2018-04-10, 11:24
Medlem
Erik Östs avatar
Första påstådda kemattacken var väl svårt att utom rimligt tvivel bevisa vem som låg bakom.

Förutom desinfo och propaganda-sanningar men det känner pålästa redan till , hur bevisar de utom rimligt tvivel rent konkret ?

By the way tror jag Skripal-sagan är uppdiktad och är kopplad till ett större sammanhang för att höja rysshatet och motivera befolkningen i väst att ge sitt stöd för attack mot Iranska/ryska och Assadstyrkor.

Jag försöker hålla mig neutral men ju mer man läser på om false-flag operationer/attacker blir jag bara mer och mer skeptisk ang CIA MI6 MOSSAD och alla andras "hemliga operationer"
Väst är virtouser på det området!
Senast redigerad av Erik Öst 2018-04-10 kl. 11:37.
Citera
2018-04-10, 11:25
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Sedan när har Ryssland brytt sig om MÖ
"Look what you have done"

Man har sett att det är diktator ledarna Ryssland skyddat och brytt sig om, just dessa som orsakat död och förödelse och förtryck i det egna landet man styr med järnhand.

Så länge Assad finns i makten så kommer kriget fortgå vilket gynnar Ryssland och människorna blir offren, men det bryr sig inte Ryssland om, man bryr sig om en individ dvs Assad före miljoner människor.

Men det gör inget då flyktingarna drar till Europa och inte muslim hatande Ryssland.
Säg mig har regimskifte fungerat tidigare i mellanöstern? Irak? Libyen? Nej det har det inte och det kommer inte fungera i Syrien heller. Att tro att allt kommer bli tipptopp bara för att Assad är ute ur bilden är synnerligen korkat, det kommer snarare bli 10 gånger värre. Det har gått bra för Assad senaste tiden och IS är påväg bort och fler och fler, i synnerhet kristna, har kunnat återvända till sina städer.

Att väst nu vapenskrammlar är fullständig idioti!
Citera
2018-04-10, 11:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Assadmonarkin och legitim regering är ungefär ekvivalent med när folk påstår att Stalins regering var rättmätig, Nordkorea för att dra paralleller med modern historia, osv..
Skolkade du från historielektionerna? Det finns ingen som säger att Assad-regeringen är det bästa men uppenbarligen föredrar du islamister som mördar oskyldiga civila din lilla jihadistlover. Lika bra att ta ut resten av befolkningen med kryssningsrobotar bara för att de ställer sig bakom sin president då, eller hur?
Citera
2018-04-10, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Skolkade du från historielektionerna? Det finns ingen som säger att Assad-regeringen är det bästa men uppenbarligen föredrar du islamister som mördar oskyldiga civila din lilla jihadistlover. Lika bra att ta ut resten av befolkningen med kryssningsrobotar bara för att de ställer sig bakom sin president då, eller hur?

För mig vill jag gärna ödelägga alla arabländer längs ytan, helst igår, om du var så nyfiken på att veta. Förutsatt att det inte kommer hända, är det bästa att avsätta Assad-regimen och in med lite demokrati. Terroristerna kommer försvinna, de med.
Citera
2018-04-10, 11:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
För mig vill jag gärna ödelägga alla arabländer längs ytan, helst igår, om du var så nyfiken på att veta. Förutsatt att det inte kommer hända, är det bästa att avsätta Assad-regimen och in med lite demokrati. Terroristerna kommer försvinna, de med.
Som i Libyen då med flyktingsmugglare och slavmarknader samt träningsläger för olika islamistterrorister som med lätthet kan ta sig till Europa. Förstår du inte riktigt vad du föreslår? Kan du inte se vad de sista decenniernas politik i MÖ har fått för konsekvenser för Europa? För att inte tala om det lidande för befolkningen i MÖ.
Citera
2018-04-10, 11:40
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Inte så länge sedan stödde du islamiststyret i Iran framför aktivisterna.

Du verkar gilla/ogilla islamister beroende på vart de finns på jordens yta. Hycklande idiot.
Citera
2018-04-10, 11:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Inte så länge sedan stödde du islamiststyret i Iran framför aktivisterna.

Du verkar gilla/ogilla islamister beroende på vart de finns på jordens yta. Hycklande idiot.
Så länge de inte mördar oskyldiga civila gisslan så ställer jag mig på deras sida mot sionisterna i Israel, ja.

