2017-12-30, 19:16
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej jag kör med Kindle så utan frakt och direktleverans. Jag har fast konto på Amazon så det har blivit en del med tiden fast det blir ju lite billigare med eböcker. Rekommenderar Nikolaos van Dams böcker om Syrien eller Chris Kanthan, Reese Erlich och Stephen Gowans. Jag har fler namn om du vill ha.
Det var det ända du kunde komma med. Det var ingen överraskning direkt.
Citera
2017-12-30, 19:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Det var det ända du kunde komma med. Det var ingen överraskning direkt.
Ja, det var det ända[sic] jag hade att komma med.
Citera
2017-12-30, 19:21
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ja, det var det ända[sic] jag hade att komma med.
Kul för dig din bluff!

IRAN HAR SEGRAT!
Citera
2017-12-30, 19:34
Medlem
Tillssons avatar
USA och SDF förhandlar återigen med IS. Förlängning på Raqqa-överenskommelsen.

Citat:
It should be noted that military sources in the Syrian opposition confirmed to Qasioun that ISIS wants to withdraw from the entire countryside of Deir Ezzour, and move towards the Syrian-Iraqi border

IS vill ....

Är man förvånad - Nej!

Källa: http://qasioun-news.com/en/news/show/121205
Citera
2017-12-30, 19:59
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Citerat från ditt inlägg.
Om du läser hela konversationen med den personen jag skriver till så fattar du snart nog att det är sarkastiskt.
Citera
2017-12-30, 20:05
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Du skrev att hela den assyriska politiska gruppen förföljs av Baath regimen. Vilket inte stämmer, du glömde nämna att majoriteten av folkgruppen stödjer presidenten och även får diverse militär understöd av Ryssland och Syrien. Därav drog du en lögn, återigen.

Jag vet mycket väl historien om Gabriel Moushe, faktum är att han var djupt involverad i oppositionen mer än vad man tror. Det finns dokumenterat att hans "organisation" samarbetat en del med "rebellerna" i FSA, dessa rebeller som några månader innan hade fördrivit bort assyrierna från sina byar. Vilken seriös människa skulle stödja något som inte gynnar hans egna folkslag? Gubben är ju köpt så det skriker om det.

Jag motbevisade dig i min länk, försök inte slingra dig ur nu. Majoriteten av förföljelserna på assyrierna har skett mestadels av muslimer, bl.a den kurdiska folkgruppen har stått för majoriteten av dessa. Du drog upp Assad att han fängslat en Gabriel Moushe. Skillnaden är att han släpptes fri efter ett år medan dem "demokratiska krafterna" i SDF mördade David Jendo kallblodigt. Tycker du det är jämförelsebart?

Jag förstår egentligen inte vad du får ut av att sprida lögner här.
ADO är den största politiska assyriska rörelsen i Syrien, och den har varit förföljd av Assadregimen sedan den startats. Detsamma gäller för SUP, som består till största del av syrianer.

https://en.wikipedia.org/wiki/Syriac_Union_Party_(Syria)#Persecution_by_the_Assa d_government

Du motbevisade inget. Du länkande att en ledare blivit dödad av kurdiska grupper. På vilket sätt går det emot mitt påstående om att den politiska rörelsen också är förföljd av Assad? Du verkar inte förstå det.

Gabriel Moushe släpptes INTE efter ett år. Han släpptes efter tre år då han varit i Assadregimens behåll från 2013 och blev sedan frisläppt 2016. Om du ska diskutera fakta får du lära dig fakta först.

Hela mitt inlägg syftade till den politiska assyriska organisationen i Syrien, inte folkgruppen. Den kristna minoriteten i Syrien stödjer förmodligen Assad om alternativet står mellan Assad och en islamistledd regim. Om det presenteras ett alternativ till Assad så kommer de att välja någon annan. Problemet är att Assad inte tillåter alternativ.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-12-30 kl. 20:29.
Citera
2017-12-30, 20:16
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Det är väl bra att regeringstrupperna gör det, eller?
Det är väl bra för de pro-Assad trupperna.
Citera
2017-12-30, 20:39
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är väl bra för de pro-Assad trupperna.

Och civilbefolkningen. Inte för dina islamister 😃
Citera
2017-12-30, 20:50
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Och civilbefolkningen. Inte för dina islamister 😃
Kanske i en annan värld, men inte denna.
Citera
2017-12-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ingen seriös folkrättsvetare, eller någon folkrättsexpert alls, gör gällande att folkrätten bör "reformeras". Det vore att göra avkall på det skyddsobjekt som folkrätten syftar till att skydda, nämligen civila människor och omänskligt behandlande av fienden.

Är det omänskligt att neka dem firande av religiösa högtider?

Citat:
Är du under intrycket att köpet av luftvärn är detsamma som att köpa mjölk i butik?

Jag tror inte du och jag är på samma nivå för att kunna fortsätta diskutera.
Nej men frågan var väl riktiad till vad de styrande som blev belägrade ska göra innan det blir belägring?
Citera
2017-12-30, 23:05
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Är det omänskligt att neka dem firande av religiösa högtider?

Nej men frågan var väl riktiad till vad de styrande som blev belägrade ska göra innan det blir belägring?
Jag tror inte du förstod vad jag menade med den meningen. Hur ska de få tag på luftvärn när inga länder säljer dessa? Behöver du få det förklarat på en tavla för att förstå det?
Citera
2017-12-30, 23:09
Medlem
Citat:
Jag tror inte du förstod vad jag menade med den meningen. Hur ska de få tag på luftvärn när inga länder säljer dessa? Behöver du få det förklarat på en tavla för att förstå det?
Utveckla egna eller sno från andra. Snacka om att inte se skogen för alla träd är ivägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in