Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-24, 03:28
  #157
Avstängd
karlduschs avatar
Här är deras valfilm, ut och sprid!
https://www.youtube.com/watch?v=yk9i52Z2ooE
Citera
2018-07-25, 07:25
  #158
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ser att de lämnat in en valsedel, även om den inte är helt klar än, då fyra namn fortfarande inte tackat ja ännu. Men man ser att de i alla fall finns med.

Blir intressant att se om de kan sänka KD så pass att inte ens stödröster kan rädda dem.

KvP är mitt andrahandsalternativ efter SD. Så jag ser det som något bra att partiet deltar i det här valet också.

Hur tror de att de ska kunna komma över fyraprocentsspärren genom att sno röster från KD som nu har en väljarbas på kanske 1.5%? Jag tror vi har att göra med en handfull människor som är arga på Kd och därför gör allt för att partiet ska ramla ur Riksdagen - som om det skulle bli bättre då. I det här valet får man nog som man vill, men inte för att Kd förlorar väljare till KvP utan till SD och C. KvP får nog t.o.m. färre röster än de 3000 man fick förra gången.

Bäst är nog att KvP upplöses och medlemmarna går in i partier som SD och AfS och ser till att de driver abortfrågan i stället. Om man nu vill att den frågan drivs - eller om KvP helt enkelt handlar om glädjen i att vara missnöjd i grupp.
Citera
2018-07-25, 22:05
  #159
Avstängd
karlduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giraffstallet
Bäst är nog att KvP upplöses och medlemmarna går in i partier som SD och AfS och ser till att de driver abortfrågan i stället. Om man nu vill att den frågan drivs - eller om KvP helt enkelt handlar om glädjen i att vara missnöjd i grupp.

Partiledaren Selander har en väldigt dömande och ledsam syn på sina bröder i SD, så det kommer nog inte att hända.
Citat:
Partiet riktar sig i första hand till missnöjda kristdemokrater, men Kristna värdepartiet hoppas också locka kristna väljare som tidigare har sympatiserat med Sverigedemokraterna.

– Etiken i SD finns tyvärr bara på ytan, de är ju raggarna från Ronneby. Till och med Vänsterpartiet har högre moral än SD, säger han.
https://www.vetlandaposten.se/articl...gress-i-aneby/
Citera
2018-07-26, 10:53
  #160
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.varldenidag.se/nyheter/kr...cQn4vlC0kATEg/

"Kristna värdepartiet är kritiskt till ”utomeuropeisk och i synnerhet muslimsk invandring”. Världen idag frågar varför partiet är kritiskt till just dessa.

– Vår uppfattning är att man bör införa närhetsprincip när det gäller invandring – inte bara geografisk, utan också värderingsmässig. Religion skapar kultur och värderingar, och dessa kan vara lättare eller svårare att integrera i det svenska samhället, säger Selander.

Han menar att personer från kulturer med värderingar som ligger långt ifrån våra är svårare att integrera, vilket ”kostar mer både ekonomiskt och i andra värden”.

– Detta måste politiker ta hänsyn till."

Fantastiskt. KvP är ett riktigt alternativ ifall SD skulle gå riktigt vilsna. Till skillnad från clownerna i AfS.
Citera
2018-07-26, 10:57
  #161
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldusch
Här är deras valfilm, ut och sprid!
https://www.youtube.com/watch?v=yk9i52Z2ooE

Härligt att se att de kommit igång med deras kampanjande.
Citera
2018-07-26, 11:03
  #162
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giraffstallet
Hur tror de att de ska kunna komma över fyraprocentsspärren genom att sno röster från KD som nu har en väljarbas på kanske 1.5%? Jag tror vi har att göra med en handfull människor som är arga på Kd och därför gör allt för att partiet ska ramla ur Riksdagen - som om det skulle bli bättre då. I det här valet får man nog som man vill, men inte för att Kd förlorar väljare till KvP utan till SD och C. KvP får nog t.o.m. färre röster än de 3000 man fick förra gången.

Bäst är nog att KvP upplöses och medlemmarna går in i partier som SD och AfS och ser till att de driver abortfrågan i stället. Om man nu vill att den frågan drivs - eller om KvP helt enkelt handlar om glädjen i att vara missnöjd i grupp.

Nu riktar sig inte KvP endast till KD-väljare, utan även till sånna som mig själv. En SD-väljare som absolut kan tänka sig lägga sin röst på KvP vid rätt tillfälle.

Nu kommer jag förmodligen inte att göra det nu i september. Men KvP är helt klart ett nödvändigt alternativ, då Sverige är enligt mig i desperat behov av ett verkligt värdekonservativt parti.

Sen vet jag inte varför du drar upp ett promilleparti som AfS in i diskussionen. För mig finns det bara två partier att lägga sin röst på: SD eller KvP.

