2018-03-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Återta golanhöjden minsann? (Om de vill begå självmord så är Assadregimen villig att vidta en sådan åtgärd. Tror att det är slående retorik utan betydande substans.)

Al-jaffari är en patetisk propagandapparat utan humanitet. Att en person som han ska uttala sig om "propaganda" är ju skrattretande.

Jag trodde du var mot imperialism? Du vet väl att Golan-höjderna är Syriens så varför skulle dom inte kunna återfå kontrollen över sitt eget område trots att Israel befunnit sig där i 40 år? Är det okej att ta det man vill med vapenmakt?
Citera
2018-03-28, 20:34
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Återta golanhöjden minsann? (Om de vill begå självmord så är Assadregimen villig att vidta en sådan åtgärd. Tror att det är slående retorik utan betydande substans.)

Al-jaffari är en patetisk propagandapparat utan humanitet. Att en person som han ska uttala sig om "propaganda" är ju skrattretande.
Inget kan stoppa Assad med sina allierade om dom går "all in".
Mitt råd till Putin är att sluta med deras diplomatiska kontakter med USA, Israel och EU.
Någon gång måste han säga ifrån att nu är det slut med era lögner och provokationer mot Ryssland.
Det är bättre för Putin att sätta ned foten nu och ta konfrontationen och kriget i mellanöstern än på hemmaplan.
Citera
2018-03-28, 21:11
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Jag trodde du var mot imperialism? Du vet väl att Golan-höjderna är Syriens så varför skulle dom inte kunna återfå kontrollen över sitt eget område trots att Israel befunnit sig där i 40 år? Är det okej att ta det man vill med vapenmakt?

Israel skall åtege golan till Syrien i min åsikt. Utan kompromisser. Menade på att assadregimen med militär makt för nuvarande inte kommer kunna göra det därav är det tom retorik.
Citera
2018-03-28, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Sitter Assad kvar, vilket han till 99% lär göra så sätter det käppar i hjulen för främst Israel. De kommer vara väldigt isolerade där i hörnet, kan man lugnt säga.

Jag tror också på att Iran och Israel kommer kriga, frågan är om det blir om 5, 10 eller 20 år. Ingen vet men den dagen kommer det är jag övertygad om.

Intressant att du nämner Putin där. Israel har säkert försökt flertalet gånger att trycka på Putin om att överge Assad men inte lyckats. Putin är en hederlig man. Visst, Ryssland krigar också för sina intressen men de är samtidigt på rättvisans sida i Syrien konflikten.

Även om jag förstår judarna som ockuperar Golan då den tillhörde dem historiskt så förstår jag även syrierna som vill ha tillbaka den.

Den mest intressanta frågan är dock om Israel kommer finnas kvar som nation inom 50 år. Kommer Kina ikapp USA, Ryssland som får fortsätta utveckla sin militär (även om den är väldigt stark just nu) så kan den bli ännu starkare. Hur länge kan juden egentligen överleva utan USA?

Att juden inte blev av med Assad som det hade räknat med i början är migrän för dom. Tror absolut inte vi har några år, känns ganska snart. Assad vill bara göra slut på sista IS innan har tar stora klivet, Assad och Iran samt Hizbullah vet att så länge juden sitter där han är så kommer de tre aldrig få ro, antingen satsa och vinna eller försvinna vilket kan bli så för Iran och Hizbullah om de är för passiva. Juden har redan planlagt med Iran också.

Varför Putin krigar, Krim och så vill jag inte gå in på men Putin gör rätt, inte för att jag tycker illa om Ukrainare utan jag vet varför Putin gör det.

Judarna har drivits bort två gånger omgjorts till tvål en gång, historien mot dom kommer tyvärr upprepas.

Förr i tiden kunde man luras, läsa om hur synd det var om 6 miljoner judar som dog men idag är det andra bullar, folk är mer påläst. Alla vet vem den verklige ondskan är. Världen utanför flashback, hatet, antisemitismen växer verkligen för varje dag som går. Folk har börjat förstå juden intention.

Mellanöstern blir inte bättre om 12 miljoner judar får härja villt som det vill, Mellanöstern blir bättre plats om det försvinner. De är ändå ett resande folk som härjat här och där i några tusen år.
Citera
2018-03-28, 22:55
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Inget kan stoppa Assad med sina allierade om dom går "all in".
Mitt råd till Putin är att sluta med deras diplomatiska kontakter med USA, Israel och EU.
Någon gång måste han säga ifrån att nu är det slut med era lögner och provokationer mot Ryssland.
Det är bättre för Putin att sätta ned foten nu och ta konfrontationen och kriget i mellanöstern än på hemmaplan.
"Inget kan stoppa Assad från att återta Golan"?

