Citat:
Ursprungligen postat av
Cents4
Sitter Assad kvar, vilket han till 99% lär göra så sätter det käppar i hjulen för främst Israel. De kommer vara väldigt isolerade där i hörnet, kan man lugnt säga.
Jag tror också på att Iran och Israel kommer kriga, frågan är om det blir om 5, 10 eller 20 år. Ingen vet men den dagen kommer det är jag övertygad om.
Intressant att du nämner Putin där. Israel har säkert försökt flertalet gånger att trycka på Putin om att överge Assad men inte lyckats. Putin är en hederlig man. Visst, Ryssland krigar också för sina intressen men de är samtidigt på rättvisans sida i Syrien konflikten.
Även om jag förstår judarna som ockuperar Golan då den tillhörde dem historiskt så förstår jag även syrierna som vill ha tillbaka den.
Den mest intressanta frågan är dock om Israel kommer finnas kvar som nation inom 50 år. Kommer Kina ikapp USA, Ryssland som får fortsätta utveckla sin militär (även om den är väldigt stark just nu) så kan den bli ännu starkare. Hur länge kan juden egentligen överleva utan USA?
Att juden inte blev av med Assad som det hade räknat med i början är migrän för dom. Tror absolut inte vi har några år, känns ganska snart. Assad vill bara göra slut på sista IS innan har tar stora klivet, Assad och Iran samt Hizbullah vet att så länge juden sitter där han är så kommer de tre aldrig få ro, antingen satsa och vinna eller försvinna vilket kan bli så för Iran och Hizbullah om de är för passiva. Juden har redan planlagt med Iran också.
Varför Putin krigar, Krim och så vill jag inte gå in på men Putin gör rätt, inte för att jag tycker illa om Ukrainare utan jag vet varför Putin gör det.
Judarna har drivits bort två gånger omgjorts till tvål en gång, historien mot dom kommer tyvärr upprepas.
Förr i tiden kunde man luras, läsa om hur synd det var om 6 miljoner judar som dog men idag är det andra bullar, folk är mer påläst. Alla vet vem den verklige ondskan är. Världen utanför flashback, hatet, antisemitismen växer verkligen för varje dag som går. Folk har börjat förstå juden intention.
Mellanöstern blir inte bättre om 12 miljoner judar får härja villt som det vill, Mellanöstern blir bättre plats om det försvinner. De är ändå ett resande folk som härjat här och där i några tusen år.