2018-04-09, 09:43
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Okej, då ser vi att du hyllar USA:s närvaro och handlingar i Syrien. Du förskönar verkligheten rentav så den skall passa med SDF:s partnerskap med USA. Och som vanligt glömmer du alla andra delar av Syrien. Är alla kurder lika dumma som du, så kommer ni inte att få det lätt. Det är bara att beklaga.

Citat:
Och som vanligt glömmer du alla andra delar av Syrien. Är alla kurder lika dumma som du, så kommer ni inte att få det lätt. Det är bara att beklaga
Där har du fel om mig igen och i sak.

Nej du, glömmer inte och har inte glömt, jag har fullt upp med att besvara påståenden från tomma intet som är rena lögner/rasistiska kommentarer gentemot mitt folk.

Jag personligen har bott och levt i Damaskus som varit stora kurdiska sultanen Selah'edînês Damaskus under hans islamiska Ayyubid dynasti.

Kurder allmänt har det bättre av USA:s närvaro i norra Syrien än utan USA under detta krig mot IS, utan USA så hade det nog inte sett ut lika framgångsrikt i kriget mot IS, det är fakta.

Medans ni använder era påståenden som fakta så gör inte jag det.

Det som skett nu med kemattacken tex så säger jag så här:

JAG TROR/ANTAR att det är dom Turkisk allierade Al-Qaida som gjort det själva OM det nu ens har skett MEN det kan lika gärna kunna vara Assad för jag menar, vem kan ens verifiera om man inte kan ta sig dit?

Men jag gillar inte tanken att Assad försvinner nu på engång, jag VET såklart INTE men jag befarar att det blir värre i och med Turkiets och Al-Qaidas närvaro i Syrien.

Och Bombningen som skett, så gissar jag bara på Israel (som passat på) men vet ej, Israel har väl rätten att bomba i Syrien om Turkiet har det va? Båda är grannländer till Syrien dvs gränsar till Syrien och så vitt som det är så är tex Hizbollah terrorist stämplade och även utav den stora Arabiska ligan
Citat:
The Arab League has declared Hezbollah a terrorist group
http://www.mepc.org/commentary/arab-league-labels-hezbollah-terrorist-organization

Jag känner att det som krävs för hela Syrien att gå vidare bra är först och främst bli av med Al-Qaida och Turkiet, sedan att Assad avgår och det blir demokratisk val, sedan efter valet när den valde ledaren sitter i makten, förens då kan tex USA dra sig ut från Syrien och förens då kan världens största ekonomi dvs Europa bidra till Syriens återuppbyggnad med den nya ledaren.
Assad är inte viktigare än miljoner människor dvs folket.

Ryssland, Iran, Kina har inte den ekonomin eller ekonomiska viljan att ens kunna göra det Europa kan göra för Syriska folket. Kommer ta 25 år för att komma till +- 0 i ekonomin för Syrien som det var precis innan kriget.
Senast redigerad av tigersaid86 2018-04-09 kl. 09:50.
Citera
2018-04-09, 09:51
Medlem
Så Israel är immun när det gäller attacker mot syriska mål eller hur ser Putin på det hela?
Citera
2018-04-09, 09:58
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Så Israel är immun när det gäller attacker mot syriska mål eller hur ser Putin på det hela?

Attacker av denna sort har ju återkommit till och från utan någon påtaglig militär reaktion från Ryssland så jag antar att ett verbalt "lägg av" blir Rysslands svar som så många gånger tidigare.
Citera
2018-04-09, 10:15
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Där har du fel om mig igen och i sak.

Nej du, glömmer inte och har inte glömt, jag har fullt upp med att besvara påståenden från tomma intet som är rena lögner/rasistiska kommentarer gentemot mitt folk.

Jag personligen har bott och levt i Damaskus som varit stora kurdiska sultanen Selah'edînês Damaskus under hans islamiska Ayyubid dynasti.

Kurder allmänt har det bättre av USA:s närvaro i norra Syrien än utan USA under detta krig mot IS, utan USA så hade det nog inte sett ut lika framgångsrikt i kriget mot IS, det är fakta.

