Citat:
Ursprungligen postat av
OlleViero
Vad hände med dom där skäggdårarna som blev fast i bussar i öknen för ett tag sedan? Amerikanarna bombade ju någon bro för att stoppa dom och sedan blev det stopp. Dom skulle bombat bussarna istället. Köra ryssen taktik att ha ihjäl så många som möjligt på plats så man inte behöver ta hand om problemet när dom återvänder.
Du har inte tittat på videorna jag länkade till om al-Raqqa förstår jag, istället vräker du ut dig färdigtuggad propaganda. Ja, vill du framstå som en ignorant idiot så för all de,l jag tänker inte argumentera mot det. Krig är skit, människor dör även oskyldiga civila. Men det finns ju faktiskt skillnader hur man för krig. Nu har alla faktiskt en ovanlig möjligt att jämföra olika metoder vi har Aleppo - Mosul, al-Raqqa - Deir ez Zor och nu senast al-Mayadin. Jag tänker inte vara någon domare utan du får själv leta dig fram på YouTube. De finns massor där och som du kan titta på och jämföra i lugn och ro.
Vad jag vet om Rysk krigföring där civila finns är att man först går in med marktrupper, säkrar civila, drar sig tillbaka. Sedan väntar man att fienden tar tillbaka området och då går man in och flygbombar. Funkar varje gång mot islamisterna vad det nu beror på.
Ha en trevlig söndag!