2015-07-02, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Detta är bland det mest okunniga inlägget jag läst på länge, vad som är förvånande är att detta kommer från en person som skryter om sin "juristutbildning" och sin "kunskap" i internationell rätt.
Jag skulle vilja säga Zuparn är realistisk.

Citat:
Detta är så felaktigt att man egentligen inte ens ska behöva ha en diskussion om detta. Turkiet är inte beroende av kurderna på något sätt alls. Kurderna styr i sydöstra Turkiet endast för att turkarna gjort reformer och tillåtit kurderna större rättigheter. Den turkiska armén kan i princip kross allt kurdiskt motstånd under loppet av några timmar. Och med motstånd menar jag organiserat motstånd, att någon gömmer sig i berg och gör några hit and run attacker lite då och då är en helt annan sak.

Turkiet kan göra vad dem vill med kurderna.
Dina påståenden ovan är däremot icke realistiska. Turkiet är beroende av kurderna eftersom kurder utgör en stor del av den turkiska befolkningen. Hur skulle man inte kunna vara beroende av över 35% av sin befolkning? Ta till exempel det här med att man behöver kurdiska röster om man nu vill säkra valsegern. Därför är turkarnas bögparti HDP pro kurdisk.

Citat:
Nej, verkligen inte. Dem kan bara säkra städer som Gaziantep, Diyarbakir, Erzurum...

Skulle turkiska armén gå in i Syrien så är det över på mindre än 24 timmar för YPG. Detta är bara fakta.
Tvivlar på det. Om så var fallet skulle Assad ha vunnit över rebellerna på mindre än 24 timmar. Turkarna har inte rådd med ett krig mot kurder, därför är turkisk militär emot en buffertzon i Syrien.

Citat:
Snarare raka motsatsen. PKK terroristerna kommer starta gatukravaller i alla turkiska städer, döda soldater och poliser över Turkiet, döda civila, bränna skolor, blockera vägar och så vidare vilket kommer få turkarna att rasa och stödja hårda tag mot PKK i Syrien.
PKK dödar inte civila, det gör mördarstaten Turkiet a k a Europas sjuke man. 30 000 civila kurder dödades inte av PKK utan av turkarna. Men turkar är som vanligt duktiga på att förneka och skylla ifrån sig. Kravaller startas av PKK stödjare, inte av PKK.

Citat:
HAHAHA!

Är du född igår eller? Vem bryr som om FNs säkerhetsråd?

USA, Ryssland, alla dessa länder startar krig utan att bry sig om FNs säkerhetsråd. Turkiet är NATO medlem, skulle dem känna sig hotad av PKK så kommer dem kunna agera i Syrien oavsett vad internationell rätt säger eftersom USA och andra NATO länder kommer ge dem sitt stöd. Precis som man gav i alla fall passivt stöd till Saudi Arabiens bombningar av Jemen, eller du kanske anser att Saudis bombningar av Jemen är legitima enligt internationell rätt?
USA och Ryssland är stormakter. Saudi bombar Jemen på grund av att stormakten USA har gett tillåtelse, USA bombar också Jemen. Koalitionen får också bomba i Syrien på grund av att USA tillåter det. Saudi Arabiens bombningar av Jemen är legitima för de har stöd av stormakten USA. Turkiet som inte bör jämföras med USA, Ryssland eller Israel behöver bry sig om FN:s säkerhetsråd.

Citat:
Iran har inget att säga till om här. Turkiet och NATO kommer aldrig tillåta Irans armé att gå in i Syrien och Turkiets armé är mycket mäktigare och starkare än Irans, så Iran är smarta nog att inte göra turkarna förbannade. Ryssland är för långt bort och har inget att säga till om i Mellanöstern rent militärt.
Du överskattar turkarna, de är starka endast på papperet. Turkisk "Buffertzon" i Syrien kan ge orsak till tredjevärldskriget. Iran kommer inte att vara rädd för Turkarna.

"Buffertzonen" är helt orealistisk precis som pajasen "Sultan" Erdogan. Nu börjar även jag tycka att Syriens suveränitet ihjäl trampas.
Citera
2015-07-02, 10:16
Medlem
Yaskos avatar
När PKK/PYD tog över så flydde många konservativa kurder undan dessa. Vissa flydde till Turkiet, andra till KRG och åter andra tog till vapen och slåss på ISIS sida.