Medans ni använder era påståenden som fakta så gör inte jag det.

Det som skett nu med kemattacken tex så säger jag så här:

JAG TROR/ANTAR att det är dom Turkisk allierade Al-Qaida som gjort det själva OM det nu ens har skett MEN det kan lika gärna kunna vara Assad för jag menar, vem kan ens verifiera om man inte kan ta sig dit?

Men jag gillar inte tanken att Assad försvinner nu på engång, jag VET såklart INTE men jag befarar att det blir värre i och med Turkiets och Al-Qaidas närvaro i Syrien.

Och Bombningen som skett, så gissar jag bara på Israel (som passat på) men vet ej, Israel har väl rätten att bomba i Syrien om Turkiet har det va? Båda är grannländer till Syrien dvs gränsar till Syrien och så vitt som det är så är tex Hizbollah terrorist stämplade och även utav den stora Arabiska ligan
http://www.mepc.org/commentary/arab-league-labels-hezbollah-terrorist-organization

Jag känner att det som krävs för hela Syrien att gå vidare bra är först och främst bli av med Al-Qaida och Turkiet, sedan att Assad avgår och det blir demokratisk val, sedan efter valet när den valde ledaren sitter i makten, förens då kan tex USA dra sig ut från Syrien och förens då kan världens största ekonomi dvs Europa bidra till Syriens återuppbyggnad med den nya ledaren.
Assad är inte viktigare än miljoner människor dvs folket.

Ryssland, Iran, Kina har inte den ekonomin eller ekonomiska viljan att ens kunna göra det Europa kan göra för Syriska folket. Kommer ta 25 år för att komma till +- 0 i ekonomin för Syrien som det var precis innan kriget.

Assadsympatiserande as i väst är ett hopkok av nazister, övervintrat kommunistavskräde och shia-islamistiska råttor som alla delar åsikten att en internationell konspiration har genomförts gentemot den "legitima" regeringen i Damaskus.

Den "anti-imperialistiska" världsbilden förblindar sådant avskräde från att se på verkligheten objektivt och allt som "anti-US" staterna gör är "bra" bara för att de inte är USA.

De ideologiska glasögonen har lett till att dessa patetiska ursäkter till människor förlorat förmågan till resonemang, brända hjärnceller.

All heder åt SDF som är den enda demokratiska styrkan i konflikten.
Citera
2018-04-09, 10:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus

Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Attacker av denna sort har ju återkommit till och från utan någon påtaglig militär reaktion från Ryssland så jag antar att ett verbalt "lägg av" blir Rysslands svar som så många gånger tidigare.
Enl. denna Twittrare som vanligtvis är välinformerad så är läget följande:

Elijah J. Magnier

‏ @ejmalrai
11 minför 11 minuter sedan

Citat:
Very important (See more tweets)
#Russia statement (quite unique for #Moscow to adopt it meaning it is directly concerned) confirmed 8 missiles fired against the #Syrian military T4 airport by 2 #Israel-i jets from above (violating) the Lebanese air space

Citat:
It is important because: 1. #Moscow is taking over the announcement but also the "blessing to reply". 2. #Israel has violated "red lines" when bombing Russia's allies operating against #ISIS, #AQ and their allies. Russian won't leave it w/o a reaction.+

Citat:
3. #Iran allies and Iranian advisors operate in this military base dealing with #ISIS (the only remaining forces in that area east). This is also directed towards #Iran and #Tehran is not used to refrain from responding.+

Citat:
4. #Russia & #Iran are not impulsive countries who respond in their own time when it hurts the most. Expl: DeirEzzour's attack costed US & its main ally #SaudiArabia eastern #Ghouta. So expect something more substantial than a traditional tit-for-tat.

https://twitter.com/ejmalrai/status/983252613352304640
Citera
2018-04-09, 10:20
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ja, det stämmer. Israel har gjort många räder in i Syrien utan att det har kostat dem något. Något enstaka plan har skjutits ned och det räcker för att Netanyahu skall få ett vredesutbrott och hota med allt möjligt. Han är ju inte klok!

Men Putin har lovat ändring på det, angreppen skall bemötas.

