2018-04-10, 11:59
Medlem
arbetets avatar
Och mer i UK:

Alistair Bunkall
‏ @AliBunkallSKY

Citat:
I'm told the Chief of the Defence Staff held a "significant" meeting with key military officials in the MOD this morning to discuss military options for Syria.

Citat:
These options will be presented to a meeting of the National Security Council "mid-afternoon"

https://twitter.com/AliBunkallSKY/status/983640373888249856

Och:

Manu Gómez
‏ @GDarkconrad

Citat:
US Navy P8 Poseidon AE4EBD heading Eastern Mediterranean

https://twitter.com/GDarkconrad/status/983644653076582400

Så vi kan nog sluta oss till att det är på riktigt nu.

Edit:

Brasco_Aad
‏ @Brasco_Aad

Citat:
RUSSIA HAS BEGUN BLOCKING SIGNALS FROM US DRONES OVER SYRIA CAUSING MAJOR INTELLIGENCE GATHERING DISRUPTION

https://twitter.com/Brasco_Aad/status/983645219399913473
Senast redigerad av arbetet 2018-04-10 kl. 12:06.
Citera
2018-04-10, 12:11
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det började när de beslöt att stödja Syriens kamp mot terrorister.

Syrien, Irak, Afghanistan, Libyen. Överallt kaos och krig, detta är vad USA åstadkommer. De skapar inte demokrati.

Assad är vald president, i motsats till t ex styret i Saudi, som är en av de främsta sponsorerna bakom islamisterna.

Syrien, Iran och Ryssland försöker skapa fred och det gör de med stor framgång. Mot sig har de ondsinta makter som är beredda på att starta ett nytt världskrig för att krossa Syrien.

Massor av flyktingar har återvänt till de befriade områdena.

Syrien kommer att segra och USA kommer att slängas ut. Syrien kommer att fortsätta vara ett suveränt land, de kommer att bevara sin territoriella enhet. Tillsammans med Turkiet, Irak, Iran och Ryssland kommer de att skapa fred och stabilitet i regionen och avvärja alla försök från Israel och USA att ta makten över dem.

Du skulle inte svara eller kommentera mig skrev du någon sida bakåt, vad är det som händer?

Citat:
Det började när de beslöt att stödja Syriens kamp mot terrorister.
Nej, det började inte då och inte nu heller. Assads kamp är för Assad, inte för Syriska folket, hade det varit för folket så hade Ryssland gått in i Syrien och stoppat Assad från början med att döda egna folket.

Citat:
Syrien, Irak, Afghanistan, Libyen. Överallt kaos och krig, detta är vad USA åstadkommer. De skapar inte demokrati.
Vi pratar om Ryssland inte någon annan

Citat:
Assad är vald president, i motsats till t ex styret i Saudi, som är en av de främsta sponsorerna bakom islamisterna.
Assad är en diktator därför ville majoriteten av folket i Syrien att han skulle avgå men han gick skickade armén för att döda folket och där började kriget som Assad skapade i sitt egna kära land han skiter i.

Citat:
Syrien, Iran och Ryssland försöker skapa fred och det gör de med stor framgång. Mot sig har de ondsinta makter som är beredda på att starta ett nytt världskrig för att krossa Syrien.
Iran, Ryssland försöker försvara en ynka individ som är diktator vid namn Assad med att tycka att det är värt att skapa världskrig för att försvara diktatorn kan man då lika gärna säga.

Citat:
Massor av flyktingar har återvänt till de befriade områdena.
"Massor", massor långt ifrån 6 miljoner, dessa massor befinner sig redan i Syrien och det finns 7 miljoner interna flyktingar medans 6 miljoner utomlands.

Citat:
Syrien kommer att segra och USA kommer att slängas ut. Syrien kommer att fortsätta vara ett suveränt land, de kommer att bevara sin territoriella enhet. Tillsammans med Turkiet, Irak, Iran och Ryssland kommer de att skapa fred och stabilitet i regionen och avvärja alla försök från Israel och USA att ta makten över dem.
Syrier är inte Assad, två helt skilda saker, Assad är en egoistisk diktator medans Syrier är flera miljoner människor.

