2010-12-01, 22:23
Medlem
trappstegets avatar
Vad är reell timlön för en nybörjare på mcDonalds, nån som vet?

Såg en dokumentär i somras att man ibland tvingas ta rast(utan betalning ) om det inte finns kunder i lokalen.
Citera
2010-12-01, 22:41
i fall man är arbetslös får bidrag så anser jag man håller käften och säger tack för jobbet.

jag studerar och måste låna pengar. så var glad för det du får utan att behöva låna.
Citera
2010-12-02, 00:20
Medlem
nillodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Vad fan pratar du om? Hade TS fått jobb på donken med den minimumlönen du listar upp så hade han såklart varit nöjd

Men han kan omöjligt vara så stolt att han går ett helt år utan jobb och lever på nått jävla "aktivitetsbidrag" för att han skickar ut lite CVn?
Ärligt talat, man måste väl börja nånstans? Eller hur?
Citera
2010-12-02, 00:24
Arbetsgivare gillar folk som jobbat på McDonalds eftersom det är folk som är redo att slava för pengar aka suga chefens kuk för pengar.
Citera
2010-12-02, 00:25
Medlem
Germanofils avatar
Se till att hitta en riktigt jobb illa kvickt! Att slava på Donken för aktivitetsersättning är ett öde jag inte ens önskar mig min värsta fiende.
Citera
2010-12-02, 00:45
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gungdungkung
Samt att man inte är kompetent nog för att få något annat.
Jag vet inte om du är dummare än tåget eller om du helt enkelt inte förstått?

Någonstans måste man börja sin yrkeskarriär och med en ungdomsarbetslöshet på nästan 30 procent så kan du ju föreställa dig vad arbetsgivarna föredrar, någon som jobbat på McDonalds med allt vad det innebär, eller någon som suttit hemma och spelat WOW fyra år? Väldigt många människor har börjat på McDonalds för att efter några år byta till andra jobb. Nu vet jag inte vad du menar med "kompetent nog" men du kan kanske vidareutveckla det? Är det så att man är mer kompetent om man jobbar på en fabrik eller på Bosses plåt? De allra flesta ungdomar är inte projektledare vid en reklambyrå vid 20 års ålder utan man jobbar med andra saker. Men utveckla gärna dina tankar.
Citera
2010-12-02, 01:37
Bannlyst
Klart som fan dom utnyttjar dig, ingen vanlig människa vill jobba på julafton/nyårsafton, du är ju "praktikanten" och får göra "skitgörat" ingen annan anställd vill göra...

Att jobba för en lön under dessa dagar är en sak, inte ens det vill man, men att jobba som praktikant under dessa högtider låter fruktansvärt.
Citera
2010-12-02, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nillodill
Men han kan omöjligt vara så stolt att han går ett helt år utan jobb och lever på nått jävla "aktivitetsbidrag" för att han skickar ut lite CVn?
Ärligt talat, man måste väl börja nånstans? Eller hur?

Du tror att han lever på aktivitetsstödet?
Troligen lever han på sina föräldrar med den ersättningen.

Citat:
Ursprungligen postat av [Hi3G]X
i fall man är arbetslös får bidrag så anser jag man håller käften och säger tack för jobbet.

jag studerar och måste låna pengar. så var glad för det du får utan att behöva låna.

Ge dig nu.15kr/timme som aktivitetsstödet ligger på är fan inget bidrag.
Det är slaversättning.

Du kan ju leva på dina föräldrar och plocka studiebidrag också
Senast redigerad av BallaRune 2010-12-02 kl. 02:36.
Citera
2010-12-02, 08:42
Medlem
Gungdungkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag vet inte om du är dummare än tåget eller om du helt enkelt inte förstått?

Någonstans måste man börja sin yrkeskarriär och med en ungdomsarbetslöshet på nästan 30 procent så kan du ju föreställa dig vad arbetsgivarna föredrar, någon som jobbat på McDonalds med allt vad det innebär, eller någon som suttit hemma och spelat WOW fyra år? Väldigt många människor har börjat på McDonalds för att efter några år byta till andra jobb. Nu vet jag inte vad du menar med "kompetent nog" men du kan kanske vidareutveckla det? Är det så att man är mer kompetent om man jobbar på en fabrik eller på Bosses plåt? De allra flesta ungdomar är inte projektledare vid en reklambyrå vid 20 års ålder utan man jobbar med andra saker. Men utveckla gärna dina tankar.

Låter som att välja mellan pest eller kolera det där...
Citera
2010-12-02, 08:52
Medlem
leprasjuklings avatar
Varför skulle McDonalds anställa honom efter två månader? Det är ju bara för dem att ringa Af och beställa någon annan gratisarbetare när tiden gått ut alternativt tvinga TS att "praktisera" längre tid.

AF är Sveriges största bemanningsföretag. Problemet är att det är skattebetalarna som betalar inte de som utnyttjar arbetskraften och att de betalar ut extremt låga ersättningar till sina "anställda"
Citera
2010-12-02, 09:00
Medlem
Svinigt och skämmigt att jobba där. Mitt råd är att kontakta en läkare fort. Hitta på något om att du har migrän dagligen pga. stress och att en familjemedlem nyligen dog så skriver han ut något och du kommer slippa jobba. Oavsett om det är bra för ditt CV så jobbar man bara inte på McDonalds.
Citera
2010-12-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Varför skulle McDonalds anställa honom efter två månader? Det är ju bara för dem att ringa Af och beställa någon annan gratisarbetare när tiden gått ut alternativt tvinga TS att "praktisera" längre tid.

AF är Sveriges största bemanningsföretag. Problemet är att det är skattebetalarna som betalar inte de som utnyttjar arbetskraften och att de betalar ut extremt låga ersättningar till sina "anställda"

Exakt, klart som fan att företaget, i detta fallet Mcdonalds, säger att det finns goda chanser att få jobb efter praktiken. INGEN skulle slava, med som lägst 223kr/DAG (inte timme) om de visste att de ändå bara kommer att ta in en ny gratisslav (läs praktikant) efter slav-1 slutat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in