2017-11-04, 22:12
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du skojar. Charles Lister är känd här i tråden för att vara den största dåren i sammanhanget. Han har aldrig varit i Syrien och kan ingen arabiska. Det enda han har är pengar från den Saudistödda think tank han arbetar i:

https://youtu.be/wDv9vGNeUwY

Ha, ha, ha, att lördagskvällen kunde bli så skojig. Ditt lilla fån!

Och för att återvända till topic. Tror du verkligen att Israel skulle stå pall mot de nyligen krigshärdade arméerna Hezbollah, SAA, PMU, Irakiska armén, IRGC? Det är femtio år sedan Israel hade något att sätta emot. Hur tror du de står sig idag?

allt utom irakiska armen skulle israeliska armen svepa bort som en mygga under ett konventionellt krig. irakiska armen har USA:s skattebetalare betalat ungefär 1000 miljarder för att bygga upp från grunden och de är naturligtvis allierade med Israel. btw , hur lång mönstring har dina terroristarmeer?
Citera
2017-11-04, 22:32
Medlem
2big4yous avatar
Enligt Iraqi News så inhyser Al Bukamal en stor andel IS terrorister.
Nu har dom ingen väg ut och deras dagar är räknade och undrar om det är där som även Skråmo sitter och trycker?
http://amp.iraqinews.com/arab-world-news/albukamal-gathers-largest-number-members-syria/
Citera
2017-11-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
allt utom irakiska armen skulle israeliska armen svepa bort som en mygga under ett konventionellt krig. irakiska armen har USA:s skattebetalare betalat ungefär 1000 miljarder för att bygga upp från grunden och de är naturligtvis allierade med Israel. btw , hur lång mönstring har dina terroristarmeer?
Med din logik så är den armé med längst mönstringstid bäst. Tillåt mig att skratta igen Utan lång mönstringstid skulle Israels armé endast bestå av några bataljoner. De behöver också kvinnor för att få till en större armé som är värdig att försvara Israel. Ska du inte nämna de miljarder som Israels försvar får av USA? BTW mitt högt uppsatta judiskaväsen, 1000 miljarder är en biljon ifall du inte visste det.
Citera
2017-11-05, 01:30
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Citerade du precis Charles Lister, inte ens amerikanerna själva tar den tokstollen på allvar. Du lever upp till ditt namn allt mer din lilla jutku.

Jag tyckte citatet var ok. Jag skiter fullkomligt i vad du och din klan tycker som citerar ryska och syriska statskällor. Aka statliga trollfabriker
Citera
2017-11-05, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Med din kommentar så tar du för givet att de alltså utrryckligen säger sig representera ett av Sveriges partier och inte nationen i sig självt? Är det en känsla du har eller kan du belägga att det är ett faktum?
Kan tyckas som hårklyveri men det är ytterst allvarligt ifall man på något sätt utger sig för att representera något man inte har auktorisation för, inte minst när det gäller en hel nation.

Nu tror jag inte de säger sig representera landet eller regeringen. Men oavsett om de skulle göra det har det ingen bäring.

Förutom för Slaktaren i Damaskus propagandaapparat.

De är vad vänstern var för Sovjet, nyttiga idioter.
Citera
2017-11-05, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Kan höras galet men svaret är faktiskt ja.

Det är inte fråga om Israels försvarsmakt i storlek, men i kapacitet, effektivitet och stridsmoral.

Israelerna är till naturen sionister och känner ett otroligt samhällsansvar i byggandet av den sionistiska staten, något som är starkt kopplat till den judiska tron.

De israeliska soldaterna är inte bara patriotiskt drivna utan även religiöst.
Religöst drivna soldater ska inte underskattas, de känner att det finns en större drivkraft än den att bevara nationen som gör att de går i krig, och därmed är det också mer accepterande att möta döden.

Kombinera denna religiösa "fanatism" med stamanställda officerare som i sin tur är utbildade av amerikanska militären.

Man förfogar över västerlänsk militär materiel, främst amerikansk, och även om man har en del brister vad gäller utrustningen på individuell nivå (jag har själv upplevt det på plats när jag besökte en militärbas 2009) så förfogar man över top notch högteknologisk militär materiel i fråga om flygvapen, artilleri och inte minst stridsvagnar.
Det du säger kan man säga om alla terrorister t ex ISIS. Israel har tvångsrekrytering och det gillar inte folket de försöker att undvika värnplikt men då tillkallas polisen. De är inte alls religiöstdrivna, de ultraortodox judarna protesterade i massor när det blev lag att de också skulle tvingas till militärtjänstgöring.

