2022-10-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kione211
Jag har jobbat som rörmokare i minst 25 år och de flesta jag jobbat med inom yrket är hobby knarkare eller har psykiska problem. Men det börjar väl bli konkurrens om jobben där med.
Kanske kan du utbilda dig till VVS-montör. Skitjobb men ett jobb

Vad tjänar VVS montörer nuförtiden med OB och allt sånt där ni har? Ackord?
Citera
2022-10-18, 15:06
Medlem
Kione211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Vad tjänar VVS montörer nuförtiden med OB och allt sånt där ni har? Ackord?
Jag har inte jobbat på två år men då hade jag 220 kr timmen 5 veckor semester, helgersättning och 40 timmar betald arbetstidsförkortning.
Man får oftast inte så mycket skrot pengar för koppar längre.
Många tar material på jobbet och jobbar svart, materialet tar man betalt för. Har nästan inte hört talas om någon som fått sparken för det.
Citera
2022-10-18, 15:17
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonsneeze
Varför får jag aldrig jobb? Vad jag än gör och hur många gånger jag skriver om mitt CV och personliga brev så klickar det aldrig och jag blir ständigt nekad precis överallt.

Hur ska jag någonsin få erfarenheten som krävs för alla jobb om man aldrig ens får någon chans att jobba och visa vad man går för nånstans? Jag har inga kontakter och inte mycket erfarenhet alls, mitt CV är i stort sett tomt. Det enda jag har är gymansiet, B körkort och 2 praktikplatser som inte ledde till något och där man bara blev utnyttjad som gratis arbetskraft.

Sitter nu här med en flaska vin och hade tänkt bli lite full.

Du har några val, lär dig någon specifik färdighet och öppna eget, lär dig entreprenörskap. Du kan också gå skolans väg, där har du ju oändligt med möjligheter, framförallt i Svärje
Citera
2022-10-18, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.M.S.I.
Vad har du för utbildning? Gymnasieexamen?

Idag är det hård konkurrens och jag tror då att man är mest attraktiva på arbetsmarknaden med en relevant utbildning. Går du en yrkesutbildning på gymnasiet eller vuxenutbildning så får du praktik och kontakter "gratis". Sen måste du förstås våga skapa kontakter, våga ta initiativ, och det där vanliga som att komma i tid etc. Det är egenskaper som uppskattas av arbetsgivare

Om du blir sållad efter intervjun fundera över vilket intryck du ger, om du verkar vara en social och framåt person som verkar vara serviceminded. Dvs en sån man vill möta på Donken. Kroppsspråk, klädstil, om du ser allmänt välvårdad ut etc .

Komma i tid, vara lite påläst på vad man ska göra, ta plats dvs inte gömma sig, inte vara lat. Ibland ute i arbetslivet så undrar jag vad det är för folk man ska samarbeta med, folk som misslyckas med detta, och då talar jag om vuxna människor och inte 19-åringar (som var vuxna vid 19 förr men inte nu längre, nu är 19-åringar ungdomar).
Citera
2022-10-18, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kione211
Jag har inte jobbat på två år men då hade jag 220 kr timmen 5 veckor semester, helgersättning och 40 timmar betald arbetstidsförkortning.
Man får oftast inte så mycket skrot pengar för koppar längre.
Många tar material på jobbet och jobbar svart, materialet tar man betalt för. Har nästan inte hört talas om någon som fått sparken för det.

Så vad brukade du få tidigare tillsammans med allt svart jobb och alla typer av ersättningar? Verkar ju bli en hel del?
Citera
2022-10-18, 15:25
Medlem
Ta en KY utbildning till något vettigt. Typ takmontör (börja installera solceller)
Citera
2022-10-18, 15:28
Medlem
Tycker det framstår som mer misslyckat att jobba på donken än att bara vara arbetslös. Visst du får lön men man tänker ju ändå "Jahapp, så gick det med det" om personen.
Citera
2022-10-18, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Du har ju körkort, sök hos pizzerior och leverera deras mat? Bli timmis inom äldreomsorgen? Annars är det inte fel att lyfta bidrag. Hoppas det löser sig. Skippa den vidriga alkoholen.

Varför skulle han ta Babbejobb och köra ut pizzor ?

Han är svensk och får lätt riktigt chaufförsjobb på DHL, Schenker, Postnord etc med B kort.

Ge fan i Babbejobben dom har så svårt på arbetsmarknaden ändå än att svenskar skall ta deras
få jobb.

OT: Kan du aldrig få ett endaste jävla rätt på allt du skriver ?
Citera
2022-10-18, 15:34
Avstängd
Airwave92s avatar
Hur gammal är du? Är du under 35 så är det nog inte för sent iaf
Citera
2022-10-18, 15:35
Medlem
swedsters avatar
Citat:
Varför får jag aldrig jobb? Vad jag än gör och hur många gånger jag skriver om mitt CV och personliga brev så klickar det aldrig och jag blir ständigt nekad precis överallt.

Hur ska jag någonsin få erfarenheten som krävs för alla jobb om man aldrig ens får någon chans att jobba och visa vad man går för nånstans? Jag har inga kontakter och inte mycket erfarenhet alls, mitt CV är i stort sett tomt. Det enda jag har är gymansiet, B körkort och 2 praktikplatser som inte ledde till något och där man bara blev utnyttjad som gratis arbetskraft.

Är du kille eller tjej,vi kan ju börja där. Ålder? Kroppsbyggnad? Barn? Bil? Ofta sjuk? Inflexibel angående arbetstider?
Citera
2022-10-18, 15:35
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Varför blev du nekad?

McDonalds har ganska höga krav på sin personal, de har en gedigen skola och disciplin. För många arbetsgivare är en anställning på McDonalds något meriterande.
Citera
2022-10-18, 15:38
Medlem
Sök dig till försvarsmakten och bli en karl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in