2017-04-04, 19:41
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och du lever alltså i villfarelsen att detta var en enstaka händelse, eller? Jag rekommenderar dig att följa Magda Gad på FB:

https://www.facebook.com/magdajournalist/

Men hon är väl ett rysstroll i dina ögon.
Jag följer inte "bloggare" på det sättet. Jag kan bilda min egna uppfattning.
Citera
2017-04-04, 19:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag följer inte "bloggare" på det sättet. Jag kan bilda min egna uppfattning.
Hon är ingen bloggare utan journalist på Expressen.
Citera
2017-04-04, 20:05
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
CNN skriver att ett dussintals har dött, varav minst 10 barn, efter ett flyganfall, mot staden Khan Sheikhoun i nordvästra Syrien i morse. Vittnen talar om att planen ska ha avfyrat bomber som har innehållit giftgas. http://edition.cnn.com/2017/04/04/middleeast/idlib-syria-attack/index.html

Läste tidigare idag att vittnen sett att de/den släpptes av en helikopter.
Dom får allt ta och bestämma sig.
Hoax så det stinker om det.
Citera
2017-04-04, 20:07
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Först och främst, världsopinionen om Assad är redan på bottennivå. Han har inget att förlora på den fronten. Det är inget taktiskt i detta, utan snarare strategiskt. Det ingår i ett led av attacker, i form av oprecisa vapen och kemvapen, för att bryta den rebellernas stridsmoral och befolkningens moral. Låt oss inte heller glömma att bestraffa rebellerna för sin stora offensiv i Hama.

Min fråga är denna: ponera att Assadregimen faktiskt attackerade ett förråd med kemvapen tillhörande rebellerna, vilket i sig utgör ett krigsbrott om det medför alltför stora civila förluster. Varför bomba sjukhusen i området efter en sådan attack, även om låt oss säga rebellerna ligger bakom attacken? Har regimen inte någon form av empati för de civila som drabbas av de kemiska substanserna och att de efter en sådan attack behöver tillgång till sjukvård?

Om jag kan förstå varför vissa ansluter sig till IS och blir radikaliserade trots IS grymhet så förstår jag också varför vissa stödjer Assadregimen. Båda grupper är förvirrande och fyllda med hat. Det finns inget att säga om det.
Nä visst, Assad har inget att förlora på att gasa småbarn precis efter att USA backat från sitt tidigare krav att han skulle avgå.
Citera
2017-04-04, 20:12
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Läste tidigare idag att vittnen sett att de/den släpptes av en helikopter.
Dom får allt ta och bestämma sig.
Hoax så det stinker om det.
Javisst, du är vittnesexpert så det skriker om det. Med tanke på att Assadregimen bombar med flyg alldeles oavsett om någon blivit utsatt för kemvapen så är det inte konstigt att förväxla flyg.
Citera
2017-04-04, 20:14
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Nä visst, Assad har inget att förlora på att gasa småbarn precis efter att USA backat från sitt tidigare krav att han skulle avgå.
Vännen, det faktum att attacken kommer efter att USA backat om att avsätta honom utgör ju bara ett incitament att faktiskt använda alla tänkbara vapen för att få slut på rebellerna.
Citera
2017-04-04, 20:19
Medlem
Citat:
Vännen, det faktum att attacken kommer efter att USA backat om att avsätta honom utgör ju bara ett incitament att faktiskt använda alla tänkbara vapen för att få slut på rebellerna.

Du vet ju själv att det är snarare tvärtom. Kemvapen är internationellt förbjudna. Varför riskera att trigga igång USA/NATO igen när rebellerna snart är överkörda? Kom igen nu för fan.
Citera
2017-04-04, 20:20
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Du vet ju själv att det är snarare tvärtom. Kemvapen är internationellt förbjudna. Varför riskera att trigga igång USA/NATO igen när rebellerna snart är överkörda? Kom igen nu för fan.
För att USA bokstavligen gick ut med att man inte tänker avsätta regimen? Vad är det du inte förstår?

Om du tror att USA eller NATO någonsin kommer att ingripa militärt mot Syrien då har du inte förstått konflikten eller USA:s komplexa situation.
Citera
2017-04-04, 20:22
Medlem
Citat:
För att USA bokstavligen gick ut med att man inte tänker avsätta regimen? Vad är det du inte förstår?

Menar du att USA eller NATO inte skulle kunna ändra sin inställning i framtiden vad som än händer?
Citera
2017-04-04, 20:24
Medlem
Citat:
Om du tror att USA eller NATO någonsin kommer att ingripa militärt mot Syrien då har du inte förstått konflikten eller USA:s komplexa situation.

USA har redan ingripit. Som du vet så bombar dom där och stödjer vissa rebeller och grupper. Vad säger att dom inte kan ändra sig och skicka dit folk som dom gjorde mot Irak?

Du vet att det är så, jag vet inte varför du håller på och tjafsar om det?
Citera
2017-04-04, 20:25
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det var ju skönt att höra nån som inte blivit lurad. Men han kommer tro du hittar på, och skylla de på din politiska ståndpunkt, baserat på hans egna fördomar. (och det är bara början)

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag vet, han är sionist.
Stämmer detta, "Hopes.N.Dreams", är du sionist?
Min uppfattning är sionister, neocons, både mänskliga, botar och judar från Tel-Aviv (som jobbar online som telefonförsäljning typ) alla har en och samma debatt stil:
Förolämpnings-Rants - troligen för de inte har några argument mot all skit de håller på med.

