Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
På vilket sätt har du "motbevisat" mig?
https://en.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Moushe_Gawrieh
Han var fängslad av Assadregimen i flera år enbart för att ha deltagit i protester. Det tyder på att Assads måltavla inte var "terrorister", utan alla som motsatte sig hans regim, vare sig det är sekulära demokratiaktivister eller annat.
Du pratar om David Jendo, det gör inte jag och har aldrig nämnt honom. Varför du tror du "motbevisat" mig är en gåta.
Du skrev att hela den assyriska politiska gruppen förföljs av Baath regimen. Vilket inte stämmer, du glömde nämna att majoriteten av folkgruppen stödjer presidenten och även får diverse militär understöd av Ryssland och Syrien. Därav drog du en lögn, återigen.
Jag vet mycket väl historien om Gabriel Moushe, faktum är att han var djupt involverad i oppositionen mer än vad man tror. Det finns dokumenterat att hans "organisation" samarbetat en del med "rebellerna" i FSA, dessa rebeller som några månader innan hade fördrivit bort assyrierna från sina byar. Vilken seriös människa skulle stödja något som inte gynnar hans
egna folkslag? Gubben är ju köpt så det skriker om det.
Jag motbevisade dig i min länk, försök inte slingra dig ur nu. Majoriteten av förföljelserna på assyrierna har skett mestadels av muslimer, bl.a den kurdiska folkgruppen har stått för majoriteten av dessa. Du drog upp Assad att han fängslat en Gabriel Moushe. Skillnaden är att han släpptes fri efter ett år medan dem "demokratiska krafterna" i SDF mördade David Jendo kallblodigt. Tycker du det är jämförelsebart?
Jag förstår egentligen inte vad du får ut av att sprida lögner här.