Frågor på det?
Citera
2018-04-10, 11:43
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det är avslöjande att Västs krigshets får stöd från idioter!
Citera
2018-04-10, 11:49
Medlem
LameBulls avatar
En ev. attack ifrån USA Frankrike och Storbritannien emot Syrien, vad kommer Rysslands svar bestå av?
Sänkning av fartyg?

Samt så gissar jag att antalet terrordåd i Europa skulle öka markant.

Hoppas verkligen att Trump backar tillbaka.
Citera
2018-04-10, 11:53
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Säg mig har regimskifte fungerat tidigare i mellanöstern? Irak? Libyen? Nej det har det inte och det kommer inte fungera i Syrien heller. Att tro att allt kommer bli tipptopp bara för att Assad är ute ur bilden är synnerligen korkat, det kommer snarare bli 10 gånger värre. Det har gått bra för Assad senaste tiden och IS är påväg bort och fler och fler, i synnerhet kristna, har kunnat återvända till sina städer.

Att väst nu vapenskrammlar är fullständig idioti!

Du är ursäktad om min misstanke är rätt att du inte läst senaste 50 sidorna åtminstone?

Irak, Libyen som du nämner har ledaren avsätts abrupt med våld.

Det kommer funka i Syrien om man gör det rätt, det bästa vore var om han själv tog det ansvaret och gjorde en mjuk övergång men inte innan Al-Qaida och Turkiet är borta ur Syrien.

Assad har ingen framtid som ledare i Syrien.

Ny ledare måste väljas demokratiskt efter att dessa grupper som inkräktar i Syrien inte finns och Assad måste göra det självmant, om han inte gör det så visar han bara vilken skitstövel han är och folket kommer inte se något gott i det.
Citera
2018-04-10, 11:55
Medlem
arbetets avatar
Israel förbereder sig också:

The Times of Israel
‏@TimesofIsrael

Citat:
Iron Dome deployed in Golan Heights amid Syria strike uproar https://www.timesofisrael.com/iron-dome-deployed-in-golan-heights-amid-syria-strike-uproar/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter …

https://twitter.com/TimesofIsrael/status/983640199858044928

Rojava
‏ @AzadiRojava

Citat:
Reports this morning #IRGC left their headquarters in Abu Kamal and went to Iraq.

https://twitter.com/AzadiRojava/status/983638590985994242

Rapporter också om att Irak har stängt gränsen mot Syrien.

Jag tror att det är Iran som är huvudmålet. Isf måste man slå ut Hezbollah först. Jag håller nog med CAKARIM att Syrien kan vara en skenmanöver. Man kommer att inrikta sig mot Hezbollahs tillhåll i Libyen vilket egentligen inte ligger under ryssarnas beskydd. Börjar nog där.
Citera
2018-04-10, 11:55
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Sedan när har Ryssland brytt sig om MÖ
Det började när de beslöt att stödja Syriens kamp mot terrorister.
Citat:
"Look what you have done"
Syrien, Irak, Afghanistan, Libyen. Överallt kaos och krig, detta är vad USA åstadkommer. De skapar inte demokrati.
Citat:
Man har sett att det är diktator ledarna Ryssland skyddat och brytt sig om, just dessa som orsakat död och förödelse och förtryck i det egna landet man styr med järnhand.
Assad är vald president, i motsats till t ex styret i Saudi, som är en av de främsta sponsorerna bakom islamisterna.
Citat:
Så länge Assad finns i makten så kommer kriget fortgå vilket gynnar Ryssland och människorna blir offren, men det bryr sig inte Ryssland om, man bryr sig om en individ dvs Assad före miljoner människor.
Syrien, Iran och Ryssland försöker skapa fred och det gör de med stor framgång. Mot sig har de ondsinta makter som är beredda på att starta ett nytt världskrig för att krossa Syrien.
Citat:
Men det gör inget då flyktingarna drar till Europa och inte muslim hatande Ryssland.
Massor av flyktingar har återvänt till de befriade områdena.

Syrien kommer att segra och USA kommer att slängas ut. Syrien kommer att fortsätta vara ett suveränt land, de kommer att bevara sin territoriella enhet. Tillsammans med Turkiet, Irak, Iran och Ryssland kommer de att skapa fred och stabilitet i regionen och avvärja alla försök från Israel och USA att ta makten över dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in