2017-10-15, 10:40
Medlem
Yaskos avatar
Klart att PKK och DAESH gör överenskommelser. Husse behöver kvar DAESH intakt i Syrien för att ockupera nordöstra delen av landet. Antingen suger husse på DAESH karamellen lite till eller så byter terrorister uniform till någon annan bokstavskombination så att husse kan vara kvar i regionen.

Hoppas att Ryssland-Turkiet-Iran kedjan håller så att vi får bort dessa pack från regionen permanent...
Citera
2017-10-15, 10:51
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Klart att PKK och DAESH gör överenskommelser. Husse behöver kvar DAESH intakt i Syrien för att ockupera nordöstra delen av landet. Antingen suger husse på DAESH karamellen lite till eller så byter terrorister uniform till någon annan bokstavskombination så att husse kan vara kvar i regionen.

Hoppas att Ryssland-Turkiet-Iran kedjan håller så att vi får bort dessa pack från regionen permanent...

Menar du Turkiet där alla ISIS kom in till Syrien ifrån? Samma Turkiet som stöttade och levde i harmoni med ISIS under hela 4 år?

Assad bad Turkiet att dra åt helvete ut ur Idlib och sa att det inte ingår i något avtal, men vad ska man förvänta sig av en som tänker med röven och samarbetar och får eskort av Al-Qaida i Idlib helt öppet
Citera
2017-10-15, 11:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vad hände med dom där skäggdårarna som blev fast i bussar i öknen för ett tag sedan? Amerikanarna bombade ju någon bro för att stoppa dom och sedan blev det stopp. Dom skulle bombat bussarna istället. Köra ryssen taktik att ha ihjäl så många som möjligt på plats så man inte behöver ta hand om problemet när dom återvänder.
Du har inte tittat på videorna jag länkade till om al-Raqqa förstår jag, istället vräker du ut dig färdigtuggad propaganda. Ja, vill du framstå som en ignorant idiot så för all de,l jag tänker inte argumentera mot det. Krig är skit, människor dör även oskyldiga civila. Men det finns ju faktiskt skillnader hur man för krig. Nu har alla faktiskt en ovanlig möjligt att jämföra olika metoder vi har Aleppo - Mosul, al-Raqqa - Deir ez Zor och nu senast al-Mayadin. Jag tänker inte vara någon domare utan du får själv leta dig fram på YouTube. De finns massor där och som du kan titta på och jämföra i lugn och ro.

Vad jag vet om Rysk krigföring där civila finns är att man först går in med marktrupper, säkrar civila, drar sig tillbaka. Sedan väntar man att fienden tar tillbaka området och då går man in och flygbombar. Funkar varje gång mot islamisterna vad det nu beror på.

Ha en trevlig söndag!
Citera
2017-10-15, 11:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Iran, Syrien, Hizbollah gav fri lejd till ISIS till kurdiska gränsen, varför skickade man inte dom till Israeliska gränsen?

Nu kommer inte en enda att få fri väg till Damaskus.

Det här skrikande om Israel Israel funkar inte, vi ser dubbelmoralen.
Det finns ingen kurdisk gräns då det inte finns något kurdiskt land.
Citera
2017-10-15, 11:25
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Vad hände med dom där skäggdårarna som blev fast i bussar i öknen för ett tag sedan? Amerikanarna bombade ju någon bro för att stoppa dom och sedan blev det stopp. Dom skulle bombat bussarna istället. Köra ryssen taktik att ha ihjäl så många som möjligt på plats så man inte behöver ta hand om problemet när dom återvänder.

Här (och i massor med andra träffar) påstås att de till slut tog sig fram till Deir ez-Zur efter att USA drog tillbaka sina drönare från området på begäran av Ryssland.

Källa: http://www.newsweek.com/us-coalition-allows-isis-convoy-free-passage-eastern-syria-664633
Senast redigerad av Tillsson 2017-10-15 kl. 11:29.
Citera
2017-10-15, 11:26
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det finns inga trovärdiga belägg för att majoriteten av syrier stödjer Assadregimen när landet brinner pga samma regim. Om du är av uppfattningen av att majoriteten av syrierna stödjer Assad av fri vilja som är bortkopplat från rädsla så måste du vara en speciell typ.

För inga syrier kan tala bra engelska? Är du allvarligt talat så insnöad?
Det finns heller inget stöd för motsatsen. Det enda man kan luta sig mot är de folkomröstningar som hållits i regimkontrollerade områden och som du tar avstånd från, samt olika opinionsundersökningar. Det finns dessutom inget alternativ till Assad just nu. Men kasta ut terroristerna och ockupanterna och låt syrierna bestämma vem som ska leda dom
Citera
2017-10-15, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Turkiet verkar ha fattat med sin trasiga hjärncell igen och tänkt med röven åter
Dom har tydligen inte fattat avtalet dom själva har suttit och snackat fram

Syrien kräver att Turkiet drar sig ur Idlib och ger förklaring medans Turkiet som nu återigen officiellt är Al-Qaeda affillierad stat nu när dom sammarbetar och eskorteras av Al-Qaeda i Idlib

Vi får se om Turken fick en aha upplevelse efter detta om avtalet dom varit med om och godkänt.

