? Såg att Loake hade ett par till ett relativt bra pris, hur är dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in