I Turkiet finns ca 12-15 miljoner "kurder". Viktigt att påpeka här att även Zaza där en del absolut inte ser sig som kurder, eller snarare kurmanji buntas ihop med detta siffra.

OM turkiska staten känner av en "dödlig hot" mot sig själv så kan PKKurderna kaoza så mycket de vill, de kommer att sättas på plats ganska snabbt. Staten vill bara inte använda sig av onödigt våld mot dessa. Men känner man sig hotad, då blir det 90-talet om igen.
Citera
2015-07-02, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Kobane hade 50 000 invånare, antalet gick upp till 50 000 och alla var inte kurder. Jag gissar på 350 000 kurder, men du som är "expert" vet bäst. .
Jag menade gick upp till 500 000.
Citera
2015-07-02, 11:28
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Detta är bland det mest okunniga inlägget jag läst på länge, vad som är förvånande är att detta kommer från en person som skryter om sin "juristutbildning" och sin "kunskap" i internationell rätt.

Inget av det jag skrev i inlägget har jag fått lära mig på min utbildning, det är något jag lärt mig på egen hand. Det märks att du är exalterad och när du blir det har du svårt att vara saklig.

Citat:
Detta är så felaktigt att man egentligen inte ens ska behöva ha en diskussion om detta. Turkiet är inte beroende av kurderna på något sätt alls. Kurderna styr i sydöstra Turkiet endast för att turkarna gjort reformer och tillåtit kurderna större rättigheter. Den turkiska armén kan i princip kross allt kurdiskt motstånd under loppet av några timmar. Och med motstånd menar jag organiserat motstånd, att någon gömmer sig i berg och gör några hit and run attacker lite då och då är en helt annan sak.

Turkiet kan göra vad dem vill med kurderna.

Nej, verkligen inte. Dem kan bara säkra städer som Gaziantep, Diyarbakir, Erzurum...

Skulle turkiska armén gå in i Syrien så är det över på mindre än 24 timmar för YPG. Detta är bara fakta.

Most Kurds live in Turkey, where their numbers are estimated at 14,000,000 people by the CIA world factbook (18% of population).[35] A report commissioned by the National Security Council (Turkey) in 2000 puts the number at 12,600,000 people, or 15.7% of the population. [3] One Western source estimates that up to 25% of the Turkish population is Kurdish (approximately 18-19 million people).[4] Kurdish nationalists put the figure at 20,000,000[36] to 25,000,000.[37]

Du har faktiskt väldigt fel i din analys om Turkiets beroende av kurder. De utgör nästintill 20 % av befolkningen i Turkiet och de flesta är unga. Det föds i genomsnitt uppemot 3 barn i östra Turkiet i jämförelse med västra det siffran ligger kring 1.5 barn. Turkiet står inför ett stort problem - det finns många "arga unga kurder" och dessa utgör ett hot mot den turkiska staten. Varför tror du Erdogan vill göra en militär intervention intill den kurdisk kontrollerade gränsen samtidigt som han i sina tal säger att det inte kommer finnas en kurdisk stat i Syrien? Han känner sig hotad.

Jag håller vidare med dig om att Turkiet kan "krossa" allt kurdiskt och syriskt motstånd under loppet av några timmar - men det är inte något jag motsatt mig. Frågan är om Turkiet har kapaciteten att hålla i kurddominerad mark med vapenmakt utan att bli angripna av kurdisk militär och civilbefolkning i städerna. Det är för kostsamt att t.ex. gå in i al-Qamishli, där i princip alla starkt är emot Turkiets inblandning i Syrien, både kurder och kristna.

Citat:
Snarare raka motsatsen. PKK terroristerna kommer starta gatukravaller i alla turkiska städer, döda soldater och poliser över Turkiet, döda civila, bränna skolor, blockera vägar och så vidare vilket kommer få turkarna att rasa och stödja hårda tag mot PKK i Syrien.

Turkiet har redan tagit hårda tag mot PKK under flera års tid. De har inte lyckats besegra PKK. Du har själv skrivit att det inte går att besegra gerillorna i Afghanistan - det är ungefär samma krig turkarna förde mot kurderna i PKK.

Citat:
HAHAHA!

Är du född igår eller? Vem bryr som om FNs säkerhetsråd?

