2014-10-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Försök nu inte att skifta fokus från det aktuella och relevanta till något annat som ingen endå har möjlighet att verifiera. Jag känner inte till något som hänt den lilla turkmenska befolkningen i Syrien, men frågan är varför du själv inte skriver något om det? Du skriver inte om det och sedan när andra skriver något om kurder så kallar du dem propaganda maskiner. Det ser inte bra ut i en betraktares ögon.

Rasister vet jag inte, med tanke på att PYD har gett sina minoriteter de rättigheter som Turkiet inte ger sin stora kurdiska minoritet. Jag läste i dem gamla syrien trådarna att assyrierna i Hasaka är positivt diskriminerade jämfört med den kurdiska majortiteten. Separatister kan man möjligen kalla dem, trots att de själva inte strävar efter att separera sig.

Nu är vi ändå talar om IS och vilka dem slaktar. Din regering och stat förhandlade med IS. De bytte 180 IS män mot 46 turkar. Nu har det dött uppemot 40 personer i Turkiet (majoriteten kurder) pga av att staten vägrar tillåta kurder förstärka Kobane. Märker du skillnaden på hur visa etniciteter betraktas olika av den turkiska staten?

Den mest intensiva slakten på turkmener skedde ungefär när is erövrade Mosul och kerkuk. Alltså Irak.
Vad är det som är konstigt att man utbyter 49 diplomater mot fångar? Det handlar om att skydda sina medborgare.

Ge mig något som visar konkret att Turkiet har hjälpt IS, sen kan ni snacka
Citera
2014-10-11, 17:42
Medlem
Citat:
Jag har skrivit enormt många inlägg om ämnet och i varenda finns det länk till källan. Säg inte att vi inte lagt fram bevis bara för att du är ny här och inte vet ett skit vad du pratar om. Om du vill kan du läsa alla mina inlägg, men du kan glömma att jag lettar upp dem och serverar dem åt dig på en silverfatt så som jag gjorde igår.

Sedan så är frågan om någon ens måste bevisa något med tanke på att USAs vicepresident nyligen råkade säga hela sanningen när en mikrofon var framtyckt mot munen på honom. Det spelar ingen att han bett om ursäkt så ta inte ens upp det. Det som han sa är sant! Turkiet tillsammans med gulfstaterna slängde pengar på vem som helst som var villig att strida mot assad. Även jihadister och Al qaida grupper som IS.

Jaha USAs vicepresident har sagt så, då måste det ju stämma för
Dom har säkert ingen baktanke alls... Han bad ju om ursäkt sen iof.
Citera
2014-10-11, 17:43
Medlem
Citat:

Många städder/byar och andra folkgrupper har lidit som konsekvens av IS härjningar. Det förnekar ingen, men saken är den att det just nu är Kobane som är utsatt för en fara och det är därför som kurder "väsnas". Sedan så förstår jag heller inte ditt resonemang här, är det något negativt att exil kurder försöker uppmärksamma det som händer i Kobane? Är det bättre för dem att bara vara tyst och tänka, tur att jag inte är drabbad. Det är helt rätt det dem gör och ifall du hade varit en kurd som nu befinner dig i Kobane så hade du inte känt dig ensam. Dem är totalt isolerade och varit effektivt bojkottade av Turkiet under hela inbördeskriget. Nu möter dem en finende som är många fler och bättre beväpnade. Är det någon gång som man ska väsnas så är det just nu!

Jag vet inte, men det verkar som att du saknar empaiförmåga.

Nu var inte ditt inlägg riktat mot mig men jag vill gärna flika in här...
Det som jag, och vissa andra syrienvänner finner något irriterande är hur mycket hype det varit kring Kobane när det "endast" dött ett par hundra i striderna kring Kobane...när det under konfliktens gång utkämpats blodigare strider med fler dödsoffer.
Missförstå mig inte...en endaste oskyldig som dör är en för mycket.