Syrier kommer segra när Assad inte finns och folket själva väljer ledaren och när externa krafter som USA, Al-Qaida, Turkiet, Ryssland och Iran inte finns med i bilden.

Turkiet har redan annekterat delar av Syrien och vägrat att lämna över till Assad, Irans president sa nyligen åt Erdogan att lämna över områdena till Assad men Erdogan sa rakt av nej.

Om du hängt med lite så hade du läst det och hade du verkligen hängt med så hade du sett att Turkiet har hissat Turkiska flaggan och affischer på Erdogan samt FSA flaggan i alla syriska områden dom har erövrat och anser tillhöra Turkiet, Syriens flagga existerar inte där Turkiet annekterat hur förklarar du det?
Senast redigerad av tigersaid86 2018-04-10 kl. 12:14.
Citera
2018-04-10, 12:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Du skulle inte svara eller kommentera mig skrev du någon sida bakåt, vad är det som händer?

Nej, det började inte då och inte nu heller. Assads kamp är för Assad, inte för Syriska folket, hade det varit för folket så hade Ryssland gått in i Syrien och stoppat Assad från början med att döda egna folket.

Assad är en diktator därför ville majoriteten av folket i Syrien att han skulle avgå men han gick skickade armén för att döda folket och där började kriget som Assad skapade i sitt egna kära land han skiter i.

Iran, Ryssland försöker försvara en ynka individ som är diktator vid namn Assad med att tycka att det är värt att skapa världskrig för att försvara diktatorn kan man då lika gärna säga.

"Massor", massor långt ifrån 6 miljoner, dessa massor befinner sig redan i Syrien och det finns 7 miljoner interna flyktingar medans 6 miljoner utomlands.

Syrier är inte Assad, två helt skilda saker, Assad är en egoistisk diktator medans Syrier är flera miljoner människor.

Syrier kommer segra när Assad inte finns och folket själva väljer ledaren och när externa krafter som USA, Al-Qaida, Turkiet, Ryssland och Iran inte finns med i bilden.

Turkiet har redan annekterat delar av Syrien och vägrat att lämna över till Assad, Irans president sa nyligen åt Erdogan att lämna över områdena till Assad men Erdogan sa rakt av nej.

Om du hängt med lite så hade du läst det och hade du verkligen hängt med så hade du sett att Turkiet har hissat Turkiska flaggan och affischer på Erdogan samt FSA flaggan i alla syriska områden dom har erövrat och anser tillhöra Turkiet, Syriens flagga existerar inte där Turkiet annekterat hur förklarar du det?
Syrien har redan en vald president och jag hoppas innerligt att de får bli lämnade i fred så att de återigen får välja någon att styra landet. Sedan hur det går med Turkarna; det får vi allt se:

Turkish military will withdraw from Afrin when Syrian war ends: Deputy PM
The Turkish military will withdraw from the Afrin region of Aleppo once the Syrian war ends, the Turkish Deputy Prime Minister Bekir Bozdag stated on Tuesday.

“We came here not as conquerors and we don’t plan to remain here – respecting the territorial integrity of Syria,” Bozdag stated.

“We cleared Afrin from terrorists, we are now continuing demining efforts. There is a power vacuum in Syria now, there are different forces. We will give the authority in Afrin to the local people, who themselves will settle their life. Now the important thing is to find a political solution to the crisis, and when this happens, we will leave Afrin,” he added.

Bozdag’s statement comes just a month after the Turkish forces seized the strategic city of Afrin and much of this large district in the Aleppo Governorate.
https://www.almasdarnews.com/article/turkish-military-will-withdraw-from-afrin-when-syrian-war-ends-deputy-pm/

Det blir nog lite lättare nu att införa demokrati nu när man blivit av med alla terrorister.
Citera
2018-04-10, 12:36
Medlem
Cents4s avatar
Citat:

Har du någon källa där Turkiet officiellt påstår Afrin tillhöra Turkiet? Du har skrivit det ett par gånger nu men har inte kommit med något underlag, även jag har försökt leta på internet men hittar inget sådant. Sedan undrar jag även varför turkarna inte får ha sin flagga när de precis bekämpat terrorister i Afrin. Det är en symbol för stolthet osv. Varför skulle de inte få vara stolta?

