2017-12-30, 16:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Saken är att du lever i en Fantasi. Jag kan förstå dig när du livnär dig på trams källor som RT, SANA och allt annat skit du kan hitta för att stödja en Alawitisk Iransk Kuksugare.
Konstellationer? De hör hemma i Rymden, bortom våra händer.....
Allahu Akbar La Allah illa Allah
Vad du påstår är i princip att Assad är islamist. Du som har läst så många böcker ska väl inte ha problem med att åtminstone komma med en sidhänvisning. Det finns heller inget stöd för att det skulle finnas någon sekulär opposition.
Citera
2017-12-30, 16:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det verkar som regimens mål är att säkra vägen från Hama till Aleppo för att återuppta kommunikationsförbindelserna till Aleppo.
Det är väl bra att regeringstrupperna gör det, eller?
Citera
2017-12-30, 17:42
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Varför tror du att jag tror det?

Citat:
En högt uppsatt shiitisk figur som menar att alawiter inte är muslimer. Vem vet, han kanske också är en salafist iklädd i shiitisk dräkt.

Citerat från ditt inlägg.
Citera
2017-12-30, 18:07
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
På vilket sätt har du "motbevisat" mig?

https://en.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Moushe_Gawrieh

Han var fängslad av Assadregimen i flera år enbart för att ha deltagit i protester. Det tyder på att Assads måltavla inte var "terrorister", utan alla som motsatte sig hans regim, vare sig det är sekulära demokratiaktivister eller annat.

Du pratar om David Jendo, det gör inte jag och har aldrig nämnt honom. Varför du tror du "motbevisat" mig är en gåta.

Du skrev att hela den assyriska politiska gruppen förföljs av Baath regimen. Vilket inte stämmer, du glömde nämna att majoriteten av folkgruppen stödjer presidenten och även får diverse militär understöd av Ryssland och Syrien. Därav drog du en lögn, återigen.

Jag vet mycket väl historien om Gabriel Moushe, faktum är att han var djupt involverad i oppositionen mer än vad man tror. Det finns dokumenterat att hans "organisation" samarbetat en del med "rebellerna" i FSA, dessa rebeller som några månader innan hade fördrivit bort assyrierna från sina byar. Vilken seriös människa skulle stödja något som inte gynnar hans egna folkslag? Gubben är ju köpt så det skriker om det.

Jag motbevisade dig i min länk, försök inte slingra dig ur nu. Majoriteten av förföljelserna på assyrierna har skett mestadels av muslimer, bl.a den kurdiska folkgruppen har stått för majoriteten av dessa. Du drog upp Assad att han fängslat en Gabriel Moushe. Skillnaden är att han släpptes fri efter ett år medan dem "demokratiska krafterna" i SDF mördade David Jendo kallblodigt. Tycker du det är jämförelsebart?

Jag förstår egentligen inte vad du får ut av att sprida lögner här.
Senast redigerad av Cents4 2017-12-30 kl. 18:14.
Citera
2017-12-30, 18:36
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad du påstår är i princip att Assad är islamist. Du som har läst så många böcker ska väl inte ha problem med att åtminstone komma med en sidhänvisning. Det finns heller inget stöd för att det skulle finnas någon sekulär opposition.
Islamist är han inte men däremot en nickedocka till Iran precis som du. Jag vet inte om denna tråd är ett skolprojekt för dig eller om du försöker att framhäva dig som en resonlig Assad Pajas. Folk hade inte Bröd på bordet pga hans Trump fantasier, att han är bäst, kan allt och vet allt.
Gamnacken kan knappt gå och att lyssna på hans läspande engelska är illa nog.
På tal om oppositionen.....den är utplånad i minsta detalj sedan länge. Mina källor kostade runt 600-700 kr med frakt så det är bara att beställa.
Citera
2017-12-30, 18:43
Medlem
#AbuDuhur offensive: Zinki is now deployed on main fronts to face Regime, but not yet engaged in clashes. Reports Ahrar Al-Sham also sent reinforcements.

https://twitter.com/QalaatAlMudiq/status/947126861506727936

Kanske rebellerna har insett sitt prekära läge, hoppas Syaf och Ruaf är på alerten och slår hårt mot truppförflyttningar
Citera
2017-12-30, 18:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Islamist är han inte men däremot en nickedocka till Iran precis som du. Jag vet inte om denna tråd är ett skolprojekt för dig eller om du försöker att framhäva dig som en resonlig Assad Pajas. Folk hade inte Bröd på bordet pga hans Trump fantasier, att han är bäst, kan allt och vet allt.
Gamnacken kan knappt gå och att lyssna på hans läspande engelska är illa nog.
På tal om oppositionen.....den är utplånad i minsta detalj sedan länge. Mina källor kostade runt 600-700 kr med frakt så det är bara att beställa.
Nej jag kör med Kindle så utan frakt och direktleverans. Jag har fast konto på Amazon så det har blivit en del med tiden fast det blir ju lite billigare med eböcker. Rekommenderar Nikolaos van Dams böcker om Syrien eller Chris Kanthan, Reese Erlich och Stephen Gowans. Jag har fler namn om du vill ha.
Senast redigerad av arbetet 2017-12-30 kl. 18:52.
Citera
2017-12-30, 18:51
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du verkar inte ha något vettigt att skriva.
Därför du har inget att komma med din sjukskrivne jävel.
Damascus Bob...för fan, sjukskriv dig igen och ta ett Vapen i din hand för din Führer i Syrien.
Citera
2017-12-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Som svensk icke-monoteist säger jag: Seger för Syriens självständighet och frihet från utländskt förtryck!

Så kan man ju alltid förvränga verkligheten när en diktator har kuvat befolkningen i landet som gjorde uppror.
Citera
2017-12-30, 18:56
Medlem
Citat:

Sekulär opposition LÄNGRE, borde du skrivit.
Citera
2017-12-30, 19:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Sekulär opposition LÄNGRE, borde du skrivit.
Det har inte funnits några mer än de få vid fredssamtalen som upprepat "Assad must go" tills fan kommer och hämtar dem, vilket han har gjort nu. Eller menar du att FSA är sekulära?
Citera
2017-12-30, 19:16
Medlem
Citat:
Det har inte funnits några mer än de få vid fredssamtalen som upprepat "Assad must go" tills fan kommer och hämtar dem, vilket han har gjort nu. Eller menar du att FSA är sekulära?

I början var en stor del sekulära, övertogs efterhand som konflikten varat allt mer av islamister och extremister, numera är de sekulära sällsynta men de finns men utan något att säga till om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in