2018-05-11, 13:42
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Dina "opartiska" NGO:s får sin information uteslutande från oppositionen aka "rebellerna" aka islamistpsykopaterna. Min fråga kvarstår: varför stödjer du islamisterna?

Mina kristna syriska vänner hälsar att det är tack vare Hezbollah som de lyckades fly.
Men sluta med dina "Sarah Abdallah" analyser som inte ger oss någonting. Du är lika värdelös som henne när sanningen hinner ikatt er. Via ditt twitter konto, kallar du dig som en "geopolitisk kommentator", när du bara har 7-8 Universitetspoäng i ämnet.....
Jag bjuder på denna länken: https://mideastnewsweb.wordpress.com/2017/09/15/the-real-sarah-abdallah-part-i/
Citera
2018-05-11, 13:43
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Börjar inse varför du är sådan jihadistkramare. Skulle tro att dina bekanta tillhör oppositionen aka Muslimska brödraskapet, eller hur?

De ser Assad som det vettigaste alternativet för nuvarande på samma sätt som jag uttryckt mig tidigare i tråden utan att på grund av det förneka vilka grova illdåd regimen gjort sig skyldig till.

De är starka motståndare till min sympatiska inställning till samhällsprojektet i Rojava och har ständigt upprepat antaganden om YPG/PKK som mördare.
Citera
2018-05-11, 14:29
Medlem
Ekvatioxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Många tror att folkopinionen inte har någon större betydelse i krig, men det är fel. Den har stor betydelse. Få makthavare vill gå ut i krig utan stöd från den egna befolkningen. Propagandan har bara ett syfte och det är få vanligt folk med på krig mot den utmålade fienden.

Vad gäller Irak och Libyen lyckades USA övertyga oss att dessa ledare var farliga och måste bort. Det gjorde att man kunde köra en massiv krigsinsats utan att folk i väst protesterade. Kritiken var tystad redan på förhand. Några år senare blev det känt att hoten från dem var påhittade.

I Syrien skapade man en ”moderat opposition” som skulle övertyga oss om att Assad var en ondsint diktator, som inte tillät någon opposition. Den lögnen vann gehör till att börja med, men efterhand kröp sanningen fram.

Oppositionen/rebellerna kämpar inte för frihet och demokrati. De är i själva verket islamister som terroriserar befolkningen och de får både lön, vapen och träning av Väst.

USA, Israel, Saudi och EU och deras terrorister såg ut att vinna över Syrien fram till 2015. Stora delar av landet var ockuperat av terrorister, USA-koalitionen påstod sig bomba IS, men IS växte under tiden och de kunde tjäna miljarder på stulen olja utan att hindras av USA.

Och opinionen i väst hade börjat svänga, vi började tänka själva. Varför skulle vi hata Assad som vi knappt hade hört talas om förut? Varför kunde inte USA kontrollera vilka som fick vapen? Deras moderata opposition tycktes försvinna, medan IS och al-Qaida växte. Varför lyckades inte USA bekämpa IS? Och vilka var rebellerna egentligen?

Så gick Ryssland in 2015 och då äntligen började terroristernas områden krympa. Detta har väckt både sympatier och beundran för Ryssland. De har agerat klokt och tagit en del överraskande beslut , som faktiskt gick hem. De undviker direkta konfrontationer, de följer internationell rätt och krigets lagar, de sparar civila liv så långt det är möjligt. När såg vi det senast? De slår krigsförbrytarna i USA-regimen koalition och deras terrorister genom att agera klokt och korrekt.

Så nu vinner Syrien, både militärt och opinionsmässigt. Västs illvilliga, krigshetsande propaganda är genomskådad av många. Folk nås av sanningar om Syrien och deras ledare och vi ser att Ryssland har en helt annan sida än den Väst ljuger i oss. Inte ens gasattacker går längre att genomföra så man får opinionen med sig på en större krigsinsats. Tvärtom protesterade folk i bombtrojkans länder efter missilangreppen nyligen.

Väst är helt enkelt inte den goda sidan. De ljuger, de försöker krossa ett oskyldigt land och driver miljoner människor på flykt och de använder sig av terrorister för sina egna intressen.

Och vi ser nu att detta slår tillbaka på dem själva. Assad och Ryssland och även Iran vinner sympatier.

Väst har målat in sig själva i ett hörn i Syrien. De kan inte eskalera kriget, hur gärna Israel och krigsindustrin vill. För de har opinionen emot sig. Vi tror inte längre på att Assad är en ondsint diktator, trots att Västmedia har upprepat detta mantra in absurdum.
För det är ju Väst som attackerar civila med sina bomber och terrorister, som håller folk som gisslan i flera år. Militären hittar massgravar i alla områden som befrias.

Väst har förlorat kriget mot Syrien. Både militärt och opinionsmässigt. Så nu ändrar man fokus och hoppas få gehör för att hata Iran. Inte särskilt förvånande dock, Irans ledning är ju en av dem som man planerade att störta för att modellera om Mellanöstern så det passar Israel och Väst.
(Vad är det för slags människor som försöker väcka hat mot än den ena än den andra? Vem vill ha sådana ledare?)

Israel låtsas att de iranska styrkorna i Syrien är ett hot mot Israel. Men här avslöjar sig Israel. Iran är med och bekämpar terroristerna i Syrien och det är ju det som är problematiskt för Israel. Iran har inte för avsikt att anfalla Israel. Trodde Netanyahu verkligen att folk skulle gå på den lögnen?

Jag tror inte det, det här tyder på desperation. Vad kan Israel göra annat än enstaka anfall mot Syrien? Från och med igår vet de att Syrien kommer att svara.

Mycket bra sagt!

USAs samarbeten och allianser med många länder är baserade på rädsla (t.ex Saudia vet att USA är en terroriststat och är rädda för att bli påverkade om de inte samarbetar och betalar). USAs fall är ändå oundvikligt. 22 triljoner dollar i skulder and counting.
Citera
2018-05-11, 14:36
Medlem
Ekvatioxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
De ser Assad som det vettigaste alternativet för nuvarande på samma sätt som jag uttryckt mig tidigare i tråden utan att på grund av det förneka vilka grova illdåd regimen gjort sig skyldig till.

De är starka motståndare till min sympatiska inställning till samhällsprojektet i Rojava och har ständigt upprepat antaganden om YPG/PKK som mördare.

Men håll käften, du verkade ha en viss kunskap i dina tidigare inlägg men när du nu visar dina rätta färger känns det mer och mer som att du är en produkt av MSM likt dina väninnor nissepisse och draken smaug. Din världsbild är fel och det kommer från folk som kommer från Syrien och har kontakter där, vad fan förstår du inte? Är du bara dum eller ett troll? Presidenten är inte perfekt, och det har ingen i tråden sagt heller. Presidenten i Syrien är dock den enda som kan rädda Syrien och den som majoritetsbefolkningen, inklusive mig, stödjer. Vilken rätt har du att berätta för Syrierna vilken president de ska ha?

Jag hoppas du är lika stolt över din svetsare till statsminister som Syrierna är för sin läkare till president. I slutändan spelar det ingen roll, vi kommer segra ändå!

https://youtu.be/HIDi07qQNZk
Citera
2018-05-11, 14:44
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvatiox
Men håll käften, du verkade ha en viss kunskap i dina tidigare inlägg men när du nu visar dina rätta färger känns det mer och mer som att du är en produkt av MSM likt dina väninnor nissepisse och draken smaug. Din världsbild är fel och det kommer från folk som kommer från Syrien och har kontakter där, vad fan förstår du inte? Är du bara dum eller ett troll? Presidenten är inte perfekt, och det har ingen i tråden sagt heller. Presidenten i Syrien är dock den enda som kan rädda Syrien och den som majoritetsbefolkningen, inklusive mig, stödjer. Vilken rätt har du att berätta för Syrierna vilken president de ska ha?

Jag hoppas du är lika stolt över din svetsare till statsminister som Syrierna är för sin läkare till president. I slutändan spelar det ingen roll, vi kommer segra ändå!

Jag har rätten att säga vad fan jag vill. Håll käften själv, finns lika många syrier med erfarenhet av närvaro i Syrien som det finns åsikter om konflikten. Det är ett diskussionsforum din hjärnskadade pajas. Det är en tendens auktoritära sympatisörer har att bara aggressivt käbbla. Har diskuterat med din sort ett lång tag här i tråden.

Kan säga det öppet att jag önskar att YPG och SDF utrotar islamist och baathist packet. Har konsistent uttryckt hat för Assadregimen men anser den vara rimligaste alternativet i relation till omständigheterna i Syrien. Är trött på verklighetsförnekande människor som beskriver Assadregimen som någon jävla Tito-figur med SANA, RT och annat propagandablaska som stöd. En avspegling av CNN-skiten.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-05-11 kl. 14:47.
Citera
2018-05-11, 14:45
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Jag kan inte tänka mig att man besvarar israelisk eld/anfaller Israel (beroende på hur man nu ser på det, för mig är moralfrågan oviktig i sammanhanget) utan att det sanktionerats uppifrån. Kan dock inte helt utesluta att du har rätt och initiativet togs lokalt, men den som tog initiativet har i praktiken förstört väldigt mycket för den iranska saken.
"Men ska man bara huka sig och ta stryk då?" frågar en del? Ja, åtminstone så länge man inte har kapacitet att ge igen. De som blev gladast för det lilla anfallet/motanfallet var naturligtvis israelerna själva.

