Citat:
Ursprungligen postat av
SvaMp_
Assad har inget intresse av att döda civila, likadant som Israel inte har det. Terroristerna gömmer sig där det bor människor. Det förstår du väl själv, försök vara lite objektiv.
Hur många civila har fått sina hem förstörda när Israel slagits mot vad de påstår är terrorister. hyckleriet från dina sida är rätt absurt.
Det finns inga bevis för att "terrorister" gömmer sig där människor bor. Vi har sett Assad använda alla slags vapen som man INTE ska använda om man vill undvika civila dödsfall.
På vilket sätt är jag inte objektiv? För att du tror att jag har vissa åsikter om Israel? Jag är medveten om att Israel blivit anklagad för krigsbrott. Dessa anklagelser har dock aldrig varit att Israel använder kemvapen dom dödat tusentals i en attack, eller använt oprecisa bomber som tunnbomber, förnekat förnödenheter till befolkningen eller avfyra ballistiska missiler. Faktum är att Israel blir anklagad för att deras "knock-on-roof"-metoder inte är tillräckliga för att uppmärksamma civila, deras telefonsamtal till civila inte rättfärdigar attacken ändå.
Detta förekommer inte alls gällande Assadregimen. Assadregimen är en paria i det internationella samfundet och det finns inget som Assad har gjort militärt för att undvika civila dödsfall. Vid det här laget tjänar han faktiskt inte heller på det då han redan är avskydd världen runt. Så när du säger att han inte har något intresse av att döda civila så bör du förstå att inte heller har något intresse av att undvika civila dödsfall. För honom är det fritt att använda vilka metoder eller vapen som helst för att uppnå sina militära mål.