2014-02-02, 23:42
Medlem
Idaistheshits avatar
Ett tillägg, jag är både agnostiker samt svag ateist.
Så min röst får ni definitivt inte, tror inte ni får många andra röster heller för den delen.
Citera
2014-02-03, 11:32
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Är invandrare i högre grad konservativa? Om KVP nu drar till sig invandrare så är det knappast dom ifrån mellanöstern som kommer för att leva på bidrag, eftersom att det är ett kristet parti och för att KVP antagligen är helt emot bidrag.

Jag hoppas verkligen att KVP inte är helt emot bidrag. Det bästa skulle förstås vara om ingen behövde leva på bidrag men att ta bort bidrag skulle vara att kasta ut folk på gatan.
Sedan är KVP ändå det rätta partiet att rösta på eftersom de vill förbjuda dödande av ofödda människor och att rädda 38 000 barn från att dödas varje år får vilka frågor som helst att framstå som extremt futtiga.
Vad gör det om 19 000 dåligt varje år mot att rädda livet på 38 000?

Sedan är det tråkigt att ett såpass snävt parti är det enda parti som står upp för människovärdet.
Citera
2014-02-03, 12:14
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idaistheshit
Skämtar du med mig?! Vilken mossig sten kröp du fram ifrån?

För det första, det är INGET barn! Först ett embryo som sen utvecklas till foster, som SEN blir ett barn. Alla aborter som sker är graviditeten i det stadiet att fostret inte kan överleva utanför moderns kropp. Då pratar jag om 0% chans för överlevnad. Tycker du att fostret i det skedet räknas som ett barn?!

Möjligheten för en kvinna att själv bestämma över sin kropp ingår i de mänskliga rättigheterna!

Att du ens lägger fram en fråga där du undrar vilka fler jag vill döda?! Jag har vigt mitt liv för att rädda människors liv! Ett foster räknas inte som människa, varken av mig, vetenskapen, ur ett medicinskt perspektiv eller av en annan läkare.

Vilken art är fostret enligt vetenskapen om inte människa (homo sapiens)?
Citera
2014-02-03, 12:18
Medlem
White Christmass avatar
Kommer man kampanja mycket i Jönköpingstrakten eller på andra orter?
Citera
2014-02-03, 12:30
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Jag är en bokstavstroende kristen, luthersk protestant. Jag vill berätta att jag har min tro och det är mitt liv och min vardag.

Detta nya snacket om att KD inte skulle ha en kristen värdegrund är ju för det första efterblivet och bakåtsträvande och jag misstänker att dessa uttalanden kommer ifrån diverse politiska latmaskar som inte ens läst en mening från deras partiprogram.

1. Man gnäller för att abortmotståndarna inte fick bifall i riksting.
2. Man gnäller för att KD lever i det som kallas nuet.

Sverige är idag ett sekulärt land, detta är ingenting nytt. Protestantismen är väldigt avslappnad i Sverige och religionen i säg har varit väldigt avslappnad i Sverige sedan religionsfriheten 1860.

Dessutom måste vi skilja på två saker
1. Kristen religiös grundsyn
2. Svensk grundsyn

Religiös grundsyn är inget man kan förändra drastiskt, dock betackar jag mig att vi i Kristendomen ska göra precis som en stor grupp muslimer gör, leva som på medeltiden. Den kulturella och svenska grundsynen står federalt över den religiösa i Sverige vilket är viktigt att försöka acceptera för ett demokratiskt och enat samhälle. Hemma hos mig går svensk och religiös grundsyn sida vid sida eftersom jag vet det inte är meningen att vi människor inte ska utvecklas och göra det bättre för oss.

Och, nej, jag är inte vänsterateist. Jag är en socialkonservativ nationalistisk kristen individ som ser religionen som varje individs ensak och frihet. Detta blandas ofta ihop med att jag politiskt ser skillnad på varje individ och vill aldrig gruppera någon. Varje individ ska bemötas för deras personlighet och inte vad de har för etnicitet, läggning, religion eller politisk ideologi.

Jag är för abort. Abort tillhör den svenska traditionen av frihet som jag nationellt skulle kunna göra allt för att bevara.

