2018-05-11, 14:57
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag pratade inte om det senaste anfallet utan hur det ser ut generellt: har Iran bra kontroll över sina proxies i Syrien?

Ja det förutsätter jag, bortsett från Hisbollah som lever sitt eget liv, kanske tveksamt om de kan räknas som ren proxy. Om Iran stänger av pengakranen dör deras proxies, annars är de ju inga proxies. Och jag utgick från att du avsåg senaste anfallet eftersom jag inte läst om något annat tillfälle när någon förmodat Iran-sponsrad grupp i Syrien spårat ur?

Citat:
Ursprungligen postat av Ekvatiox
USAs fall är ändå oundvikligt. 22 triljoner dollar i skulder and counting.

https://www.forbes.com/sites/michaelfoster/2017/11/08/federal-debt-is-reaching-20-trillion-and-i-dont-care/#a66887032ba4
Citera
2018-05-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tror att chimpen är en sionist, liksom en del andra som hatar Assad här.
Jag undrar hur det känns att vara Netanyahu, Trump eller Löfvén och veta att den ledare som de försöker få avsatt är mycket mer populär hos sin befolkning än de själva är bland sina väljare. Samma sak med Putin.

Men istället för att lyssna på vad folken i länderna anser så lyssnar de på NGO:s av olika slag, som om de vore någon slags högre sanningssägare.
Man kallar sig demokrat, men skiter fullkomligt i folkets röst. Det är vämjeligt att se.
Min utgångspunkt är alltid folkets behov, det stora flertalets situation och vad de vill.

Låt oss inte glömma allt fint västern har fört till länderna! Eller?

Libyen

Irak

Och nu Syrien

Ahhh, visst är demokrati skönt?
Citera
2018-05-11, 15:00
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
'
Som libertarian är jag starkt emot inblandning i andra länders styre och avskyr alla försök till regimchangeoperations av alla slag. Jag föraktar de människor som stödjer sådant ur djupet av mitt hjärta. Vad jag vet om situationen i Syrien är att Assad är mer populärare än någonsin hos alla grupper utom hos islamistpsykopaterna som numera består av en krympande skara patetiska sionistlovers utan framtid. Om det är bra eller dåligt med Assad som ledare må det syriska folket få avgöra. Inte du och inte jag, inte heller alla neocons och sionister runt om i världen.

Vad är du för någon att tala om för det syriska folket vem de ska ha till ledare?

Man kan ha åsikter om ett lands styre oberoende om det givna styret har folklig förankring. Du är den minst principiella libertarianen man sett på länge, individen i centrum så länge du inte bor i Syrien då är det kollektivistiska föreställningar om "folket" som gäller. Sedan man måste man anpassa sin individuella åsikt till vad majoriteten tycker i ett land annars är åsikten inte legitim (Libertarian error)

Vilket region tycker du främst garanterar förekomsten av politisk pluralism, Rojava eller Assadregimen?
Citera
2018-05-11, 15:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
KAN DU FÅ IN DET I DIN HJÄRNA ATT DET INTE ÄR ISLAMISTISKA ORGANISATIONER? (Kan ha visst överseende om det visar sig att du är utvecklingsstörd. Har nämnt det här hundra gånger och du har inte presenterat något bevis.)

Eller det var Assad som var i Jazira som förebyggde islamisternas övertagande?
Så länge du kan vrida det till din partiska anti-USA agenda så bryr du dig om kristna annars är det inte av intresse för dig då du inte kan få några ideologiska poäng.
Jag bryr mig om alla sunnimuslimer som vill bli av med salafisterna och få ha kvar Assad som ledare. Även alla Druser, Shia och andra grupperingar, samt faktiskt de kurder som stödjer Damaskus, som nu vill ha fred i sitt land och kunna välja den president de vill ha.

Det finns ingen sekulär opposition i Syrien, de riktiga rebellerna har anslutit sig till SAA numera. Försök och häng med lite.
Citera
2018-05-11, 15:04
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Jag bryr mig om alla sunnimuslimer som vill bli av med salafisterna och få ha kvar Assad som ledare. Även alla Druser, Shia och andra grupperingar, samt faktiskt de kurder som stödjer Damaskus, som nu vill ha fred i sitt land och kunna välja den president de vill ha.

