Citat:
Ursprungligen postat av
TheLaughingMan
Intressant att se att du sålt av en sån relativt stor andel misfits. Var det beställningsvaror eller butiksprovade ex?
Jag har ibland inte lyckats förutse skinnexpansionen på optimalt sätt och har då suttit där med svarte petter, eftersom jag är allergisk mot för stora skor (trots att det ju oftast finns bra tekniska lösningar på problemet). Men tåkläm har jag aldrig upplevt som obehjälplig. Jag brukar tycka bäst om masochistiska metoder av manuellt snitt (trappgång med fuktiga sockor min favorit när det riktigt kniper), men det finns ju gränser och ibland har det fått bli professionell utlästning. Men jag har aldrig någonsin varit med om att problemet varit större än så. (Ja, ärligt talat blir slutresultatet oftast bäst med dessa initiala problembarn.)
Jag vet förstås inte om jag bara har mkt tåliga fötter, outvecklad känsla för den optimala skokomforten (den som kommer först när man passerat tredje dussinet kvalitetsskor), eller bara tur kombinerat med att jag undvikit att handla annat än skor jag först stegat runt i. Så jag blir lite nyfiken att höra tankar kring dessa från ett proffs som du. Ett framtida bloggämne månne - bevisligen finns det ju andra
skosnobbande proffs med problemet.
Självklart inte provade. Och när det gäller F-lästen så satt de egentligen bra, tills jag fick problem med liktornar pga försökt gå in ett annat par skor som var för små (mkt klantigt, jag vet) och då fick jag sen ont av de Vass med. G&G Westbury var en chansning, köpte hyfsat billigt nya från SF, men de sålde jag omgående då direkt märktes var för stora. AS-skorna köpte jag för några hundralappar på Ebay, såg förjävliga ut och var mest tänkta som kul objekt att renovera upp, och de blev väldigt fina. Sen klämde de som sagt över stortån tyvärr, så då sålde jag dem med.
Allt handlar om vilken nivå man vill ha på komforten. Köper man över nätet får man räkna med långa missar, det ingår liksom, och är jag medveten om. Sedan handlar det om vilken nivå på komforten man vill ha, som det är nu så har jag så pass många bra skor som sitter bra eller åtminstone okej att det känns oväder att ha skor som är lite obekväma, och därför inte används så ofta. Då kan de gott få ett nytt bättre hem.