Ryssland vet nu hur det gick till. Israeliska F-15 skickade 8 missiler mot flygfältet, varav Syriens luftförsvar sköt ned 5.

Ja, då får väl Ryssland attackera ett flygfält i Israel. Någon jävla ordning får det vara.
Citat:
Syrian T-4 airfield hit by Israel’s F-15 jets, Russian Defense Ministry says

MOSCOW, April 9. /TASS/. Two F-15 aircraft of Israel’s Air Force delivered a strike with eight guided missiles on Syria’s T-4 airfield, the Russian Defense Ministry said on Monday.
"On April 9, in the period between 3.25 a.m. and 3.53 a.m. Moscow Time two F-15 aircraft of Israel’s Air Force delivered a strike with eight guided missiles on the T-4 airfield without entering Syria’s airspace from Lebanon’s territory," the ministry said.

The Syrian air defenses destroyed five guided missiles. Three missiles reached the western part of the airfield. No Russian advisers are among the casualties.

More:
http://tass.com/world/998481
Senast redigerad av humanlife 2018-04-09 kl. 10:31.
Citera
2018-04-09, 10:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, det stämmer. Israel har gjort många räder in i Syrien utan att det har kostat dem något. Något enstaka plan har skjutits ned och det räcker för att Netanyahu skall få ett vredesutbrott och hota med allt möjligt. Han är ju inte klok!

Men Putin har lovat ändring på det, angreppen skall bemötas.
Nu kommer man göra processen kort i Daraa skulle jag tro.
Citera
2018-04-09, 10:35
Medlem
longbow4ys avatar
Attacken kommer kosta Israel golan.
Undrar om de tycker det var värt det priset.
Citera
2018-04-09, 10:36
Medlem
Citat:

All heder åt SDF som är den enda demokratiska styrkan i konflikten.

Demokrati = judisk teater där judar infiltrerar allt inklusive media och styr allt i ett dolt nät. Så styrs Sverige och kurderna också. Kurderna är sjukt lättlurade, vill de dö för juden så får de väl göra det. Pinsamt folk. Hela deras moderna politiska historia handlar om hur duktiga hundar de är åt USrael och hur de blir utnyttjade och dör för dem.
Citera
2018-04-09, 10:38
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Nu när John Bolton tillträder som utrikespolitisk rådgivare åt Trump kommer vi se en mer positiv kraft i Trumps agerande i mellanöstern.
Citera
2018-04-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Attacken kommer kosta Israel golan.
Undrar om de tycker det var värt det priset.

Israels grej nu verkar vara att de vet att de kommer förlora Golan om läget stabiliseras i Syrien och så länge väst finns där är det bäst att försöka starta nåt för att sionistiska infiltratörer i deras militärer kan hjälpa dem.
Allt detta kommer sluta med att Syrien vinner och att de tar tillbaka Golan. Situationen påminner om Libanon på 80- och 90-talet men ist för inbördeskrig är det israeliska terrorister och den andra sidan är mycket starkare så det kommer inte ta lika lång tid.
Citera
2018-04-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Nu när John Bolton tillträder som utrikespolitisk rådgivare åt Trump kommer vi se en mer positiv kraft i Trumps agerande i mellanöstern.

Ni sionister är glada ja, Bolton är råsionist så nu blir det Israels agenda för hela slanten. Men vad ska ni göra? Skillnaden på er och NWO är först och främst att sionister är apor medan NWO är lite smarta. NWO vet att de förlorar och mer krig kommer bara stärka andra sidan, som t.ex. Irak. Vill ni förlora mer?
Om USA inte kunde vinna Irak 2003 vad ska ni göra? Media är ert bästa vapen, ni har förlorat det. Ingen köper era lögner om "demokrati" och "mänskliga rättigheter" längre. Turkiet är inte på er sida längre, Ryssland är starka idag även om jag inte litar på dem, Iran är mycket starkare än då, Hezbollah är mycket starkare än då...lycka till jävla nollor. Vi går över er värdelösa chutzpah.
Senast redigerad av boghalamon 2018-04-09 kl. 10:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in