Om man tittar på kartan där Tsk rullar in blir det uppenbart att Afrin är målet.
Al qaida är bara en rökridå.

SDFPKKYPGPYD i Afrin måste börja sammarbeta med regimen om man vill åstadkomma något.
I öster är det mera komplext.

http://theregion.org/m/article/11767-kurds-ready-to-negotiate-with-syrian-government-to-save-blood-of-syrians
Citera
2017-10-15, 11:34
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du har inte tittat på videorna jag länkade till om al-Raqqa förstår jag, istället vräker du ut dig färdigtuggad propaganda. Ja, vill du framstå som en ignorant idiot så för all de,l jag tänker inte argumentera mot det. Krig är skit, människor dör även oskyldiga civila. Men det finns ju faktiskt skillnader hur man för krig. Nu har alla faktiskt en ovanlig möjligt att jämföra olika metoder vi har Aleppo - Mosul, al-Raqqa - Deir ez Zor och nu senast al-Mayadin. Jag tänker inte vara någon domare utan du får själv leta dig fram på YouTube. De finns massor där och som du kan titta på och jämföra i lugn och ro.

Vad jag vet om Rysk krigföring där civila finns är att man först går in med marktrupper, säkrar civila, drar sig tillbaka. Sedan väntar man att fienden tar tillbaka området och då går man in och flygbombar. Funkar varje gång mot islamisterna vad det nu beror på.

Ha en trevlig söndag!

Vad f-n menar du med det!? Trevlig söndag på dig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Här (och i massor med andra träffar) påstås att de till slut tog sig fram till Deir ez-Zur efter att USA drog tillbaka sina drönare från området på begäran av Ryssland.

Tack! Dom skulle ändå bombat bussarna och gjort världen till en lite bättre plats.

Källa: http://www.newsweek.com/us-coalition-allows-isis-convoy-free-passage-eastern-syria-664633
Citera
2017-10-15, 13:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vad f-n menar du med det!? Trevlig söndag på dig själv.
Vad har Tillsons åsikter med ryssarnas val av strategi att göra? Jag tycker också att man ska bomba Daesh-terrorister till en varmare plats och göra processen kort med dem. Men nu är jag som tur är inte befälhavare över SAA och RuAF.
Citera
2017-10-15, 13:53
Medlem
arbetets avatar
"Local Militants" Jovisst sörru.

Syria: Local militants evacuate as Raqqa battle nears end

Citat:
The U.S.-led coalition and local officials said Saturday that Syrian Islamic State fighters and civilians will be allowed to evacuate Raqqa, a deal that signals the imminent capture of the city but flouts earlier U.S. protests of negotiating safe exits for the extremist group.

Foreign fighters will be excluded from the evacuation deal, the coalition said.

The U.S.-backed Kurdish-led Syrian Democratic Forces said the final battle for Raqqa was underway, apparently propelled by negotiation efforts that secured the surrender and evacuation of dozens of Syrian militants still holed up in the city.

In a statement, the U.S.-led coalition said a convoy of vehicles was set to leave Raqqa following the deal brokered by a local council formed by their Kurdish allies and Arab tribal leaders.

The tribal leaders said they appealed to the coalition and the SDF to allow the evacuation of local Islamic State fighters to stem further violence.

Jag hoppas AP duger som källa:

https://apnews.com/3a2b10b3ee1f412d97c0ebd7026f79bc
Citera
2017-10-15, 14:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Det finns heller inget stöd för motsatsen. Det enda man kan luta sig mot är de folkomröstningar som hållits i regimkontrollerade områden och som du tar avstånd från, samt olika opinionsundersökningar. Det finns dessutom inget alternativ till Assad just nu. Men kasta ut terroristerna och ockupanterna och låt syrierna bestämma vem som ska leda dom
Jag kan väl lägga till att det snarare är kriget de flyr ifrån och jag misstänker även islamisterna utifrån de erfarenheter jag har då jag ibland jobbar inom Sfi.
Citera
2017-10-15, 15:28
Medlem
Tillssons avatar
Då är det bekräftat att ett okänt antal IS lämnat Raqqa med 400 mänskliga sköldar. Vart de kördes framgår inte i någon källa, sannolikt längre söderut i Eufratdaaalen, ned mot Abu Kamal. Det finns inte många områden kvar för IS att uppehålla sig i.

Citat:
"Last night, the final batch of fighters (who had agreed to leave) left the city," said Mostafa Bali, an SDF spokesman.

Bali said only Syrian Islamic State fighters had evacuated in the convoy. But Omar Alloush, an official in the Raqqa Civil Council formed under SDF auspices to oversee the city, said some foreign fighters had also departed.

Neither said how many fighters had left or how many remained in the tiny, bomb-cratered patch of Raqqa still held by Islamic State. Before the convoy left, the coalition estimated that about 300-400 fighters remained.

HUMAN SHIELDS

The convoy would head to the remaining Islamic State territory in eastern Syria and included about 400 civilians along with the fighters, Alloush had said on Saturday.

Bali described the civilians who left with Islamic State fighters in the convoy as human shields. The jihadists had refused to release them once they left the city as agreed, wanting to take them as far as their destination to guarantee their own safety, he said.

Källa: https://www.nytimes.com/reuters/2017/10/15/world/middleeast/15reuters-mideast-crisis-syria-raqqa.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in