Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Idiot, tror du han föredrar att jobba gratis på McDonalds framför att bli anställd med lön?? Du verkar sanslöst korkad.
Föreslår du söker jobb på McDonalds själv för skoj skull så ser du hur lätt det är.
Att jobbet är okvalificerat betyder inte att det är lätt att få jobbet, snarare tvärtom.
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Är du helt dum i huvudet eller?
Tror du att TS frivilligt väljer att arbeta för 16kr/timme istället för 100kr/timme+OB tillägg, akassa, semester, pension mm???
Lugn, lugn.. Jag vet faktiskt av erfarenhet att det inte är några konstigheter att ordna ett jobb på McDonalds, i kassan då alltså, förutsatt att man inte är autistisk eller motsvarande.
Nu skall dock vägas in att jag utgår ifrån Stockholm, bor TS i mer glesbyggd är det självfallet en helt annan historia!
Saken var den att jag uppfattade det som att TS hade sökt en del jobb under en längre tid men tyckte att det var hemskt att han nu hade hamnat på donken, och lite mer att det var just "arbetsplatsen" i sig som var problemet.
Fick av någon anledning intrycket av att TS aldrig hade övervägt att söka jobb på donken eller motsvarande arbetsplatser, men har han gjort det och ändå inte får ett jobb förstår jag frustrationen i situationen till hundra procent.