Sen är allt som Swan65 säger mycket efterblivet, ta det här t ex: "Israel har 36månader för män och 22månader för kvinnor, därav världens bästa stående armé." Det är alltså tvångsrekrytering. Tvångsrekryterade arméer är sämre än frivilliga arméer som är yrkessoldater och tjänstgör i 10 år eller mer. Yrkessoldater har högre moral och motivation till skillnad från tvångsrekryterade.

USA har yrkessoldater medan Israels soldater för det mesta består av tvångsrekryterade, räkna ut själv resultatet.
Senast redigerad av tfalken 2017-11-05 kl. 05:33.
Citera
2017-11-05, 09:16
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
USA sätter upp en ny militärbas i Raqqa och SDF gillar det. Vilka äckliga landsförrädare de är!

https://sputniknews.com/middleeast/201711041058806924-syria-raqqa-us-military-base/

Det är som att säga att palestinierna är landsförrädare gentemot Israel och det har jag aldrig fått höra.
Citera
2017-11-05, 11:17
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Det är som att säga att palestinierna är landsförrädare gentemot Israel och det har jag aldrig fått höra.
Nej, det är stor skillnad. De syriska kurderna bor i Syrien, Syrien är deras hemland, oavsett hur förtryckta de anser sig vara av den lagliga regeringen.
Syriens värsta fiende är USA och Israel och andra uppbackare. Om inte kurderna hade samarbetat med USA, hade nog USA varit ute ur Syrien nu. Och kurdernas chanser till någon form av självstyre hade nog varit större.
Men att liera sig med en yttre fiende är en allvarlig sak, det gäller överallt, det är lagstiftat i många länder och moraliskt förkastligt i samtliga, skulle jag tro.

Jag vill inte gå in på palestiniernas förhållande till Israel, eftersom det är OT här.
Citera
2017-11-05, 12:14
Medlem
arbetets avatar
Daesh har genomfört en terroristattack i Deir ez Zor:

AFP news agency‏

@AFP

Citat:
#BREAKING At least 75 killed in IS attack in Syria's Deir Ezzor: new toll #DeirEzzor

https://twitter.com/AFP/status/927123280976400384

Tyvärr kommer vi nog att få se mer av sådant i Syrien framöver.

Edit:

På den östra sidan av Eufrat kontrollerad av SDF:

Citat:
Bilbombsdådet ägde rum i ett större flyktingläger på den östra sidan av floden Eufrat, ett område som kontrolleras av styrkor tillhörande den så kallade SDF-alliansen, som stöds av USA.

Offren var framför allt personer som flytt undan striderna i den hårt krigsdrabbade provinsen Deir Ezzor.

Det pågår sedan en tid intensiva strider i och kring staden Deir Ezzor, som varit ett av Islamiska statens viktigaste fästen. Terrorsekten har pressats tillbaka hårt.

I torsdags nåddes omvärlden av uppgifter om att staden återerövrats helt av den syriska armén, understödd av lojala miliser och ryskt flyg.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/minst-75-doda-i-is-dad-i-syrien/

Edit2:

Tycks handla om två bilbomber.
Senast redigerad av arbetet 2017-11-05 kl. 12:22.
Citera
2017-11-05, 12:23
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Daesh har genomfört en terroristattack i Deir ez Zor:

AFP news agency‏

@AFP

https://twitter.com/AFP/status/927123280976400384

Tyvärr kommer vi nog att få se mer av sådant i Syrien framöver.
IS skulle ha gett upp för länge sedan, om de hade styrts av något slags sunt förnuft och humanitet.
Att de fortsätter strida och göra attentat visar två saker, tycker jag.

Deras uppdrag är att förstöra och att hindra att kriget tar slut.
De får rikligt betalt av resursstarka personer.
Citera
2017-11-05, 15:09
Medlem
Fyfan, många döda i senaste terrorattacken som utfördes av USA's allierade i form av IS.

Fruktansvärt tragiskt..
Citera
2017-11-05, 15:13
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Så i konflikt med USA skulle de vinna?

Det var inte vad frågan handlade om, storleken.
Självklart skulle USA vinna vid en militär konflikt med Israel.

Hade Israelerna haft lika många soldater, fordon och vapen som USA så skulle de krossat amerikanerna eftersom soldatmaterialet är så mycket bättre tack vare religiösa och nationalistiska motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in