2016-04-09, 19:20
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Ja man somnar fint men dagen blir frstrd och jag har vntat i 1.5 mnad och det blir inte bttre. Provade 7.5mg och jag somnade lika fort p det. Ska prova 3.75 om jag orkar dela s mycket. Borde ju bli mindre dsighet om jag anvnder mindre

Det dr med att minska mngden r inte riktigt skert. Jag har lst mycket att Mirtazapin ger en mer sedativ effekt ju mindre man tar. Men vafan testa och kolla! Uppdatera grna
Citera
2016-04-09, 20:07
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Det dr med att minska mngden r inte riktigt skert. Jag har lst mycket att Mirtazapin ger en mer sedativ effekt ju mindre man tar. Men vafan testa och kolla! Uppdatera grna

Det r bara s trkigt att alla dessa sederande alternativ r vrdelsa nr man ska vakna dagen efter. Har provat allt snart och trots att jag gett det mnader s frndras det inte, s jvla hoppls kropp och knopp.
Citera
2016-04-09, 23:42
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Det r bara s trkigt att alla dessa sederande alternativ r vrdelsa nr man ska vakna dagen efter. Har provat allt snart och trots att jag gett det mnader s frndras det inte, s jvla hoppls kropp och knopp.

Du har ju dock inte provat Valdoxan - det fungerade bra p mig, tills jag tyckte mig f tolerans mot den. Men nu fr tiden s vet jag att man kan hva toleransen med kort uppehll och sm doser Valproat.

Det stmmer ju frresten att Mirtazapin r mer sederande p lgre doser, men det finns s klart en grns tills du inte knner ett skit ocks - tror inte det r mnga som knner mycket alls p 3,75 mg.

Prova Valdoxan, och mjligen med en liten ask benzo / z-analog of choice som tillgg vid behov.
Citera
2016-04-10, 06:11
Medlem
Sweeper80s avatar
r det ngonsin s att ngon verkligen ter Mirtazapin mot annat n just smnen? Anyone?
Citera
2016-04-10, 08:48
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
r det ngonsin s att ngon verkligen ter Mirtazapin mot annat n just smnen? Anyone?

Jepp! Lkaren ville att jag skulle ta Mirta fr biverkningsprofilen, att effekten liknar SNRI och sklart smnen.
Citera
2016-04-10, 11:33
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Jepp! Lkaren ville att jag skulle ta Mirta fr biverkningsprofilen, att effekten liknar SNRI och sklart smnen.

Fr man frga vad du ter den mot? Hur fungerar den mot just de sakerna tycker du?
Citera
2016-04-10, 19:29
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Fr man frga vad du ter den mot? Hur fungerar den mot just de sakerna tycker du?

Jag ter den mot GAD. Jag str p Venlafaxin ocks men tanken r att den ska sttas ut och sen hja Mirtan
Citera
2016-04-11, 02:47
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Du har ju dock inte provat Valdoxan - det fungerade bra p mig, tills jag tyckte mig f tolerans mot den. Men nu fr tiden s vet jag att man kan hva toleransen med kort uppehll och sm doser Valproat.

Det stmmer ju frresten att Mirtazapin r mer sederande p lgre doser, men det finns s klart en grns tills du inte knner ett skit ocks - tror inte det r mnga som knner mycket alls p 3,75 mg.

Prova Valdoxan, och mjligen med en liten ask benzo / z-analog of choice som tillgg vid behov.

Tror du att Mirtazapin verkligen funkar p GAD om man inte fick Valdoxan att gra det? Och om man inte fick Valdoxan att funka mot tvnget i ens hjrna, finns det s mycket som r annorlunda med Mirtazapin att man nd kan f den att funka mot tvng? Vad tror du? Vad tror ni andra?
Citera
2016-04-11, 14:40
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Tror du att Mirtazapin verkligen funkar p GAD om man inte fick Valdoxan att gra det?

Vet inte riktigt om du riktar frgan till mig?
Citera
2016-04-11, 15:11
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Vet inte riktigt om du riktar frgan till mig?

Nej, till personen som jag citerade.
Citera
2016-04-12, 23:58
Medlem
Hej

Funderar p att brja med Mirtazapin igen.

Jag har tagit Mirtazapin Hexal 15mg tidigare och den hjlpte mig mycket med min depression/ngest. Det stora problemet var dock att p morgnarna tog det flera timmar (2-4) innan jag blev pigg och jag knde mig ofta som en zombie p morgonen.

Om jag nu ska brja igen och fungera p morgonen, ska jag prova ett annat mrke eller prova hja dosen till 30 eller 45mg? Och nr p dygnet r bst att ta den om jag ska upp sg 8:00. Jag mste ju kunna jobba och g upp tidigt.

Vad har fungerat fr er? Snabba svar uppskattas mycket!
Citera
2016-04-13, 16:45
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uber321
Hej

Funderar p att brja med Mirtazapin igen.

Jag har tagit Mirtazapin Hexal 15mg tidigare och den hjlpte mig mycket med min depression/ngest. Det stora problemet var dock att p morgnarna tog det flera timmar (2-4) innan jag blev pigg och jag knde mig ofta som en zombie p morgonen.

Om jag nu ska brja igen och fungera p morgonen, ska jag prova ett annat mrke eller prova hja dosen till 30 eller 45mg? Och nr p dygnet r bst att ta den om jag ska upp sg 8:00. Jag mste ju kunna jobba och g upp tidigt.

Vad har fungerat fr er? Snabba svar uppskattas mycket!
Trttheten p morgonen r vergende efter ngon/ngra veckor.
ka till 30 eller 45mg med ca en veckas mellanrum, 15mg->30mg->45mg.
15mg r i underkant om du ska behandla depression, s 30mg minst.
Olika fr alla men runt 21.00 s borde du vara igng till 08:00 igen, prova dig fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in