Om hans trupper kränker så mycket som en mikrometer av israeliskt territorium blir det slutet för Assadregimen; this shit ain't got no chance against this shit!
Citera
2018-03-28, 23:02
Medlem
Assad är inte så dum och skulle aldrig anfalla Israel i alla fall de närmaste 15-20 åren.
Israel skulle krossa honom och alla hans allierade utan några problem.
Citera
2018-03-28, 23:06
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Assad är inte så dum och skulle aldrig anfalla Israel i alla fall de närmaste 15-20 åren.
Israel skulle krossa honom och alla hans allierade utan några problem.
Man ska aldrig säga aldrig. Hans trupper kanske agerar på egen hand och anfaller Israel, sedan faller Damaskus innan Assad ens hinner fatta vad som hände. Eller så kanske han inser vilken brutal diktator han har blivit och bestämmer sig för att begå självmord på snabbast möjliga sätt genom att beordra attacken personligen.
Citera
2018-03-28, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SeniorOwn
Syrian Arab Army
2 hrs ·

If you think the results of Operation Damascus Steel in Eastern Ghuta flipped the table on the US and Zionist plans in Syria; wait until you see what comes next.

Even in the darkest times we told you on this page to keep the faith and the trust in the Syrian command, and not look at the results; it was not because we knew what the command had in mind, but because we know who the Syrian command are and who they serve; they serve the people, and the country.

Remember, there is not a single area that the Syrian military intended to liberate that hasn't been liberated, whether the US or NATO agreed or did not; statements from many leaders and military personnel are like sounds coming from drums; they are loud and often annoying, but in reality they are empty inside.

While many are good at speaking, the Syrian command and the Syrian Arab Armed Forces and their Allies let their actions speak for them.

#Operation_Damascus_Steel
#السيف_الدمشقي

Syrian Arab Army
https://www.facebook.com/syrianmilitary/

Fy fan vad jag är bra och ser allt mer realistisk än flesta här. Och då hade jag inte sett det du länkar.
Tror att jag sitter på superkrafter av något slag, vet mycket i förväg, kan jag vara en slags profetia? Typ Messias?
Citera
2018-03-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Man ska aldrig säga aldrig. Hans trupper kanske agerar på egen hand och anfaller Israel, sedan faller Damaskus innan Assad ens hinner fatta vad som hände. Eller så kanske han inser vilken brutal diktator han har blivit och bestämmer sig för att begå självmord på snabbast möjliga sätt genom att beordra attacken personligen.

I don't blame him ifall han innerst inne vill anfalla Israel. Israel har ju aktivt arbetat mot honom arbetat för Syriens kollaps. Men vad han önskar och verkligheten behöver inte gå hand i hand.
Verkligheten är att Israel kan stå emot alla arabiska stater precis som förr. Om Turkiet joinar i kriget mot Israel då blir det tufft för Israel men kommer ändå att klara sig.
Citera
2018-03-28, 23:12
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
I don't blame him ifall han innerst inne vill anfalla Israel. Israel har ju aktivt arbetat mot honom arbetat för Syriens kollaps. Men vad han önskar och verkligheten behöver inte gå hand i hand.
Verkligheten är att Israel kan stå emot alla arabiska stater precis som förr. Om Turkiet joinar i kriget mot Israel då blir det tufft för Israel men kommer ändå att klara sig.

Du har kollat på för mycket Hollywood filmer. Hezbollah kickade sionistarsle helt ensamma redan 2006. Vad talar för att de inte skulle kunna göra det igen?

Som Hassan Nasrallah kallade det en gång. Surprise surprise.
Senast redigerad av Cents4 2018-03-28 kl. 23:16.
Citera
2018-03-28, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Israel trodde de kunde slå två flugor i en smäll i Syrien men fick äta upp det. Istället för att få till bättre relationer med sina grannländer så kör man en aggressiv väg istället, ni lyder oss eller så motarbetar vi er. Så fungerar juden. De om någon borde ha förståelse för hur det är att fördrivas från sina egna hem.

Tyvärr kommer judarna alltid vara hatade. Det beror inte på att de dödade Jesus eller att mullor uppmanar muslimer till att hata dem. Människor inser helt enkelt att detta folkslag skulle förinta allt i sin väg om det innebar en judisk värld med Greater Israel, de är väldigt opålitliga. Precis som Nazityskland fast i en judisk version.

Det var en vis man som jag pratade med en gång som påstod att Judarna är världens mest rasistiska folkslag. Jag är redo att skriva under det. Deras handlingar säger allt.

Skrev på det dagen jag föddes.

Finns ett väldigt fint turkiskt ordspråk, försökte översätta det men blev för svårt för mig, någon som kan får göra det men så här lyder det: "keser döner sap döner gün gelir hesap döner" Vilket kommer komma till kroknäsorna.
Citera
2018-03-28, 23:19
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Turkiet är med i NATO. Attackera Israel vore ren och skär idioti, inte ens Sultan Erdogan är så mentalt handikappad. Men ja, om Turkiet mot förmodan anföll Israel skulle dem också självklart krossas. Även om samtliga muslimska stater teamade upp mot Israel skulle de ändå förlora pga Samson Option i det allra mest extrema scenariot...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in