USA, Ryssland, alla dessa länder startar krig utan att bry sig om FNs säkerhetsråd. Turkiet är NATO medlem, skulle dem känna sig hotad av PKK så kommer dem kunna agera i Syrien oavsett vad internationell rätt säger eftersom USA och andra NATO länder kommer ge dem sitt stöd. Precis som man gav i alla fall passivt stöd till Saudi Arabiens bombningar av Jemen, eller du kanske anser att Saudis bombningar av Jemen är legitima enligt internationell rätt?

Iran har inget att säga till om här. Turkiet och NATO kommer aldrig tillåta Irans armé att gå in i Syrien och Turkiets armé är mycket mäktigare och starkare än Irans, så Iran är smarta nog att inte göra turkarna förbannade. Ryssland är för långt bort och har inget att säga till om i Mellanöstern rent militärt.

De flesta stater bryr sig om internationell rätt - så länge det inte allvarligt skadar deras intressen. I teorin fungerar den internationella rätten och varje gång man bryter mot teorin gör man något som strider mot internationell rätt. Du kan jämföra det med plankning - tidigare plankade man ofta utan att bry sig om repressalierna - trots att det faktiskt var och är brottsligt - "vem bryr sig". Det spelar egentligen ingen roll att du tycker FN:s säkerhetsråd är skrattretande, det som står i FN-stadgan har varje medlemsstat åtagit sig att följa.

mjukosten78 sade något klokt och som jag anser har viss förankring i verkligheten: "Det går att komma undan internationell rätt om du själv är permanent medlem i säkerhetsrådet eller om du är Israel. Nu är ju Turkiet ett skitland så dom kommer du få smisk om dom bryter mot lagen."

Turkiet har redan fått massiv kritik för sin förföljelse av kurder, kristna och journalister. Erdogan är inte en "god vän" till väst, han är en "accepterad vän" till väst. USA och EU ogillar Erdogan och hans politik. Om han börjar få hybris (vilket EU/USA redan anser att han har) så kommer dem att agera mot Turkiet kraftigare. Den enda anledningen till att USA är försiktiga med Turkiet är för att det är ett muslimskt NATO land.

OT: Det är intressant att du försvarar Erdogan och Turkiet, vilket är en muslimsk NATO medlem som haft turkiska soldater stationerade i Afghanistan.
Citera
2015-07-02, 11:42
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Kom tillbaka till detta forumet för att meddela er som följer denna syriska revolutionen, att det väldigt snart kommer påbörjas en offensiv i Aleppo av rebellerna. Slutliga slaget om Aleppo kommer snart börja. Det kan ske imorgon, eller närmaste 2-5 dagarna.

Det finns absolut inget som tyder på att regimen kan försvara sig i Aleppo, det är över.

Finns inga ord som kan beskriva hur mycket jag ser fram emot att se era reaktioner efter att slaget är över. Personer som ZuparN och andra som skrivit så mycket propaganda och nonsens, jag vill se er gråta efter att Aleppo är befriat. Ni som skrev hela tiden som papegojor i 1,5 år om hur Aleppo kommer ringas in och belägras. Nu kommer ni få se vår islamiska och muslimska vrede i Aleppo som kommer ge oss muslimer den största segern sedan kriget började i Syrien.

Den stora lärda, Sheikh Abdullah al Muhaysini från Saudi som befinner sig i Syrien har dessutom talat om 2 stora slag. Så förutom Aleppo är det ännu ett slag som kommer ske, förmodligen i Hama dem närmaste dagarna.

Följ vad som sker i Aleppo dem närmaste dagarna för det är där Syriens framtid nu kommer avgöras.

Jag har väntat på denna sommaroffensiv ett bra tag nu. Vi får se vad den leder till.

Du behöver sedan inte vara besatt av mig och nämna mig i varje mening. Vi för inte krig mot varandra, vi diskuterar en konflikt.
Citera
2015-07-02, 12:59
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
IS använder runt 70 % av sina resurser för att bekämpa rebellerna i Syrien, 20 % mot YPG och 10 % mot Assad regimen.

Fronten norr om Aleppo är den mer eller mindre aktiva fronten mellan ISIS och övriga rebeller.
Beroende på uppskattat källa om hur många stridande ISIS har. Hur många uppskattar du själv?

200,000[18] (Kurdish claims)
20,000–31,000 (CIA estimate, Sept. 2014)
70,000 (Russian military estimate)

Menar du på fullt allvar att ISIS har 14 000-49 000-140 000 stridande norr om Aleppo?
Och ändå händer det ingenting.
Citera
2015-07-02, 14:39
Medlem
SAA/NDF försvinner sakta men säkert från Hasakah stad. Slaget om staden kommer vara mellan YPG och ISIS.

