Citat:
Försök nu inte att skifta fokus från det aktuella och relevanta till något annat som ingen endå har möjlighet att verifiera. Jag känner inte till något som hänt den lilla turkmenska befolkningen i Syrien, men frågan är varför du själv inte skriver något om det? Du skriver inte om det och sedan när andra skriver något om kurder så kallar du dem propaganda maskiner. Det ser inte bra ut i en betraktares ögon.
Rasister vet jag inte, med tanke på att PYD har gett sina minoriteter de rättigheter som Turkiet inte ger sin stora kurdiska minoritet. Jag läste i dem gamla syrien trådarna att assyrierna i Hasaka är positivt diskriminerade jämfört med den kurdiska majortiteten. Separatister kan man möjligen kalla dem, trots att de själva inte strävar efter att separera sig.
Nu är vi ändå talar om IS och vilka dem slaktar. Din regering och stat förhandlade med IS. De bytte 180 IS män mot 46 turkar. Nu har det dött uppemot 40 personer i Turkiet (majoriteten kurder) pga av att staten vägrar tillåta kurder förstärka Kobane. Märker du skillnaden på hur visa etniciteter betraktas olika av den turkiska staten?
Rasister vet jag inte, med tanke på att PYD har gett sina minoriteter de rättigheter som Turkiet inte ger sin stora kurdiska minoritet. Jag läste i dem gamla syrien trådarna att assyrierna i Hasaka är positivt diskriminerade jämfört med den kurdiska majortiteten. Separatister kan man möjligen kalla dem, trots att de själva inte strävar efter att separera sig.
Nu är vi ändå talar om IS och vilka dem slaktar. Din regering och stat förhandlade med IS. De bytte 180 IS män mot 46 turkar. Nu har det dött uppemot 40 personer i Turkiet (majoriteten kurder) pga av att staten vägrar tillåta kurder förstärka Kobane. Märker du skillnaden på hur visa etniciteter betraktas olika av den turkiska staten?
Den mest intensiva slakten på turkmener skedde ungefär när is erövrade Mosul och kerkuk. Alltså Irak.
Vad är det som är konstigt att man utbyter 49 diplomater mot fångar? Det handlar om att skydda sina medborgare.
Ge mig något som visar konkret att Turkiet har hjälpt IS, sen kan ni snacka