Det finns ingen sekulär opposition i Syrien, de riktiga rebellerna har anslutit sig till SAA numera. Försök och häng med lite.

Du byter samtalsämnet. Presentera bevis på att givna människorättsorganisationer har manipulerat bevis i den bemärkelsen att de framställt islamistisk propaganda som oberoende vittnesmål?

Eller PKK och SDF är inte opposition? (Beror på vilken definition du har)
Citera
2018-05-11, 15:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Man kan ha åsikter om ett lands styre oberoende om det givna styret har folklig förankring. Du är den minst principiella libertarianen man sett på länge, individen i centrum så länge du inte bor i Syrien då är det kollektivistiska föreställningar om "folket" som gäller. Sedan man måste man anpassa sin individuella åsikt till vad majoriteten tycker i ett land annars är åsikten inte legitim (Libertarian error)

Vilket region tycker du främst garanterar förekomsten av politisk pluralism, Rojava eller Assadregimen?
Om de nu är så demokratiska så får de väl ansluta sig till Damaskus och sedan i allmänna val ställa upp med sina representanter. Risken är dock stor skulle jag tro att de förlorar i en sådan omröstning.
Citera
2018-05-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy

https://www.forbes.com/sites/michaelfoster/2017/11/08/federal-debt-is-reaching-20-trillion-and-i-dont-care/#a66887032ba4

Så det du säger är att en skuld som procentuellt ökat (accelerat) utan något stopp är en bra sak? Inget guld i hela världen räcker för att betala skulden och enda orsaken till att den ens får existera är att dollar är en dominerande valuta. Undrar vad som hände med de som försökte ändra på det...

https://www.awaragroup.com/blog/signs-that-the-us-debt-fueled-economy-might-actually-collapse
Citera
2018-05-11, 15:06
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Om de nu är så demokratiska så får de väl ansluta sig till Damaskus och sedan i allmänna val ställa upp med sina representanter. Risken är dock stor skulle jag tro att de förlorar i en sådan omröstning.

Noll bevis.
Citera
2018-05-11, 15:07
Medlem
Citat:

Snarare att de inte ens kommer upp till fyra procent spärren som vi har i Sverige
Citera
2018-05-11, 15:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du byter samtalsämnet. Presentera bevis på att givna människorättsorganisationer har manipulerat bevis i den bemärkelsen att de framställt islamistisk propaganda som oberoende vittnesmål?

Eller PKK och SDF är inte opposition? (Beror på vilken definition du har)
Har jag påstått att att dessa organisationer har manipulerat bevis? Jag har påstått att de får sin information från oppositionen som är islamister typ Muslimska brödraskapet vilket jag vid flertal tillfällen har refererat till. Vi får nog sluta där med att konstatera att du väljer att tro på denna sidas berättelse istället för exempelvis de här i tråden som säger sig ha egna erfarenheter från Syrien. Med det så avfärdar du röster från de människor som tvingats leva under dessa islamistpsykopaters våld och bevisar således vilken människosyn du har. Tack för mig för den här gången.
Citera
2018-05-11, 15:11
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Har jag påstått att att dessa organisationer har manipulerat bevis? Jag har påstått att de får sin information från oppositionen som är islamister typ Muslimska brödraskapet vilket jag vid flertal tillfällen har refererat till. Vi får nog sluta där med att konstatera att du väljer att tro på denna sidas berättelse istället för exempelvis de här i tråden som säger sig ha egna erfarenheter från Syrien. Med det så avfärdar du röster från de människor som tvingats leva under dessa islamistpsykopaters våld och bevisar således vilken människosyn du har. Tack för mig för den här gången.

Bevisa det din idiot. Du har inte bevisat någonting över huvud taget.
Citera
2018-05-11, 15:12
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Bevisa det din idiot. Du har inte bevisat någonting över huvud taget.

Inte ens Tim Anderson har sagt något liknande skit som du spyr ut här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in