Blir intressant, eftersom demografin i staden ser ut son följande:
Araber 40%
Kurder 40%
Kristna 20%

Vi hoppas på det bästa för det syriska folket.
Citera
2015-07-02, 18:14
Medlem
Kommer lite uppgifter om att turkiska flyg har attackerat YPG inne i Syrien. Hur mycket stämmer detta?
Citera
2015-07-02, 18:35
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRI
Då är vi överens om att IS är ond skapelse i alla fall. Jag tror faktiskt att ISIS lägger snarare 70% på Irak.

Sett över båda konflikterna, håller jag med. Deras styrka, deras bas, allting dem har är baserat i Irak. Syrien var mer av en fristad dem hade, men deras mål var aldrig att störta Assad regimen utan att kriga i Irak.

Det finns mycket som kan sägas om IS, men det finns inget tvivel om att deras ideologi är Kharijiternas ideologi. De flesta som dödats av IS i Syrien är rebeller, Jabhat al Nusra och sunniklaner som gjort motstånd mot dem. Och dem flesta döda IS dödades av rebellerna innan USA började flygbombningarna.

Nu har IS förklarat talibanerna i Afghanistan till att vara otrogna och börjat döda talibanerna och har öppet startat krig mot talibanerna. Talibanernas talesperson på twitter har sagt att man nu kommer döda dem och inte ta fångar. De kallar även dem IS för Khawarij. Igår förklarade IS även krig mot Hamas i Gaza, och vill ta över Gaza.

Sedan tidigare har IS förklarat krig mot Al-qaida. Man kallar nästan samtliga rebellgrupper i Syrien för otrogna, Nusra är enda undantaget (dem är "endast" vilseledda enligt IS).

Detta är IS i en kort sammanfattning.
Citera
2015-07-02, 18:47
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Jag skulle vilja säga Zuparn är realistisk.

Dina påståenden ovan är däremot icke realistiska. Turkiet är beroende av kurderna eftersom kurder utgör en stor del av den turkiska befolkningen. Hur skulle man inte kunna vara beroende av över 35% av sin befolkning? Ta till exempel det här med att man behöver kurdiska röster om man nu vill säkra valsegern. Därför är turkarnas bögparti HDP pro kurdisk.

Men vem bryr sig om vad befolkningen tycker? Det enda som är viktigt är det militära förhållandet. Vi ser ju exempel på detta överallt i världen. Svarta befolkningen i Sydafrika var ju 80 % av befolkningen men kunde inte ens pressa den sydafrikanska regimen. Mandela försökte militärt men blev krossad. Det var först efter att Kalla kriget var över och Sydafrika förlorade internationellt stöd (dem hade stöd under Kalla kriget för att hålla kommunisterna borta) som man gjorde reformer.

I Turkiet pratar vi om världens kanske 3-4 starkaste armé där alla dem stora städerna är deras bas (Istanbul, Ankara, Izmir, Antalya, Adana, Gaziantep, Trabzon, Mersin och så vidare). Kurderna har bara Diyarbakir, några medelstora städer och bergsbyar. Militärt har man ingen chans. Det är först när det militär förhållandet ändras, om till exempel USA, NATO väljer att bryta allt militär stöd som det an förändras.

Att du har dessa bögpartier har att göra med detta fjäskande för EU. Under 1980 talet hade Erdogan till exempel varit i fängelse, och oppositionen hade inte kunnat göra det minsta lilla. Nu tillåter man alla dessa partier, så länge dem inte vill införa islamiska lagar, även om det är bögälskande partier.

Citat:
Tvivlar på det. Om så var fallet skulle Assad ha vunnit över rebellerna på mindre än 24 timmar. Turkarna har inte rådd med ett krig mot kurder, därför är turkisk militär emot en buffertzon i Syrien.

Tro mig, turkiska armén kan krossa Assads armé på några dagar och gå in i Damaskus. För att inte snacka om YPG.

Citat:
USA och Ryssland är stormakter. Saudi bombar Jemen på grund av att stormakten USA har gett tillåtelse, USA bombar också Jemen. Koalitionen får också bomba i Syrien på grund av att USA tillåter det. Saudi Arabiens bombningar av Jemen är legitima för de har stöd av stormakten USA. Turkiet som inte bör jämföras med USA, Ryssland eller Israel behöver bry sig om FN:s säkerhetsråd.