Dock kan jag erkänna att Sverige är påväg mot andra hållet, vi släpper allt som har med tradition och svensk värdesyn (med kristna band) att göra. Detta är förödande för nationen och samhället. Detta avsteg från det vi kallar svensk tradition och kultur har redan straffat sig hårt och jag väntar att det kommer straffa sig hårdare.
Citera
2014-02-03, 13:21
Medlem
Kristna värdelösa partiet
Citera
2014-02-03, 13:33
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
1. Ett embryo är inte en människa. Enligt kristendomen blir det inte människa av fostret förrän det drar sitt första andetag.
Om du skulle skadas så att du förlorar förmågan att andas så skulle man använda medicinsk teknologi för att ditt blod ändå skulle syresättas. Är du därmed itne en människa längre?

Vilken art menar du att du då vore? En spindel?? En kaktus??? Och vilken art tror du att människorfoster är? Vi har var och en samma DNA hela vägen från att ägget befruktas till att vi dör. Och artbestämning definieras av DNA.

Citat:
3. Staten och samhället är samma sak.
Ööhm, nej! Staten är ett litet gangstergäng som med våld plundrar och förstör samhället av människor som ömsesidigt frivilligt "håller samman" (därav ordet samhälle).
Citera
2014-02-03, 14:29
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ett friare Sverige!
Kristna Värdepartiet vill kraftigt sänka statens inblandning i samhället.

Så ni vill kraftigt sänka statens inblandning men ni själva vill blanda er i hur människor lever sitt liv (abort, vigsel osv)

Ni är fan det dummaste som finns, ni, musslorna, judarna och resten av den religiösa packet.
Citera
2014-02-03, 15:08
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
=Enkel-Man|47286326]I den här tråden kan du lista argument till varför man bör rösta på Kristna Värdepartiet!

Lös inte dina problem med våld!
Kristna Värdepartiet är emot allt dödande av ofödda människor.

Abort ger kvinna rätten att avgöra om hon vill föda ett oönskat barn eller inte.

Citat:
Bevara traditionellt äktenskap!
Äktenskap är per definition en kristen traditionen som innefattar en man och en kvinna. Om denna fundamentala grund förstörs är det inte ett äktenskap och bör därför inte kallas för det.

Kan jag hålla med om. Juridiskt äktenskap mellan personer av samma kön eller mellan någons favorit hund och ägaren, eller mellan en apa och människa borde ha en annan definition.

Citat:
Ett friare Sverige!
Kristna Värdepartiet vill kraftigt sänka statens inblandning i samhället.

Låter lika liberalt som nya Södermalmsdominerade centerpartiet.

Citat:
http://www.kristnavardepartiet.se/

Det står ingenting om att rädda Sverige från muslimsk massinvandring och debila negrer i hundratusental. Då är det ingen länk jag behöver.
Citera
2014-02-03, 15:10
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liberator123
Kristna värdelösa partiet

Nej inte helt värdelöst, de kan hjälpa till att ta Kd ur riksdagen.
Citera
2014-02-03, 16:39
Medlem
InnesIs avatar
Jag förstår varför partiet väljer att kalla sig Kristna Värdepartiet. Man anser givetvis att KD har frångått sin kristna kärna. Om man satsar på att få röster tror jag dock att man skjuter sig själva i foten genom detta drag i ett Sverige som inte bara är mångkulturellt men också i stor grad sekulärt.

Jag har själv efterlyst ett sant konservativt alternativ men jag tror inte att KVP är svaret tyvärr. Jag har egentligen inget intresse av kyrkospecifika frågor, som homoäktenskap tex. Som icke-troende skulle det också ta emot att rösta på ett parti som säger sig ha sin grund i Bibeln. Det finns delar jag tycker är positivt - det främsta är abortmotståndet - men det är långt ifrån nog.
Citera
2014-02-03, 16:42
Medlem
Lukos avatar
Citat:
I den här tråden kan du lista argument till varför man bör rösta på Kristna Värdepartiet!

Lös inte dina problem med våld!
Kristna Värdepartiet är emot allt dödande av ofödda människor.

Ponera att din syster blir våldtagen och blir gravid på kuppen. Tough luck då eller? Grattis till ett barn, från en våldtäktsman!?

Eller vart går deras gräns för definitionen: "ofödda människor"?

Vi kanske ska förbjuda män att ejakulera i huvudtaget, om inte syftet är att skaffa barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in