Men samma människor som idag kräver omvärldens stöd har inte uttalat sig när det varit andra grupper i Syrien som drabbats, såsom araber, armenier, shia, alawiter etc.
Vissa medlemmar här som fäller tårar för Kobane har tidigare i konflikten blivit glada när syriska armén stridit mot FSA/IS/JN och tyckt att det gynnat den kurdiska saken att araber försvagar varandra....sen så har vissa här inne mage att ifrågasätta andras empatiförmåga.

Jag, liksom många andra syrienvänner, kommer fortsätta uttala oss emot IS och andra terrorgrupper vart de än är, inklusive Ayn-al arab/Kobane...och inte endast när de anfaller mitt folk, utan även när de anfaller andra folk...det är inte vi som har bristande empatiförmåga, det är de som varit tysta fram tills IS anföll just deras folk som har bristande empatiförmåga, att gråta för sitt folk är inte empati, att gråta för andra än just ens egna är empati.
Citera
2014-10-11, 17:43
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
Igen, is är samma skit som pkk. Dom är djur äckliga djur allihop, dom håller på med samma skit. Har du hört talas om någon som har lyckats gå ur PKK, Vad som händer med den?

Ayn el arab ligger inte i Turkiet, vi har inget ansvar för det som händer i Syrien.
Det är bra att du skriver sånna här inlägg så att man kan jämföra dem med den du kommer ha när det vissar sig att det inträffat en stor massaker på kurderna i Kobane. Kurderna är äckliga djur, kurder är samma skit som IS, Dem håller på med samma skit.
Citera
2014-10-11, 17:46
Medlem
Skapa en ny tråd där ni kan prisa eller spy galla över turkiet. Tröttsamt nu.

Samtidigt som regimen har en offensiv i norra aleppo, så har ahrar al-sham en offensiv i södra aleppo där man är på väg mot safira. Detta ska dels leda till att man tar över en del av försvarsindustrin och dels kunna skära av en transportväg för regimen in i aleppo.

FSA ör med och försvarar kobane och ska tydligen gjort en betydande insats idag. Soldater från aleppo. Kommer kurderna hjälpa fsa tillbaka sen eller är det bara egna intressen som kommer styra?
Citera
2014-10-11, 17:50
Medlem
Citat:
Det är bra att du skriver sånna här inlägg så att man kan jämföra dem med den du kommer ha när det vissar sig att det inträffat en stor massaker på kurderna i Kobane. Kurderna är äckliga djur, kurder är samma skit som IS, Dem håller på med samma skit.

Jag skrev pkk, inte kurder. Alla kurder är inte pkk. Läs igen
Citera
2014-10-11, 18:01
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultimatkontakt
Nu var inte ditt inlägg riktat mot mig men jag vill gärna flika in här...
Det som jag, och vissa andra syrienvänner finner något irriterande är hur mycket hype det varit kring Kobane när det "endast" dött ett par hundra i striderna kring Kobane...när det under konfliktens gång utkämpats blodigare strider med fler dödsoffer.
Missförstå mig inte...en endaste oskyldig som dör är en för mycket.

Men samma människor som idag kräver omvärldens stöd har inte uttalat sig när det varit andra grupper i Syrien som drabbats, såsom araber, armenier, shia, alawiter etc.
Vissa medlemmar här som fäller tårar för Kobane har tidigare i konflikten blivit glada när syriska armén stridit mot FSA/IS/JN och tyckt att det gynnat den kurdiska saken att araber försvagar varandra....sen så har vissa här inne mage att ifrågasätta andras empatiförmåga.