Mig veterligen har även USA sin flagga vajandes i diverse baser i östra Syrien tillsammans med kurdernas. Varför är det OK att ha dessa flaggor där men inte Turkiets?
Citera
2018-04-10, 12:36
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Syrien har redan en vald president och jag hoppas innerligt att de får bli lämnade i fred så att de återigen får välja någon att styra landet. Sedan hur det går med Turkarna; det får vi allt se:

Turkish military will withdraw from Afrin when Syrian war ends: Deputy PM
The Turkish military will withdraw from the Afrin region of Aleppo once the Syrian war ends, the Turkish Deputy Prime Minister Bekir Bozdag stated on Tuesday.

“We came here not as conquerors and we don’t plan to remain here – respecting the territorial integrity of Syria,” Bozdag stated.

“We cleared Afrin from terrorists, we are now continuing demining efforts. There is a power vacuum in Syria now, there are different forces. We will give the authority in Afrin to the local people, who themselves will settle their life. Now the important thing is to find a political solution to the crisis, and when this happens, we will leave Afrin,” he added.

Bozdag’s statement comes just a month after the Turkish forces seized the strategic city of Afrin and much of this large district in the Aleppo Governorate.
https://www.almasdarnews.com/article/turkish-military-will-withdraw-from-afrin-when-syrian-war-ends-deputy-pm/

Det blir nog lite lättare nu att införa demokrati nu när man blivit av med alla terrorister.

Har inte Turkiet installerat FSA och har dom under sin paraply, samma terrorister som hoppat av IS och samma FSA som gjort största motståndet mot just Assad?

Frågan är, vad är problemet med att ge Assad makten över dessa områden, vad är det man väntar på och varför existerar inte Syriens flagga medans den turkiska och FSA flaggan finns överallt?

Allt Assad har tagit har han i princip haft kontroll över och inte förlorat det, Assad borde få tillgång till områdena men får vänta?
Citera
2018-04-10, 12:44
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Har du någon källa där Turkiet officiellt påstår Afrin tillhöra Turkiet? Du har skrivit det ett par gånger nu men har inte kommit med något underlag, även jag har försökt leta på internet men hittar inget sådant. Sedan undrar jag även varför turkarna inte får ha sin flagga när de precis bekämpat terrorister i Afrin. Det är en symbol för stolthet osv. Varför skulle de inte få vara stolta?

Mig veterligen har även USA sin flagga vajandes i diverse baser i östra Syrien tillsammans med kurdernas. Varför är det OK att ha dessa flaggor där men inte Turkiets?

Man vill införa den som en provins till Turkiet till och med, man anser ha historisk rätt till områdena.

Och vilka terrorister var i Afrin menar du?

Turkiets flagga är en utomstående nations flagga medans kurdernas flagga som inte är en nations flagga utan bara en flagga för styrkan är från självaste Syrien och inte från utlandet.

Precis så som kurderna tillåter assyrier ha sin flagga på kurdisk mark då dom inte kommer utifrån.

I Afrin under kurdisk kontroll fanns den kurdiska styrkans flagga som inte är terrorist stämplad av Assad eller omvärlden förutom dig och Turkiet och dom har även syriens flagga där, eller hade innan Turkiet tog ner den nu.
Stor skillnad på det Turkiet gör.

Turkiet hissar turkiska flaggan, tagit ner den inhemska kurdiska och Syriens flagga men hissar upp FSAs flagga som är terrorist stämplade av Assad.

Hur vet du inte detta? Att FSA är terrorist stämplade men inte kurdiska styrkan YPG av någon, inte ens av Assad.

Man ser hur borta och oinsatt du är
Citera
2018-04-10, 12:54
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Man vill införa den som en provins till Turkiet till och med, man anser ha historisk rätt till områdena.

Och vilka terrorister var i Afrin menar du?

Turkiets flagga är en utomstående nations flagga medans kurdernas flagga som inte är en nations flagga utan bara en flagga för styrkan är från självaste Syrien och inte från utlandet.

Precis så som kurderna tillåter assyrier ha sin flagga på kurdisk mark då dom inte kommer utifrån.

I Afrin under kurdisk kontroll fanns den kurdiska styrkans flagga som inte är terrorist stämplad av Assad eller omvärlden förutom dig och Turkiet och dom har även syriens flagga där, eller hade innan Turkiet tog ner den nu.
Stor skillnad på det Turkiet gör.

