Citat:
Ursprungligen postat av
BjK
Om kurderna hade varit bra krigare eller starka så hade som krigat och inte flytt från IS och istället bränna ner butiker och statliga byggnader men dom är råttor som väntar på att fienden ska somna så dom kan attackera ( detta gäller inte gamla och barn)
Och vart fan var man innan IS nådde fram och omringade Ayn el arab? Vart är barzani med sina soldater?
Jag fattade knappt nånting här, men jag lyckades tyda det sista. Einstein, KRG är separerad ifrån Kobane av IS och Turkiet. Vad ska Barzani göra tycker du när det tydligen inte är någon skillnad på Turkiet och IS? Ingen av dessa aktörer släpper igenom stöd eller förstärkning till Kobane. Under senaste tiden har jag gång på gång frågat mig själv vad jag gör här inne. Det är inte givande att diskutera självklara grejer som den här tex. Vad ska Barzani göra när det inte finns något han kan göra?
Citat:
Jag känner inte behovet att nämna att IS är terrorister och försöka rättfärdiga dom hela tiden för att ingen förnekar att dom är skit. tillskillnad från er "PRO-kurder" som försöker rättfärdiga PKK's handlingar och existens.
Ni menar på att det är fel av kurderna att de organiserade sig och etablerade ett försvar för att skydda folket. Det är det som Turkiet har problem med, de är rädd för att kurderna ska få inflyttande i Syrien, för då skulle kurderna i Turkiet kräva samma sak. Om kurderna börjar prata, skriva och läsa på sitt eget språk i en angränsande region så är det ett problem för Turkiet. Då är det ur deras perspektiv helt rätt och rimligt att ha en pakt med satan så att denna ska slakta kurderna så vågade vara kurder. Detta är själva kärnan i problemet, förneka inte det! Och försök inte dölja problemet genom att kasta ett terrorist lakan över det! PKK vill att kurderna har samma rättigheter som turkarna, staten Turkiet vill inte det.
Om du är mer mån om att benämna YPG som terrorister än IS, så har du något fel i huvudet. Att dessutom väljer att göra det nu när vi har etniska rensningen på yezidikurderna och nu ännu en situatuation där samma sak kan hända. Ni försöker hela tiden flytta fokus från de viktiga saken genom att smutskasta en grupp som i Syrien inte betraktas som skräckinjagande terrorister. De som nu håller på att slaktas och avrättas kallar ni för terrorister. Ni försöker alltså rättfärdiga etnisk rensning på kurder genom att sätta etiker på dem. Sedan så har du fått för dig att du är rätt person att kalla andra för råttor?