2014-02-02, 20:11
Detta kommer att bli Sveriges första renodlade blatteparti, bäva månde alla sossar.
Citera
2014-02-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Detta kommer att bli Sveriges första renodlade blatteparti, bäva månde alla sossar.
Varför tror du det? Mats Selander, En av partiets grundare citerade detta bibelord när han diskuterade invandringspolitik i en intervju av Sveriges Radio "den som inte vill arbeta han ska heller icke äta". Så att idén om att KVP kommer dra till sig slöa invandrare kan du glömma.
Senast redigerad av Enkel-Man 2014-02-02 kl. 20:24.
Citera
2014-02-02, 20:28
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Ok varför tror du det? Mats Selander, En av partiets grundare citerade detta bibel ord när han diskuterade invandringspolitik i en intervju av Sveriges Radio "den som inte vill arbeta han ska heller icke äta".
Med tanke på att invandrare i ganska hög grad kan tänka sig att rösta på t.ex. SD (i brist på riktiga konservativa alternativ) känns ett parti som detta (som inte har invandring som prioritetsfråga) som en rimligare uppsamlingspunkt för dessa vilsna själar. Jag tror inte att religiösa människor offrar sin tro i utbyte mot lite bidrag och därmed också tvingas acceptera HBT-fjollerier m.m, men jag kanske har fel?
Citera
2014-02-02, 20:36
Medlem
Citat:
Med tanke på att invandrare i ganska hög grad kan tänka sig att rösta på t.ex. SD (i brist på riktiga konservativa alternativ) känns ett parti som detta (som inte har invandring som prioritetsfråga) som en rimligare uppsamlingspunkt för dessa vilsna själar. Jag tror inte att religiösa människor offrar sin tro i utbyte mot lite bidrag och därmed också tvingas acceptera HBT-fjollerier m.m, men jag kanske har fel?
Är invandrare i högre grad konservativa? Om KVP nu drar till sig invandrare så är det knappast dom ifrån mellanöstern som kommer för att leva på bidrag, eftersom att det är ett kristet parti och för att KVP antagligen är helt emot bidrag.
Citera
2014-02-02, 20:42
Citat:
Är invandrare i högre grad konservativa? Om KVP nu drar till sig invandrare så är det knappast dom ifrån mellanöstern som kommer för att leva på bidrag, eftersom att det är ett kristet parti och för att KVP antagligen är helt emot bidrag.
Ja, min uppfattning är att av den typen av invandrare Sverige lockar är en majoritet mer konservativa än vad det svenska systemet kan (eller vill) erbjuda. Om jag vore religiös skulle jag aldrig sälja mig för några futtiga gåvor från staten (och därmed tvingas acceptera beteenden som går tvärtemot min natur) men du menar att detta är en parameter att ha i åtanke? Okej, då vet jag.
Citera
2014-02-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ja, min uppfattning är att av den typen av invandrare Sverige lockar är en majoritet mer konservativa än vad det svenska systemet kan (eller vill) erbjuda. Om jag vore religiös skulle jag aldrig sälja mig för några futtiga gåvor från staten (och därmed tvingas acceptera beteenden som går tvärtemot min natur) men du menar att detta är en parameter att ha i åtanke? Okej, då vet jag.
De konservativa invandrare som finns i Sverige är nog främst muslimer, och de lär rösta på "Hizb ut-Tahrir" och inte KVP. De kristna konservativa invandrare som finns i Sverige skulle antagligen bara rösta på KVP om de arbetar eller vill göra det, på grund av den libertarianska politik som KVP har.
Senast redigerad av Enkel-Man 2014-02-02 kl. 21:05.
Citera
2014-02-02, 21:23
Medlem
Hur ser KVP's politik ut vad gäller de utsatta kristna minoriteterna i muslimska länder. En fråga som sällan får mycket fokus. Man kunde förvänta sig att KVP är tydliga där, stämmer det?
Citera
2014-02-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-yi
Hur ser KVP's politik ut vad gäller de utsatta kristna minoriteterna i muslimska länder. En fråga som sällan får mycket fokus. Man kunde förvänta sig att KVP är tydliga där, stämmer det?
Eftersom att KVP nyligen bildades så har de inte tagit ställning i så mycket. Det du kan göra är att maila dem på info@kristnavardepartiet.se
Citera
2014-02-02, 21:30
Medlem
Idaistheshits avatar
Citat:
Det finns inget parti som helt vill förbjuda abort förutom KVP. De frågor som KVP driver är utan tvekan revolutionära i Sverige.
Ironiskt att det var en gammal gubbe som framförde deras vilja att förbjuda abort. Hade varit mer trovärdigt om de hade haft en kvinna som framförde det.

Varför rösta på ett parti som vill att vi förflyttar oss sekel tillbaka i tiden?
- Nej tack!
Citera
2014-02-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idaistheshit
Ironiskt att det var en gammal gubbe som framförde deras vilja att förbjuda abort. Hade varit mer trovärdigt om de hade haft en kvinna som framförde det.

Varför rösta på ett parti som vill att vi förflyttar oss sekel tillbaka i tiden?
- Nej tack!
Kan du förklara varför barndödande är så bra och progressivt? Är efter-födsel abort också något som borde tillåtas enligt dig?
Senast redigerad av Enkel-Man 2014-02-02 kl. 21:51.
Citera
2014-02-02, 22:13
Medlem
Idaistheshits avatar
Citat:
Kan du förklara varför barndödande är så bra och progressivt? Är efter-födsel abort ännu bättre? Vilka fler vill du döda?
Skämtar du med mig?! Vilken mossig sten kröp du fram ifrån?

För det första, det är INGET barn! Först ett embryo som sen utvecklas till foster, som SEN blir ett barn. Alla aborter som sker är graviditeten i det stadiet att fostret inte kan överleva utanför moderns kropp. Då pratar jag om 0% chans för överlevnad. Tycker du att fostret i det skedet räknas som ett barn?!

Möjligheten för en kvinna att själv bestämma över sin kropp ingår i de mänskliga rättigheterna!

Att du ens lägger fram en fråga där du undrar vilka fler jag vill döda?! Jag har vigt mitt liv för att rädda människors liv! Ett foster räknas inte som människa, varken av mig, vetenskapen, ur ett medicinskt perspektiv eller av en annan läkare.
Citera
2014-02-02, 23:29
Medlem
Citat:
Eftersom att KVP nyligen bildades så har de inte tagit ställning i så mycket. Det du kan göra är att maila dem på info@kristnavardepartiet.se
Om de inte tagit ställning i den frågan från stört och kallar sig för ett kristet värdeparti så har de ingen som helst respekt att hitta hos mig. Lycka till och ha så kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in