Jag, liksom många andra syrienvänner, kommer fortsätta uttala oss emot IS och andra terrorgrupper vart de än är, inklusive Ayn-al arab/Kobane...och inte endast när de anfaller mitt folk, utan även när de anfaller andra folk...det är inte vi som har bristande empatiförmåga, det är de som varit tysta fram tills IS anföll just deras folk som har bristande empatiförmåga, att gråta för sitt folk är inte empati, att gråta för andra än just ens egna är empati.
Det är hype därför att Obama deklarerat att de ska degrade and destroy ISIL, sedan så får hela världen se i livesändning när stora skaror svartklädda män röra sig fritt i öppen landskap med pansarvagnar och artilleri utanför kobane. Det är främst därför som det är Hype. Man får alltså svart på vitt att inte USA gör det som de själva sagt att de ska göra.

Sedan så har IS som sagt alltid varit i krig mot kurderna så det är inte precis så att YPG eller kurder bara uppmärksammat det just nu. Det är illa för alla som blir drabbade av IS och jag har alldrig fynnit det rogivande att de gör massavrättningar på oliktänkande. Uppenbarliggen så är människan beskaffad på så vis att han är mer intresserad av sina egna framför andra, detta gäller alla här inne inklusive dig med. Men du missförtår mig nu, för det jag ville lyfta fram i mitt inlägg som var riktad mot en person var att hela hans resonemang var felaktig och att han använde den samtidigt som han menade på att kurderna "väsnas". Hade han själv inte väsnats om det var hans landsmän som det gällde eller vadå?
Citera
2014-10-11, 18:05
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Jag skrev pkk, inte kurder. Alla kurder är inte pkk. Läs igen
Kurder vill ha kurdiska rättigheter, PKK kämpar för det.

YPG/PYD vill ha samma sak och därför kallas dem terrorister av er. PYD gick ju inte med i oppositionen som är baserad i Turkiet eftersom de vägrade ge kurderna rättigheter. Det är detta som allt handlar om. Turkarna är rädda för att något som KRG ska hända en gång till. Det är även det som du är rädd för, säg som det är istället för att göma dig bakom några bokstäver.
Citera
2014-10-11, 18:09
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swimps
Skapa en ny tråd där ni kan prisa eller spy galla över turkiet. Tröttsamt nu.

Samtidigt som regimen har en offensiv i norra aleppo, så har ahrar al-sham en offensiv i södra aleppo där man är på väg mot safira. Detta ska dels leda till att man tar över en del av försvarsindustrin och dels kunna skära av en transportväg för regimen in i aleppo.

FSA ör med och försvarar kobane och ska tydligen gjort en betydande insats idag. Soldater från aleppo. Kommer kurderna hjälpa fsa tillbaka sen eller är det bara egna intressen som kommer styra?
Jag vet inte, tror du jag kan se in i framtiden eller? Vad tror du själv? Och är du så här cynisk mot alla grupper eller gäller det bara kurderna?

Vi vet inte ens ifall någon kommer överleva i Kobane och du spekulerar redan i om huruvida kurderna kommer skita i FSA efter det att dem hjälpt dem mot IS i Kobane.
Citera
2014-10-11, 18:11
Medlem
Yaskos avatar
Det intressanta att FSA som bekämpat ISIS mycket längre än PKKurderna i Syrien har inte sagt ett enda ord om att Turkiet stödjer ISIS, men så snabbt det är PKKurder skriker de och gapar Turkiet oavsett.
Citera
2014-10-11, 18:13
Medlem
Turkarna i tråden gillar att spamma hur YPG är terrorister men ingen av dessa människor har kommit med exempel på terrorhandlingar YPG har utfört.

Sluta va så löjliga och backa upp era påståenden.
Citera
2014-10-11, 18:14
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Jaha USAs vicepresident har sagt så, då måste det ju stämma för
Dom har säkert ingen baktanke alls... Han bad ju om ursäkt sen iof.
Försök hädanefter att inte skriva liknande inlägg som denna till mig. Jag hatar meningslösa och innehållsfattiga inlägg med en eller två rader. Om du inte har något att säga så håll käft iställt. Sedan så är detta en diskussionsforum och ingen chatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in