Citat:
Okej, då ser vi att du hyllar USA:s närvaro och handlingar i Syrien. Du förskönar verkligheten rentav så den skall passa med SDF:s partnerskap med USA. Och som vanligt glömmer du alla andra delar av Syrien. Är alla kurder lika dumma som du, så kommer ni inte att få det lätt. Det är bara att beklaga.
Citat:
Där har du fel om mig igen och i sak.
Och som vanligt glömmer du alla andra delar av Syrien. Är alla kurder lika dumma som du, så kommer ni inte att få det lätt. Det är bara att beklaga
Nej du, glömmer inte och har inte glömt, jag har fullt upp med att besvara påståenden från tomma intet som är rena lögner/rasistiska kommentarer gentemot mitt folk.
Jag personligen har bott och levt i Damaskus som varit stora kurdiska sultanen Selah'edînês Damaskus under hans islamiska Ayyubid dynasti.
Kurder allmänt har det bättre av USA:s närvaro i norra Syrien än utan USA under detta krig mot IS, utan USA så hade det nog inte sett ut lika framgångsrikt i kriget mot IS, det är fakta.
Medans ni använder era påståenden som fakta så gör inte jag det.
Det som skett nu med kemattacken tex så säger jag så här:
JAG TROR/ANTAR att det är dom Turkisk allierade Al-Qaida som gjort det själva OM det nu ens har skett MEN det kan lika gärna kunna vara Assad för jag menar, vem kan ens verifiera om man inte kan ta sig dit?
Men jag gillar inte tanken att Assad försvinner nu på engång, jag VET såklart INTE men jag befarar att det blir värre i och med Turkiets och Al-Qaidas närvaro i Syrien.
Och Bombningen som skett, så gissar jag bara på Israel (som passat på) men vet ej, Israel har väl rätten att bomba i Syrien om Turkiet har det va? Båda är grannländer till Syrien dvs gränsar till Syrien och så vitt som det är så är tex Hizbollah terrorist stämplade och även utav den stora Arabiska ligan
Citat:
http://www.mepc.org/commentary/arab-league-labels-hezbollah-terrorist-organization
The Arab League has declared Hezbollah a terrorist group
Jag känner att det som krävs för hela Syrien att gå vidare bra är först och främst bli av med Al-Qaida och Turkiet, sedan att Assad avgår och det blir demokratisk val, sedan efter valet när den valde ledaren sitter i makten, förens då kan tex USA dra sig ut från Syrien och förens då kan världens största ekonomi dvs Europa bidra till Syriens återuppbyggnad med den nya ledaren.
Assad är inte viktigare än miljoner människor dvs folket.
Ryssland, Iran, Kina har inte den ekonomin eller ekonomiska viljan att ens kunna göra det Europa kan göra för Syriska folket. Kommer ta 25 år för att komma till +- 0 i ekonomin för Syrien som det var precis innan kriget.
Senast redigerad av tigersaid86 2018-04-09 kl. 09:50.
Senast redigerad av tigersaid86 2018-04-09 kl. 09:50.