Men till källan, stämmer detta? Hopes.N.Dreams? (som jag ju får säga är hyfsat trevlig för en sionist isf)

Citat:
Förlåt, men om du inte vill tro att folk ska uppfatta dig som en person endast tittar på pro-Assadkällor borde du sluta med hänvisa till dubiösa kanaler med tvivelaktig trovärdighet.
Du behöver inte be om ursäkt.
Jag håller mig borta från den DisInfo som deras Mediahubb AMC spyr ur sig. Ibland kollar jag för att se vad vad "narrativet" är och lite så, och jag antar att det är vad du anser "Pro-Assad" Källor.

Typ: Nya rapporter om "Moderata terrorister" har lågt med jihadister, Suicide OP sker med gamla gubbar och barn. Info i mycket av "Pro-Assad" Media Imperium så här är ett exempel:
Al Masdar News:
Shortage of fighters plagues the jihadist forces across Syria
https://www.almasdarnews.com/article/shortage-fighters-plagues-jihadist-forces-across-syria/

Via Aleppo Media Center i Turkiet har man också spridit samma info/krav, på förstärkning
BBC News:
UK to send military trainers to Jordan to help fight IS
http://www.bbc.com/news/uk-39475124

Yay! Igen! Det har ju gått så bra förut så varför inte göra det igen?!

Hade USA/NATO/ISRAEL hållt sig borta från området hade vi haft något krig i Syrien.

Citat:
Jag anser att västerländsk media, trots sina brister, är mer trovärdig än någon anna media.
Då anser jag att du är lurad på ett otroligt sorgligt sätt

Citat:
Med det sagt, bygger min information om konflikten inte på vad nyhetssidor säger, vare sig utländsk eller svensk. Den bygger på facklitteratur samt aktuella rapporter av människorättsorganisationer som använder sig utav en vetenskapligt vedertagen metodologi.
Vad är det för "facklitteratur"??
Ja, FN rapport där USA, France, UK och EU anklagar Syrien för gasattacken i Ghouta (och att din "trovärdiga media" säger det som har haft fel sedan WDM i Iraq = Bevis
Kom igen!

Citat:
Din åsikt är ju att Assad redan från börjat krigat mot "terrorister"
Värre än så, enligt mina "Pro-Assad" källor har detta skett sedan 2011

Citat:
men Vita Husets, inklsuive Trumpadministrationen, menar att den politiska verkligheten är annorlunda och att chansen att avsätta Assad är mindre sannolik, vilket i teorin innebär att Assad skulle kunna avsättas om det inte vore för Ryssland och andra faktorer. Det är inte samma narrativ som ni delar, vilket gör din hänvisning mindre relevant.
Är du inte orolig för att Assad, den gamle folkmördaren, kommer ha gasat ihjäl halva Damaskus bara för att liksom fira?
Många dog i Ghouta, när FN vad där men Assad kunde ju inte hålla fingrarna borta då, hur blir det nu?

Citat:
"Jag är ingen islamofob eller judehatare eller hatar väst - wrong!" - Nä absolut inte. Du anser bara att judar styr utrikespolitiken och att allting som händer tjänar judar.
(FB) Sverigedemokraternas relation till judarna

Hatar jag judar för att Sverigedemokraterna är det mest Pro-Sionistiska partiet Sverige?!
Cui Bono: Vilka har tjänat på det här kriget, War on Terror? Europa? USA? Mellanöstern? Israel?

Kanske vara Spoileralert på svaret kan vara antisemtiskt? Är judar gjorda av glas och spricker vid kritik?
Sionist.

Citat:
Du kan sluta med dina patetiska inlägg, inte för att ja anser att de är irrelevanta eller ointressanta, men du tillför inget nytt. Inget av det du skriver i ditt inlägg är olik från dina andra inlägg. Det är helt enkelt repeteringar av dina inlägg i Syrienfrågan. Du fortsätter länka till helt absurda videoklipp och är rent allmänt motsägelsefull.
Inte irrelevanta eller ointressanta, men absurda och allmänt motsägsfulla.
Det där vad det mest allmänt motsägelsefulla jag nånsin läst

vad jag försökte var att få dig att titta bort från NATO Propagandan, men det verkar som den där AMC hubben har dig otäckt grepp, om du nu inte helt enkelt är Sionist och VILL tro på den där bullshiten.

Vilket ju var omöjligt från start när du är sionist och gjort det mer till sorts "tro" än fakta vad som verkligen sker i kriget i Syrien.

btw, gasattack - "Assad den Gamle Folkmördaren" i farten igen:
Dagens Nyheter: GASATTACK I SYRIEN!!
http://www.dn.se/nyheter/varlden/100-uppges-dodade-i-giftgasattack-omvarlden-fordomer/
Citera
2017-04-04, 20:32
Medlem
baggebo1s avatar
Ibland ger ickesvaret mer svar än svaret:
Citat:
BREAKING: Secretary of State Tillerson ignores question when asked for response to chemical attack massacre in Syria.
https://twitter.com/PeterAlexander/status/849302826111184896

DE kommer inte låta sig luras. Linjen håller. Mycket bra. Netanyahu rasar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in