Det lär väl vara de gamla vanliga frågorna typ, ”hur presterar du under stress?”, ”jobbar du bra i team?” Etc. Sen praktiska frågor om arbetstid om du nu skulle vara aktuell för jobbet. Kommer säkert gå bra!
Nekad jobb på donken, nu känner man sig totalt värdelös som människa
Varför får jag aldrig jobb? Vad jag än gör och hur många gånger jag skriver om mitt CV och personliga brev så klickar det aldrig och jag blir ständigt nekad precis överallt.
Hur ska jag någonsin få erfarenheten som krävs för alla jobb om man aldrig ens får någon chans att jobba och visa vad man går för nånstans? Jag har inga kontakter och inte mycket erfarenhet alls, mitt CV är i stort sett tomt. Det enda jag har är gymansiet, B körkort och 2 praktikplatser som inte ledde till något och där man bara blev utnyttjad som gratis arbetskraft.
Sitter nu här med en flaska vin och hade tänkt bli lite full.
Jag har inga kontakter och inte mycket erfarenhet alls, mitt CV är i stort sett tomt. Det enda jag har är gymansiet, B körkort och 2 praktikplatser som inte ledde till något och där man bara blev utnyttjad som gratis arbetskraft.
Som chef skulle jag se det fetmarkerade som lite oroande. Varför behövde du praktik och varför blev det ingen fortsättning?
Skulle vilja veta hur du är under intervjun, vilka frågor fick du och hur svarade du?
Hade du nån ton eller kroppsspråk som säger något annat?
Klädsel?
Förstår det är ett svår marknad men donken/kfc/Bk/Max ta ju in nästan vem som helst typ
Varför får jag aldrig jobb? Vad jag än gör och hur många gånger jag skriver om mitt CV och personliga brev så klickar det aldrig och jag blir ständigt nekad precis överallt.
Hur ska jag någonsin få erfarenheten som krävs för alla jobb om man aldrig ens får någon chans att jobba och visa vad man går för nånstans? Jag har inga kontakter och inte mycket erfarenhet alls, mitt CV är i stort sett tomt. Det enda jag har är gymansiet, B körkort och 2 praktikplatser som inte ledde till något och där man bara blev utnyttjad som gratis arbetskraft.
Sitter nu här med en flaska vin och hade tänkt bli lite full.
Du har ju körkort, sök hos pizzerior och leverera deras mat? Bli timmis inom äldreomsorgen? Annars är det inte fel att lyfta bidrag. Hoppas det löser sig. Skippa den vidriga alkoholen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!