Poängen är den att det finns inget som heter legitimt eller icke-legitimt. Antingen har du militär makt att göra något eller inte. Och du har den makten om du har tillåtelse av USA. Ryssland kan vara emot Saudis bombningar av Jemen men så länge USA tillåter det kan inte Ryssland göra något. Men om USA agerar passivt när Ryssland tar områden i sitt eget "intressesfär" så kommer ingen kunna stoppa ryssarna, såsom när Ryssland tog delar av Georgien och Ukraina. Om det är legitimt eller inte spelar ingen roll.

Alternativet är att göra motstånd tills makten tröttnar, såsom talibanerna gjorde i Afghanistan. Då får man accepter att man krigar och lider stora förluster i 14 år, har över 30 000 döda. Tills makten tröttnar, såsom USA nu tröttnar efter 14 år av krig i Afghanistan.

Citat:
Du överskattar turkarna, de är starka endast på papperet. Turkisk "Buffertzon" i Syrien kan ge orsak till tredjevärldskriget. Iran kommer inte att vara rädd för Turkarna.

"Buffertzonen" är helt orealistisk precis som pajasen "Sultan" Erdogan. Nu börjar även jag tycka att Syriens suveränitet ihjäl trampas.

Irans armé är inte stark, såsom vissa vill få den till att vara. Man är bra på att offra stora delar av sin befolkning i försvar av det egna landet, men man har inga offensiva kapaciteter. I Iran-Irak kriget misslyckades man trots 3-4 år av totalkrig INNE i Iraks territorium och drevs tillbaka efter Al-Anfal kampanjen 1988. Saddam Hussein vann denna delen av kriget mot Irans armé. Irans offensiv mot Irak misslyckades totalt.

Och detta var Iraks armé, Turkiets är 5 gånger, om inte ännu mer, starkare och mer modern.
Senast redigerad av Iman2014 2015-07-02 kl. 19:02.
Citera
2015-07-02, 19:00
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Inget av det jag skrev i inlägget har jag fått lära mig på min utbildning, det är något jag lärt mig på egen hand. Det märks att du är exalterad och när du blir det har du svårt att vara saklig.

Most Kurds live in Turkey, where their numbers are estimated at 14,000,000 people by the CIA world factbook (18% of population).[35] A report commissioned by the National Security Council (Turkey) in 2000 puts the number at 12,600,000 people, or 15.7% of the population. [3] One Western source estimates that up to 25% of the Turkish population is Kurdish (approximately 18-19 million people).[4] Kurdish nationalists put the figure at 20,000,000[36] to 25,000,000.[37]

Du har faktiskt väldigt fel i din analys om Turkiets beroende av kurder. De utgör nästintill 20 % av befolkningen i Turkiet och de flesta är unga. Det föds i genomsnitt uppemot 3 barn i östra Turkiet i jämförelse med västra det siffran ligger kring 1.5 barn. Turkiet står inför ett stort problem - det finns många "arga unga kurder" och dessa utgör ett hot mot den turkiska staten. Varför tror du Erdogan vill göra en militär intervention intill den kurdisk kontrollerade gränsen samtidigt som han i sina tal säger att det inte kommer finnas en kurdisk stat i Syrien? Han känner sig hotad.

Jag håller vidare med dig om att Turkiet kan "krossa" allt kurdiskt och syriskt motstånd under loppet av några timmar - men det är inte något jag motsatt mig. Frågan är om Turkiet har kapaciteten att hålla i kurddominerad mark med vapenmakt utan att bli angripna av kurdisk militär och civilbefolkning i städerna. Det är för kostsamt att t.ex. gå in i al-Qamishli, där i princip alla starkt är emot Turkiets inblandning i Syrien, både kurder och kristna.

.

Jag bryr mig inte om politik, sociala förhållande och så vidare. Jag pratar om militärt eftersom det är det militära som avgör ett lands framtid och situation. Inte huruvida befolkningen gillar det eller inte.

Turkiets armé har blivit attackerad i 40 år av PKK i delar av Turkiet, man har haft döda hit och dit men inget som påverkar armén eller staten. Som jämförelse så kan man säga att det dör fler personer på 1 dag i Syrien idag i strider än vad det hade dött turkiska soldater i 1 månad om dem gått in i Qamishli till exempel.

