2010-12-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulzer
Exakt, klart som fan att företaget, i detta fallet Mcdonalds, säger att det finns goda chanser att få jobb efter praktiken. INGEN skulle slava, med som lägst 223kr/DAG (inte timme) om de visste att de ändå bara kommer att ta in en ny gratisslav (läs praktikant) efter slav-1 slutat.

Där har du fel. Förvisso har aktivitetsersättningen höjts, men lägsta nivån ligger mycket lägre än så 135kr/dag=16kr/timme

Den ersättningen du pratar om är innan skatt och för en person äldre än 30år.
Citera
2010-12-02, 17:04
Medlem
nillodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Du tror att han lever på aktivitetsstödet?
Troligen lever han på sina föräldrar med den ersättningen.

Det jag menar är att alla, jag skojar inte, kan få jobb på donken, så varför tar han då inte istället ett jobb på donken med den ersättningen jag presenterade och BÖRJAR nånstans.
Det är bättre än att sitta å få nått jävla sossebidrag för att man skickar ut CVn..
Citera
2010-12-02, 17:19
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nillodill
Det jag menar är att alla, jag skojar inte, kan få jobb på donken, så varför tar han då inte istället ett jobb på donken med den ersättningen jag presenterade och BÖRJAR nånstans.
Det är bättre än att sitta å få nått jävla sossebidrag för att man skickar ut CVn..
Idiot, tror du han föredrar att jobba gratis på McDonalds framför att bli anställd med lön?? Du verkar sanslöst korkad.
Föreslår du söker jobb på McDonalds själv för skoj skull så ser du hur lätt det är.
Att jobbet är okvalificerat betyder inte att det är lätt att få jobbet, snarare tvärtom.
Citera
2010-12-02, 17:25
Medlem
Visa framfötterna och hoppas på det bästa!
Citera
2010-12-02, 18:03
Medlem
Citat:

Är du helt dum i huvudet eller?
Tror du att TS frivilligt väljer att arbeta för 16kr/timme istället för 100kr/timme+OB tillägg, akassa, semester, pension mm???
Citera
2010-12-02, 20:50
Medlem
nillodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Idiot, tror du han föredrar att jobba gratis på McDonalds framför att bli anställd med lön?? Du verkar sanslöst korkad.
Föreslår du söker jobb på McDonalds själv för skoj skull så ser du hur lätt det är.
Att jobbet är okvalificerat betyder inte att det är lätt att få jobbet, snarare tvärtom.

Citat:
Är du helt dum i huvudet eller?
Tror du att TS frivilligt väljer att arbeta för 16kr/timme istället för 100kr/timme+OB tillägg, akassa, semester, pension mm???

Lugn, lugn.. Jag vet faktiskt av erfarenhet att det inte är några konstigheter att ordna ett jobb på McDonalds, i kassan då alltså, förutsatt att man inte är autistisk eller motsvarande.
Nu skall dock vägas in att jag utgår ifrån Stockholm, bor TS i mer glesbyggd är det självfallet en helt annan historia!

Saken var den att jag uppfattade det som att TS hade sökt en del jobb under en längre tid men tyckte att det var hemskt att han nu hade hamnat på donken, och lite mer att det var just "arbetsplatsen" i sig som var problemet.
Fick av någon anledning intrycket av att TS aldrig hade övervägt att söka jobb på donken eller motsvarande arbetsplatser, men har han gjort det och ändå inte får ett jobb förstår jag frustrationen i situationen till hundra procent.
Citera
2010-12-03, 08:09
Bannlyst
TS, trollar du?
Citera
2010-12-03, 09:54
Medlem
Citat:
Lugn, lugn.. Jag vet faktiskt av erfarenhet att det inte är några konstigheter att ordna ett jobb på McDonalds, i kassan då alltså, förutsatt att man inte är autistisk eller motsvarande.
Nu skall dock vägas in att jag utgår ifrån Stockholm, bor TS i mer glesbyggd är det självfallet en helt annan historia!

Du vet om att det är mycket lättare att få ett okvalificerat jobb i stockholm än i övriga sverige va?
Citera
2010-12-03, 10:29
Medlem
Lär dig glida på golven så går dagarna lite fortare.
Citera
2010-12-03, 11:54
Medlem
nillodills avatar
Citat:
Du vet om att det är mycket lättare att få ett okvalificerat jobb i stockholm än i övriga sverige va?

Självfallet, ta och läs mitt inlägg igen så går det nog även upp för dig att det framgår klart och tydligt i mitt resonemang
Citera
2010-12-03, 13:19
Medlem
Citat:
Där har du fel. Förvisso har aktivitetsersättningen höjts, men lägsta nivån ligger mycket lägre än så 135kr/dag=16kr/timme

Den ersättningen du pratar om är innan skatt och för en person äldre än 30år.

Oj, så illa alltså, hade bara koll på vad som gäller som lägst för mig som är 30+

Ja, regeringens lönedumpningspolitik för arbetslösa är ju åååh så bra. Hade ju funkat om det fanns tak för hur många praktikanter ett företag fick ta in per år men som det är nu är det bara att utnyttja slavarna till max för de som vet hur det går till. Det vet ju uppenbarligen McD efter att ha sett hur deras upphandling av städ går till...
Citera
2010-12-03, 13:30
Medlem
techno_the_kings avatar
Stackars sate säger jag
skulle aldrig själv ta en praktik på McMögel då går jag hellre hemma utan pengar
visst jag har inget emot hårt arbete men detta tar nog fan priset
se till att fixa en annan praktikplats det är nog inte allt för svårt
väntar själv på en praktikplats som min acoach skall fixa åt mig inom dom närmsta veckorna
& skulle det bli McMögel så kommer jag fan att strejka
ingen normal människa ska behöva praktisera där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in