Sedan vore det dessutom en stor PR-seger för KvP om deras röster avgjorde valet och gjorde så att KD trillar ur Riksdagen. Det är egentligen KvP:s riktiga mål i det här valet.
Citera
2018-07-26, 17:18
  #163
Avstängd
karlduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu riktar sig inte KvP endast till KD-väljare, utan även till sånna som mig själv. En SD-väljare som absolut kan tänka sig lägga sin röst på KvP vid rätt tillfälle.

Nu kommer jag förmodligen inte att göra det nu i september. Men KvP är helt klart ett nödvändigt alternativ, då Sverige är enligt mig i desperat behov av ett verkligt värdekonservativt parti.

Sen vet jag inte varför du drar upp ett promilleparti som AfS in i diskussionen. För mig finns det bara två partier att lägga sin röst på: SD eller KvP.

Sedan vore det dessutom en stor PR-seger för KvP om deras röster avgjorde valet och gjorde så att KD trillar ur Riksdagen. Det är egentligen KvP:s riktiga mål i det här valet.

Du ska nog vara försiktig med att kalla AfS för promilleparti jämfört med KvP.. KvP fick drygt 3500 röster i förra valet. AfS kommer nog springa om dem med många varv. Sitter inte Jeff Ahls mamma i kyrkofullmäktige förresten? Han har nog bra koll på kristna värderingar.
Det är bra partier som båda förtjänar stöd, de som kommer med splittring skall man passa sig för.
Kväkarna brukar säga att vi kan dela upp oss i tusen olika församlingar men ändå ha enighet i Kristus.
Citera
2018-08-17, 16:21
  #164
Avstängd
karlduschs avatar
Snackade med en frimicklare som gått från KD till KrV eftersom han inte ville att hans röst skulle gå till sossarna igen som sist.

Här är en intervju Christer Åberg från Apostlagärningarna gjort med en av deras företrädare, som trycker på att de är det enda partiet som vill ha totalförbud av aborter.
https://www.youtube.com/watch?v=Xih7CnanG0g&t=12s

De har nu även breddat sig i lokala miljöfrågor.
Citat:
Ett gruvföretag, Tasman metals, planerar ett stort dagbrott av sällsynta jordartsmetaller vid Norra Kärr strax norr om Gränna, mycket nära Vätterstranden, en platå omkring tio kvadratkilometer stort område. Utredning om miljökonsekvenser pågår men risken för läckage av bly och andra tungmetaller, restprodukter vid utvinningen, ut i Vättern är uppenbar under mycket lång lagringstid med förändrat klimat.

Gruva eller vatten? Om vi vill säkra vattenförsörjningen för en halv miljon människor inom ett decennium måste vi välja. Att riva upp stora sår i naturen utan mycket hårda villkor är oacceptabelt. Vättern har tillräckligt med miljöbelastning redan, bland annat genom försvarets övningar, utan att behöva äventyra dricksvattenförsörjningen ytterligare.
https://www.tranastidning.se/article...id-norra-karr/
__________________
Senast redigerad av karldusch 2018-08-17 kl. 16:27.
Citera
2022-02-27, 10:33
  #165
Medlem
bombaccis avatar
Intressant intervju med företrädare för Kristna värdepartiet i tidningen dagen. De tror sig kunna göra en snabbare politisk resa än vad SD gjorde. Det tvivlar jag på att de ska lyckas med, men till skillnad från andra småpartier med storhetsvansinne så inser de att de måste börja någonstans och satsar på olika kommunval. En av kommunerna är Södertälje, de kanske hoppas på kristna assyrier och syrianer ska rösta på dem? De vänder sig till SD-väljare och invandrare. Tror de är inne på rätt spår för att locka till sig någon större kärngrupp.

https://www.dagen.se/nyheter/2022/02...tna-talibaner/


Citat:
– Jo, det är det här med kommunerna, vi har gjort en analys när det gäller vilka kommuner som vi har fått mest röster i, säger Per Kronlid.

Förhoppningen är ännu en gång att lyckas i kommunvalet i platser som Aneby, Jönköping, Södertälje och Kiruna.

– Kiruna, det är laestadianerna som röstar på oss där, förklarar Mats Selander.

De säger sig också vilja nå svenskar med utländsk bakgrund, syrianer, afrikaner och latinamerikaner, som de tror har samma syn på politiken som dem. Även vissa SD-väljare tror de sig kunna locka.

– Kristna som röstar på SD, vi är egentligen deras parti, säger Mats Selander.

Citera
2022-03-03, 00:44
  #166
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Urk·
Att dom ens orkade skapa detta parti. Ännu ett i mängden av partier som jag står långt ifrån.
Citera
2022-03-05, 15:09
  #167
Medlem
Melmiums avatar
Finns det mer efterblivna personer än de som är emot abort? Kan inte komma på några.
Citera
2022-03-05, 15:11
  #168
Medlem
Ingen vettig människa kan rösta på ett parti som inte står upp för aborträtten, jämställdhet och HBTQIA+-rättigheter. Dessa religiösa partier är oerhört farliga för vårat land. Som tur var är svenskar i mycket hög utsträckning ateistiska eller inte kristna varför detta parti aldrig kommer få inflytande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback