2018-05-11, 10:05
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har ingen förkärlek till Assad. Jag har ganska tydligt sagt att det finns saker som jag starkt ifrågasätter med både honom och Baath-ideologin. Men jag står 120% bakom honom i hans kamp mot islamistpsykopaterna aka "rebellerna". Tror heller inte att han har bombat några av dina kära kurder.

Varför står du på jihadisternas sida och tar deras propaganda som fakta? Mina kristna syriska vänner är förtvivlade över sådana som dig.

Har diskuterat detta ett dussin gånger och kan bara säga att jag tror innerst inne du vet att alla opartiska organisationer som dokumenterat Assadregimens förbrytelser varit i största mån korrekt. Annars kan ditt snack om ockhams rakkniv och hyckleri vara av obetydlig tyngd.
Citera
2018-05-11, 10:22
Medlem
Dominicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Har diskuterat detta ett dussin gånger och kan bara säga att jag tror innerst inne du vet att alla opartiska organisationer som dokumenterat Assadregimens förbrytelser varit i största mån korrekt. Annars kan ditt snack om ockhams rakkniv och hyckleri vara av obetydlig tyngd.

Vilka opartiska organisationer? Menar du amerikanska opartiska organisationer?

Vakna upp och inse att demokratierna vi blivit intalade att vi lever i är i själva verket otroligt övervakande terrorstater som bedriver olagliga krig, startar konflikter, väpnar terrorister och mördar civila. Enda sättet att bortförklara sina handlingar är att nämna demokratin, men med handen på hjärtat - kommer inte Sverige fortsätta sälja vapen till Saudia Arabien oavsett vilket parti vi röstar på? Hade inte Hillary utfört samma attacker som Trump? Du lever i en illusion av demokrati och medans partierna "argumenterar" om hur många invandrare vi ska ta in, har de andra handen i Saudia Arabiens förmögenhet i utbyte mot vapen man mycket väl vet kommer sluta upp i terroristernas händer.

Bashar al-Assad är den enda som kan rädda Syrien och jag kommer själv från Syrien. Jag känner många som bor kvar där. Vad fan vet du?
Citera
2018-05-11, 11:30
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dominics
Vilka opartiska organisationer? Menar du amerikanska opartiska organisationer?

Vakna upp och inse att demokratierna vi blivit intalade att vi lever i är i själva verket otroligt övervakande terrorstater som bedriver olagliga krig, startar konflikter, väpnar terrorister och mördar civila. Enda sättet att bortförklara sina handlingar är att nämna demokratin, men med handen på hjärtat - kommer inte Sverige fortsätta sälja vapen till Saudia Arabien oavsett vilket parti vi röstar på? Hade inte Hillary utfört samma attacker som Trump? Du lever i en illusion av demokrati och medans partierna "argumenterar" om hur många invandrare vi ska ta in, har de andra handen i Saudia Arabiens förmögenhet i utbyte mot vapen man mycket väl vet kommer sluta upp i terroristernas händer.

Bashar al-Assad är den enda som kan rädda Syrien och jag kommer själv från Syrien. Jag känner många som bor kvar där. Vad fan vet du?

Assadsympatiserande råttors resonemang är patetiska och har bemött dessa för många gånger att räkna i den här tråden. Amnesty, HRW, FN:människorättsråd och läkare utan gränser är inga partiska organisationer, har aldrig varit och kommer aldrig bli. Kan klargöra på PM varför anklagelser om att de är "västliga" är obefogat trams.

Att du har varit i Syrien bevisar inte dina antaganden är korrekta. Har ett antal anti-assad syrier från Aleppo och Damaskus som bekanta, de har ju varit i Syrien så deras perspektiv väger väl mer tyngd än någon västerländsk assadkramare.
Citera
2018-05-11, 11:45
Medlem
Ekvatioxs avatar
Citat:
Assadsympatiserande råttors resonemang är patetiska och har bemött dessa för många gånger att räkna i den här tråden. Amnesty, HRW, FN:människorättsråd och läkare utan gränser är inga partiska organisationer, har aldrig varit och kommer aldrig bli. Kan klargöra på PM varför anklagelser om att de är "västliga" är obefogat trams.

Att du har varit i Syrien bevisar inte dina antaganden är korrekta. Har ett antal anti-assad syrier från Aleppo och Damaskus som bekanta, de har ju varit i Syrien så deras perspektiv väger väl mer tyngd än någon västerländsk assadkramare.

Vad kul att du visar dina sanna färger med liknelser med råttor! Vad sägs som att jag och du tar oss en rundtur i Syrien så får vi se vad befolkningen tycker jämfört med dina två "kompisar från Aleppo och Damaskus"? Finns väldigt, väldigt, väldigt många rapporter som motbevisar de fina källor du nämner. Amnesty baserar många av sina rapporter utifrån rebeller som har vittnat om olika händelser. Hur trovärdigt tycker du detta är?

Criticism of Amnesty International

Här har du fina exempel från din älskade Amnesty
Citat:
"One would like to ask Amnesty International whether it plans to take up the issue of human rights violations by the US government in Iraq or in Guantanamo Bay at the Super Bowl match or the National Basketball League championship,"

Citat:
Amnesty criticized Israel's blockade on Gaza without mentioning that the blockade was in place "to stop the smuggling of weapons and rockets used to target Israeli citizens." NGO Monitor continued and said that "UN Secretary General’s Palmer Committee declared in September 2011 that the blockade is legal under international law."

Citat:
In February 2017, Amnesty International reported that between 5,000 and 13,000 prisoners had been tortured to death by the Syrian government at the Sednaya Prison between 2011 and 2016, describing it as a "Human Slaughterhouse", a claim that has been strenuously denied by the Syrian Government, who described the allegations as "false" and part of a wider smear campaign against the Government, while accusing Amnesty of lacking any credible evidence to make such a serious claim, and pointing out that 81 of the 84 witnesses that Amnesty used for the report came from anonymous sources. Amnesty were also accused severe bias in its reportage and of trying the Syrian Government in a kangaroo court.

Citat:
During the 2006 Israel-Lebanon conflict, Israel-based British journalist Jonathan Cook said that HRW's statements about the intentions of Israel and Hezbollah to target or avoid civilians unjustified by available evidence "[seemed to distort] its findings to placate the Israel lobby". According to Cook, "HRW is accusing Hezbollah of committing graver war crimes than Israel, even though it killed far fewer civilians both numerically and proportionally.

"...är inga partiska organisationer, har aldrig varit och kommer aldrig bli". Börjar undra om chimpsky har lika hög IQ som en schimpans eller om han bara är en Saudi?
Citera
2018-05-11, 11:47
Medlem
Citat:

Lmao skönt att du baserar dina åsikter på 2 personer... men varför har presidenten majoritetsstöd då i Syrien? Det kan inte ens du förneka, eller ska du säga att de som inte röstar på honom får sina händer avskurna?
Citera
2018-05-11, 11:53
Medlem
Dominicss avatar
Citat:

Hahahahhahahahha, kan någon moderator fästa detta inlägg på trådstarten för skämttråden? Efter dina första två meningar förstår man att du är ett troll, i synnerhet när du börjar med att säga att Amnesty och HRW är objektiva organisationer som inte alls har någon partisk del i konflikten.

Citat:
Amnesty International released a 48-page report on Feb. 6 to wide publicity and commentary from U.N. officials and U.S. politicians.

The report, explosively titled “Human Slaughterhouse: Mass Hangings and Extermination at Saydnaya Prison, Syria,” claims that attacks by the Syrian government on civilians are part of its systemic state policy.

The report has now been thoroughly debunked as fraud and calculated U.S. war propaganda. The Syria Solidarity Network forces in the Hands Off Syria Coalition and other antiwar researchers have exposed glaring fabrications.

But these exposés have received no coverage in the corporate media.

The impetus of antiwar forces to immediately scrutinize this latest report was based on the well-known role, at pivotal historical moments, of earlier AI and Human Rights Watch reports on Iraq, Libya, Yugoslavia, Iran, Sudan, Cuba and Venezuela. All too often these reports appear to be coordinated with U.S. war plans. They are quoted to justify U.S. plans to intensify sanctions or blockades.[ These war crime charges become the excuse for intervention and war against an entire population. In Iraq, Yugoslavia and Libya they became the justification for tearing down the entire government structure, its protective legislation and nationalized industry, and the kidnapping and execution of the top leadership.

The newest AI report was followed days later by a CNN news report that the U.S. Defense Department might be sending ground combat forces into northern Syria.

Its release also came after the Syrian government had made significant gains against the U.S.-orchestrated effort to overthrow it and less than two weeks before the next round of peace talks in Geneva. Is that a coincidence?

The role of these “human rights” reports raises a larger issue. Well-funded nongovernmental organizations play a major role in U.S. war plans. Although these NGOs claim to be “independent,” they are well-funded by imperialist governments through the U.S. Agency for International Development and the British Foreign Office. Foundations that represent powerful U.S. corporations, such as Ford, Rockefeller and Soros, are major donors.

Both AI and HRW assert that their reports are impartial, fact based, balanced to include testimony from both sides and that all sources are thoroughly checked and cross-checked. But the very title of the latest Syria report, with the words “slaughterhouse” and “extermination,” exposes the claim of impartiality as a lie.

Men visst, krama om dina vänner från Aleppo! Vad vet jag? Jag har bara spenderat majoriteten av mitt liv i Syrien och har kontakter där från alla möjliga hörn. Men som sagt, fortsätt leva i din bubbla. Jag vågar inte poppa den.
Citera
2018-05-11, 12:04
Medlem
Savoys avatar
Amnesty och HRW är västliga organisationer som regelbundet kritiserar USA och andra västländer, vilket bör vara bästa möjliga tecken på opartiskhet (hint: summera antalet Assad-kritiska artiklar från RT, Sputnik, Sana, Al-Masdar etc. som jämförelse).
Citera
2018-05-11, 12:11
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Men behövs Iran verkligen där för att vinna kriget? Det tror jag inte. Så Ryssland förlora inte så mycket.

Nej visst, Ryssland har allt mindre på att förlora på att dumpa Iran sett till Syrien-konflikten, men det har varit en nyttig partner i kriget utgår jag från. Om det är något Putin är mästerlig på så är det att föra "ekonomiska" krig som inte drar för mycket resurser.

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag är som sagt inte alls insatt där, men det verkade som att Ryssland hade ganska dåligt kontroll över sina "allierade" i östra Ukraina, speciellt i början. Jag kan tänka mig att det är mycket mer ideologiskt (hat mot Israel) i Syrien och därför har man mycket svårare än kontrollera vissa "allierade" där.

Jag kan inte tänka mig att man besvarar israelisk eld/anfaller Israel (beroende på hur man nu ser på det, för mig är moralfrågan oviktig i sammanhanget) utan att det sanktionerats uppifrån. Kan dock inte helt utesluta att du har rätt och initiativet togs lokalt, men den som tog initiativet har i praktiken förstört väldigt mycket för den iranska saken.
"Men ska man bara huka sig och ta stryk då?" frågar en del? Ja, åtminstone så länge man inte har kapacitet att ge igen. De som blev gladast för det lilla anfallet/motanfallet var naturligtvis israelerna själva.
Citera
2018-05-11, 12:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Dina "opartiska" NGO:s får sin information uteslutande från oppositionen aka "rebellerna" aka islamistpsykopaterna. Min fråga kvarstår: varför stödjer du islamisterna?

Mina kristna syriska vänner hälsar att det är tack vare Hezbollah som de lyckades fly.
Citera
2018-05-11, 12:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Börjar inse varför du är sådan jihadistkramare. Skulle tro att dina bekanta tillhör oppositionen aka Muslimska brödraskapet, eller hur?
Citera
2018-05-11, 12:23
Medlem
Dominicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Börjar inse varför du är sådan jihadistkramare. Skulle tro att dina bekanta tillhör oppositionen aka Muslimska brödraskapet, eller hur?

Ignorera trollen. Bettar starkt på att han är av saudiskt ursprung, alt. någon koppling till islamterroristerna som gör att han känner sig tvungen att skydda dem här samtidigt som han pekar finger åt Syriska regeringen.

Av att döma utifrån hans användarnamn verkar även vara satanist, inte så konstigt att han önskar död åt kristna.
Senast redigerad av Dominics 2018-05-11 kl. 12:28.
Citera
2018-05-11, 12:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Amnesty och HRW är västliga organisationer som regelbundet kritiserar USA och andra västländer, vilket bör vara bästa möjliga tecken på opartiskhet (hint: summera antalet Assad-kritiska artiklar från RT, Sputnik, Sana, Al-Masdar etc. som jämförelse).
Kenneth Roths fru har ett nära samarbete med representanter för SAMS som de sista tio åren har drabbats av i det närmaste total entrism från Muslimska brödraskapet. Det är bl.a. deras uppgifter HRW baserar sina rapporter på.

Och som sagt, bara för att HRW har en bra koll på Israels förbrytelser innebär inte nödvändigtvis att man har det i Syrien. Problemen som har funnits i rapporteringen från Syrien av alla dessa NGO:s har mycket att göra med Obamas vittvättning av just Muslimska brödraskapet vilket även drabbat Sverige med infiltration i olika politiska organisationer och t.o.m. i rättsväsendet i form av nämndemän. Nu har visserligen MSB vaknat till och börjat kartlägga deras aktivitet.

Muslimska brödraskapet, al-Qaida, salafister/wahhabister, Daesh = samma ideologi och samma mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in