Turkiet hissar turkiska flaggan, tagit ner den inhemska kurdiska och Syriens flagga men hissar upp FSAs flagga som är terrorist stämplade av Assad.

Hur vet du inte detta? Att FSA är terrorist stämplade men inte kurdiska styrkan YPG av någon, inte ens av Assad.

Man ser hur borta och oinsatt du är

Återigen. Vart är källan? Du har tidigare bett om källor men verkar själv inte särskilt bra på att komma med några. Turkiet har varit väldigt tydliga med att man tänker lämna tillbaka Afrin, självklart kommer det vara i förhandlingar där ryssarna kommer gå med på något geopolitiskt. Att man tänkt behålla den låter minst sagt otroligt och jag vill nu ha underlag på det annars är det påhitt från din sida.

Sedan tycker jag du är oerhört rolig, tigersaid. Varför är Assads handlingar plötsligt så viktiga för dig? Du har ju tidigare proklamerat att han inte har någon makt och ska bort. Så vad varför spelar det plötsligt någon roll om Assads Baath regim inte har terrorstämplat kurdernas organisationer? Det borde inte betyda särskilt mycket enligt din logik, de är odemokratiska och allt vad det innebär. Eller ser du kanske upp till Assad trots allt?

YPG och FSA är terroriststämplade. Den officiella Turkiska flaggan är inte terrorstämplad. Jag ser hellre den turkiska flaggan vaja i Syrien än den amerikanska. Vad har USA för historia i MÖ förutom död och misär för folket där nere?

Du kan fortsätta påstå att jag är oinsatt, faktum är dock att jag kommer med sanningen medan du vrider och vänder på allt så att det ska passa din kurdiska agenda. Det är lite lågt tycker jag.
Citera
2018-04-10, 12:58
Medlem
Jag har ärligt talat svårt att förstå hur så många ledare i väst kan sluta upp bakom denna farliga linje som USA driver.
Vet de något vi inte vet?
Med den kunskap jag har, känns det som jag befinner mig på den Onda Sidan.
Vår käre landsfader Löfvens förehavanden lugnar inte direkt.
Citera
2018-04-10, 13:05
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Återigen. Vart är källan? Du har tidigare bett om källor men verkar själv inte särskilt bra på att komma med några. Turkiet har varit väldigt tydliga med att man tänker lämna tillbaka Afrin, självklart kommer det vara i förhandlingar där ryssarna kommer gå med på något geopolitiskt. Att man tänkt behålla den låter minst sagt otroligt och jag vill nu ha underlag på det annars är det påhitt från din sida.

Sedan tycker jag du är oerhört rolig, tigersaid. Varför är Assads handlingar plötsligt så viktiga för dig? Du har ju tidigare proklamerat att han inte har någon makt och ska bort. Så vad varför spelar det plötsligt någon roll om Assads Baath regim inte har terrorstämplat kurdernas organisationer? Det borde inte betyda särskilt mycket enligt din logik, de är odemokratiska och allt vad det innebär. Eller ser du kanske upp till Assad trots allt?

YPG och FSA är terroriststämplade. Den officiella Turkiska flaggan är inte terrorstämplad. Jag ser hellre den turkiska flaggan vaja i Syrien än den amerikanska. Vad har USA för historia i MÖ förutom död och misär för folket där nere?

Du kan fortsätta påstå att jag är oinsatt, faktum är dock att jag kommer med sanningen medan du vrider och vänder på allt så att det ska passa din kurdiska agenda. Det är lite lågt tycker jag.

Källa? Klart att du inte hittar någon information på din HuYoda, men om en kurd fiser så finns det på din Huyoda

Se hur dom försöker att återge syrisk territorium tillbaka till Assad, så fint gjort.
Citat:
Congress makes Afrin part of Turkish province
2018-03-31
The Afrin Liberation Congress, held under Turkey's auspices following the capture of the region of Afrin in Syria by Turkish and Free Syrian Army forces, has announced that the region will be governed as part of the Turkish province of Antakya, independent news site T24 said .https://ahvalnews.com/afrin/congress-makes-afrin-part-turkish-province

Citat:
YPG och FSA är terroriststämplade.
Där har du fel.
YPG är inte det, varken av FN, USA, Ryssland, EU, Iran och gissa vad, inte ens av självaste Assad

Du verkar inte har koll på din idol.