Jag pratade inte om det senaste anfallet utan hur det ser ut generellt: har Iran bra kontroll över sina proxies i Syrien?
Citera
2018-05-11, 14:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Gärna en opartisk källa som verifierar anklagelserna framförde gentemot SAMS. De tar ingen information från islamistiska organisationer, kan du få in det i din hjärna eller?

Hur många kristna hade det funnits i norr om YPG-styrkorna ej försvarat områden i allians med syrianska/assyriska stridsförband? (Om du bryr dig om kristna då det vill säga.)
När ska du sluta lyssna på radikala islamister som de i Muslimska brödraskapet?
Citera
2018-05-11, 14:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Men sluta med dina "Sarah Abdallah" analyser som inte ger oss någonting. Du är lika värdelös som henne när sanningen hinner ikatt er. Via ditt twitter konto, kallar du dig som en "geopolitisk kommentator", när du bara har 7-8 Universitetspoäng i ämnet.....
Jag bjuder på denna länken: https://mideastnewsweb.wordpress.com/2017/09/15/the-real-sarah-abdallah-part-i/
Visste inte att man behövde HP för det, pucko. Du är alltså en av alla dessa islamistpsykopater med tanke på vad du tycker om kristna. Tack för klargörandet!
Citera
2018-05-11, 14:51
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
När ska du sluta lyssna på radikala islamister som de i Muslimska brödraskapet?

KAN DU FÅ IN DET I DIN HJÄRNA ATT DET INTE ÄR ISLAMISTISKA ORGANISATIONER? (Kan ha visst överseende om det visar sig att du är utvecklingsstörd. Har nämnt det här hundra gånger och du har inte presenterat något bevis.)

Eller det var Assad som var i Jazira som förebyggde islamisternas övertagande?
Så länge du kan vrida det till din partiska anti-USA agenda så bryr du dig om kristna annars är det inte av intresse för dig då du inte kan få några ideologiska poäng.
Citera
2018-05-11, 14:52
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvatiox

Jag tror att chimpen är en sionist, liksom en del andra som hatar Assad här.
Jag undrar hur det känns att vara Netanyahu, Trump eller Löfvén och veta att den ledare som de försöker få avsatt är mycket mer populär hos sin befolkning än de själva är bland sina väljare. Samma sak med Putin.

Men istället för att lyssna på vad folken i länderna anser så lyssnar de på NGO:s av olika slag, som om de vore någon slags högre sanningssägare.
Man kallar sig demokrat, men skiter fullkomligt i folkets röst. Det är vämjeligt att se.
Min utgångspunkt är alltid folkets behov, det stora flertalets situation och vad de vill.
Citera
2018-05-11, 14:56
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tror att chimpen är en sionist, liksom en del andra som hatar Assad här.
Jag undrar hur det känns att vara Netanyahu, Trump eller Löfvén och veta att den ledare som de försöker få avsatt är mycket mer populär hos sin befolkning än de själva är bland sina väljare. Samma sak med Putin.

Men istället för att lyssna på vad folken i länderna anser så lyssnar de på NGO:s av olika slag, som om de vore någon slags högre sanningssägare.
Man kallar sig demokrat, men skiter fullkomligt i folkets röst. Det är vämjeligt att se.
Min utgångspunkt är alltid folkets behov, det stora flertalets situation och vad de vill.

Ditt hyckleri har dokumenterats frekvent i tråden. För övrigt förstår du inte demokratibegreppets innebörd men inte förvånande från övervintrade Jan Myrdal typer.
Citera
2018-05-11, 14:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:

'
Som libertarian är jag starkt emot inblandning i andra länders styre och avskyr alla försök till regimchangeoperations av alla slag. Jag föraktar de människor som stödjer sådant ur djupet av mitt hjärta. Vad jag vet om situationen i Syrien är att Assad är mer populärare än någonsin hos alla grupper utom hos islamistpsykopaterna som numera består av en krympande skara patetiska sionistlovers utan framtid. Om det är bra eller dåligt med Assad som ledare må det syriska folket få avgöra. Inte du och inte jag, inte heller alla neocons och sionister runt om i världen.

Vad är du för någon att tala om för det syriska folket vem de ska ha till ledare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in