2016-04-09, 19:20
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Ja man somnar fint men dagen blir förstörd och jag har väntat i 1.5 månad och det blir inte bättre. Provade 7.5mg och jag somnade lika fort på det. Ska prova 3.75 om jag orkar dela så mycket. Borde ju bli mindre dåsighet om jag använder mindre

Det där med att minska mängden är inte riktigt säkert. Jag har läst mycket att Mirtazapin ger en mer sedativ effekt ju mindre man tar. Men vafan testa och kolla! Uppdatera gärna
Citera
2016-04-09, 20:07
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Det där med att minska mängden är inte riktigt säkert. Jag har läst mycket att Mirtazapin ger en mer sedativ effekt ju mindre man tar. Men vafan testa och kolla! Uppdatera gärna

Det är bara så tråkigt att alla dessa sederande alternativ är värdelösa när man ska vakna dagen efter. Har provat allt snart och trots att jag gett det månader så förändras det inte, så jävla hopplös kropp och knopp.
Citera
2016-04-09, 23:42
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Det är bara så tråkigt att alla dessa sederande alternativ är värdelösa när man ska vakna dagen efter. Har provat allt snart och trots att jag gett det månader så förändras det inte, så jävla hopplös kropp och knopp.

Du har ju dock inte provat Valdoxan - det fungerade bra på mig, tills jag tyckte mig få tolerans mot den. Men nu för tiden så vet jag att man kan häva toleransen med kort uppehåll och små doser Valproat.

Det stämmer ju förresten att Mirtazapin är mer sederande på lägre doser, men det finns så klart en gräns tills du inte känner ett skit också - tror inte det är många som känner mycket alls på 3,75 mg.

Prova Valdoxan, och möjligen med en liten ask benzo / z-analog of choice som tillägg vid behov.
Citera
2016-04-10, 06:11
Medlem
Sweeper80s avatar
Är det någonsin så att någon verkligen äter Mirtazapin mot annat än just sömnen? Anyone?
Citera
2016-04-10, 08:48
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Är det någonsin så att någon verkligen äter Mirtazapin mot annat än just sömnen? Anyone?

Jepp! Läkaren ville att jag skulle ta Mirta för biverkningsprofilen, att effekten liknar SNRI och såklart sömnen.
Citera
2016-04-10, 11:33
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Jepp! Läkaren ville att jag skulle ta Mirta för biverkningsprofilen, att effekten liknar SNRI och såklart sömnen.

Får man fråga vad du äter den mot? Hur fungerar den mot just de sakerna tycker du?
Citera
2016-04-10, 19:29
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Får man fråga vad du äter den mot? Hur fungerar den mot just de sakerna tycker du?

Jag äter den mot GAD. Jag står på Venlafaxin också men tanken är att den ska sättas ut och sen höja Mirtan
Citera
2016-04-11, 02:47
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Du har ju dock inte provat Valdoxan - det fungerade bra på mig, tills jag tyckte mig få tolerans mot den. Men nu för tiden så vet jag att man kan häva toleransen med kort uppehåll och små doser Valproat.

Det stämmer ju förresten att Mirtazapin är mer sederande på lägre doser, men det finns så klart en gräns tills du inte känner ett skit också - tror inte det är många som känner mycket alls på 3,75 mg.

Prova Valdoxan, och möjligen med en liten ask benzo / z-analog of choice som tillägg vid behov.

Tror du att Mirtazapin verkligen funkar på GAD om man inte fick Valdoxan att göra det? Och om man inte fick Valdoxan att funka mot tvånget i ens hjärna, finns det så mycket som är annorlunda med Mirtazapin att man ändå kan få den att funka mot tvång? Vad tror du? Vad tror ni andra?
Citera
2016-04-11, 14:40
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Tror du att Mirtazapin verkligen funkar på GAD om man inte fick Valdoxan att göra det?

Vet inte riktigt om du riktar frågan till mig?
Citera
2016-04-11, 15:11
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Vet inte riktigt om du riktar frågan till mig?

Nej, till personen som jag citerade.
Citera
2016-04-12, 23:58
Medlem
Hej

Funderar på att börja med Mirtazapin igen.

Jag har tagit Mirtazapin Hexal 15mg tidigare och den hjälpte mig mycket med min depression/ångest. Det stora problemet var dock att på morgnarna tog det flera timmar (2-4) innan jag blev pigg och jag kände mig ofta som en zombie på morgonen.

Om jag nu ska börja igen och fungera på morgonen, ska jag prova ett annat märke eller prova höja dosen till 30 eller 45mg? Och när på dygnet är bäst att ta den om jag ska upp säg 8:00. Jag måste ju kunna jobba och gå upp tidigt.

Vad har fungerat för er? Snabba svar uppskattas mycket!
Citera
2016-04-13, 16:45
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uber321
Hej

Funderar på att börja med Mirtazapin igen.

Jag har tagit Mirtazapin Hexal 15mg tidigare och den hjälpte mig mycket med min depression/ångest. Det stora problemet var dock att på morgnarna tog det flera timmar (2-4) innan jag blev pigg och jag kände mig ofta som en zombie på morgonen.

Om jag nu ska börja igen och fungera på morgonen, ska jag prova ett annat märke eller prova höja dosen till 30 eller 45mg? Och när på dygnet är bäst att ta den om jag ska upp säg 8:00. Jag måste ju kunna jobba och gå upp tidigt.

Vad har fungerat för er? Snabba svar uppskattas mycket!
Tröttheten på morgonen är övergående efter någon/några veckor.
Öka till 30 eller 45mg med ca en veckas mellanrum, 15mg->30mg->45mg.
15mg är i underkant om du ska behandla depression, så 30mg minst.
Olika för alla men runt 21.00 så borde du vara igång till 08:00 igen, prova dig fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in