Citat:
Turkiet har redan tagit hårda tag mot PKK under flera års tid. De har inte lyckats besegra PKK. Du har själv skrivit att det inte går att besegra gerillorna i Afghanistan - det är ungefär samma krig turkarna förde mot kurderna i PKK.

Men alltså det är ju stor skillnad på en grupp som offrar sina liv i glädje över döden och har stort stöd bland befolkningen och en liten grupp gerillor som majoriteten av befolkningen förkastar. Här är några skillnader.

1. PKK idag har några tusen soldater, 2000 - 3000, dem flesta i Irak, inte i Turkiet. Talibanerna å andra sidan har över 50 000, med många reserver i Pakistan som väntar på tillfället.

2. PKK kontrollerar inga områden utan gömmer sig i grottor och berg, mestadels i norra Irak. Talibanerna kontrollerar stora delar av Afghanistan.

3. PKK har ingen makt överhuvudtaget, talibanerna kontrollerar i princip hela utbildningssystemet, rättssystemet i stora delar av landet.

4. Talibanerna är på väg att ta över Afghanistan, PKK gömmer sig i norra Irak.

Om du med besegrar menar fysiskt eliminera varje person, då är svaret nej, man har inte lyckas. Om du menar att neutralisera en grupp så den inte längre utgör något hot, så har man vunnit mot PKK, ja.

Citat:
De flesta stater bryr sig om internationell rätt - så länge det inte allvarligt skadar deras intressen. I teorin fungerar den internationella rätten och varje gång man bryter mot teorin gör man något som strider mot internationell rätt. Du kan jämföra det med plankning - tidigare plankade man ofta utan att bry sig om repressalierna - trots att det faktiskt var och är brottsligt - "vem bryr sig". Det spelar egentligen ingen roll att du tycker FN:s säkerhetsråd är skrattretande, det som står i FN-stadgan har varje medlemsstat åtagit sig att följa.

Jag tittar på verkligheten, alltså vad som sker på riktigt, på marken. Inte vad några papper säger. Jag tror inte befolkningen i Afghanistan, Irak, Libyen, Jemen, Georgien, Ukraina är så värst intresserade i vad papper säger om internationell rätt om att inte bli invaderat och bombat.

Citat:
OT: Det är intressant att du försvarar Erdogan och Turkiet, vilket är en muslimsk NATO medlem som haft turkiska soldater stationerade i Afghanistan.

Har ingen kärlek för Turkiets sekulära otrogna system eller Erdogan. Men detta systemet är 100 gånger bättre än PKK terroristerna och kommunisterna. Dessutom har Erdogan hjälpt det syriska folket otroligt mycket och är modig och står upp mot USA när dem vill ändra fokus i Syrien från att befria syriska folket från Assads tyranni, till att bekämpa IS. Erdogan har varit modig och sagt rakt i ögat till amerikanarna att prioriteten är Assad. Och detta gäller för nästan samtliga rebellgrupper. Alla har prioriteten att bekämpa Assad än IS trots alla dem brott IS begått mot rebellerna.

Erdogan har hjälpt flyktingar, gett humanitärt bistånd till det syriska folket, gett rebellerna en fristad i Turkiet och dessutom aldrig klagat när rebellerna enas som en armé i kampen mot Assad trots att Nusra och andra jihadister deltar i dessa grupper såsom senast i Jaish al Fateh. Erdogan har goda intentioner även om han är fast i detta otrogna systemet.
Senast redigerad av Iman2014 2015-07-02 kl. 19:03.
Citera
2015-07-02, 19:07
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Jag har väntat på denna sommaroffensiv ett bra tag nu. Vi får se vad den leder till.

Du behöver sedan inte vara besatt av mig och nämna mig i varje mening. Vi för inte krig mot varandra, vi diskuterar en konflikt.

Jag är inte besatt av dig, det är bara det att du och han där idioten Ola Schubert som talade negativt om salafister, har alltid spridit pro-Assad propaganda så därför blir det rolig att se era reaktioner. Speciellt Aleppo då man hört enormt mycket propaganda om Aleppo senaste 1,5 åren. Förutom dig och han där idioten Ola Schubert, så är det några till som jag hade velat se reaktionerna på såsom Regulus.

Men inte bara ni, men även Assad älskaren Robert Fisk, alltså journalisten. När du har personer såsom dessa som sprider lögner, hyckleri, propaganda, nonsens, så vill man se deras reaktion där deras sida förlorar. Det är inget konstigt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in