Citat:
Så vad varför spelar det plötsligt någon roll om Assads Baath regim inte har terrorstämplat kurdernas organisationer?
Det spelar ingen plötslig roll, jag visar dig som inte vet så mycket om saken att till och med den du dyrkar inte ens terrorist stämplat YPG medans du påstår att dom är terrorister
Senast redigerad av tigersaid86 2018-04-10 kl. 13:08.
Citera
2018-04-10, 13:07
Medlem
Det är en bluff, hade väst menat allvar hade Israel aldrig attackerat utan låtit väst göra det. De har skapat ett spänt läge och försöker få till nån reaktion men inget kommer hända.
Citera
2018-04-10, 13:15
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jaså, var det svårt att förstå? Jag skrev att jag inte skulle svara dig angående kurdiska angelägenheter. Vill du däremot hålla dig till trådens ämne, så kan vi snacka.

Citat:
Nej, så är det inte. Detta har Ryssland förklarat mycket tydligt. Och de har samma inställning som Assad. Syrien är invaderat av terrorister. Dessa måste bekämpas. Det är väldigt konstigt att somliga liksom inte fattar det. De är inte inhemska rebeller, de är terrorister, som betalas av främmande makt. Och de terroriserar befolkningen. Det skall inte skönmålas, det är så det är!
Det betyder att de kämpar för Syriens självständighet som land, för det är ju det som står på spel.

Assad är vald med överväldigande majoritet och man kommer även i fortsättningen att hålla val. Folket i Syrien vill ha frihet och självständighet, de vill inte låta sig styras av främmande makter. Det är detta som står på spel.
Väst låtsas förstås inte om detta i sin propaganda. De går ju liksom inte hem att säga till väljare och skattebetalare att vi skall ta makten i Syrien. Få skulle gilla den tanken, tror jag. Därför målar man upp Assad som ett monster istället, som gasar sin befolkning. Det är Assad det är fel på, inte terroristerna. Maken till lögner har jag nog aldrig skådat.

Det gäller att granska de verkliga intressena bakom retorik och propaganda.
Vad är det USA vill i Syrien? Varför är de där överhuvudtaget? Det är de viktiga frågorna.
Svar: De vill lägga beslag på Syriens tillgångar av gas och olja. Och de vill ha dominans och att Israels ställning skall stärkas. Israel vill bli av med sina motståndare i Syrien och Iran.

Det är detta som driver USA, Israel och EU nu, det är detta som de är beredda att gå i krig för. Naturtillgångar och dominans.
Det är därför man finansierar terrorister för att krossa landet.

Citat:
Jaså, du vill inte prata om USA:s förskräckliga förbrytelser i området, känsligt, vad?

Men man måste faktiskt se verkligheten som den är.
En krigsförbrytare är en krigsförbrytare.
En terrorist är en terrorist.
Lögner är lögner.
Det är detta som präglar Västs engagemang i Syrien. Krigsförbrytelser, terrorister och lögner. Lägg det på minnet!

Citat:
Varför ljuger du? Assad har haft stort stöd hela tiden. Terroristerna har aldrig haft stort stöd.

Citat:

Turkiet bekämpar de kurdiska terroristerna och det gör de helt rätt i. I bästa fall överger kurderna USA och då kan USA:s närvaro i Syrien snart vara över.
Turkiet kommer att lämna tillbaka områdena till Damaskus.
Citera
2018-04-10, 13:23
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boghalamon
Det är en bluff, hade väst menat allvar hade Israel aldrig attackerat utan låtit väst göra det. De har skapat ett spänt läge och försöker få till nån reaktion men inget kommer hända.
Jag hoppas att du har rätt. Det är en massa vapenskrammel, men jag tror att det är just propaganda. De har en mycket klen ursäkt att ingripa militärt.
Tomma tunnor skramlar mest, brukar man säga.
Ledarna får inte med sig någon större opinion. Jag har försökt hitta opinionsmätningar, utan att finna några. Kanske de görs i hemlighet? Om resultatet var bra för krigshetsarna så hade man förstås publicerat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in