Citat:
Ursprungligen postat av l.lighty
Hur tänker folk som hoppar på donken,städare,vården,industrin och diverse slitiga skrot-jobb? Inser ni inte hur lite man utvecklas på hjärndöda jobb? Är det inte bättre att försöka rannsaka sig själv då varför man inte får ett bra jobb? Kanske handlar om att studera t.ex. Jag skulle ALDRIG ställa mig på ett industrigolv när jag visste att vägen till framgång är utbildning
Vilken looser.. Vad har du själv för stjärnjobb att komma med?
Visst håller jag med dig att akademisk utbildning leder till framgång. Om det är karriär man är ute efter. Men alla lever inte för att jobba. Är det pengar man är ute efter så tjänar t,ex dom som jobbar skift i gruvorna i norr jävligt bra med pengar. Samma kan sägas för många yrkeskategorier tryckerier, of-shore OSV.
Vad skulle de akademiskt utbildade jobba med om det inte fanns duktigt folk på golvet som realiserade allt? Hur fan skulle alla kontor se ut om ingen städade?
Jag skulle inte heller ta ett jobb på donken. Dels för att jag har alternativ efter akademisk utbildning (vilket alla inte kan eller vill skaffa). Men det är nog mer för att Donken drivs av idioter som inte ser något värde i de anställda... ... ...
... ... ... Ja jag tänkte på sånna som dig där på slutet. Visa lite jävla ödmjukhet...