2017-09-22, 23:06
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Skräm inte bort vår nyfångande kurd!!! Han har rätt, som alla kurder säger: Vi vill bara ha autonomi men sen när alla sover kommer vi omröstning för att bryta loss en del av ett land. Du vet att det barzani utlyst är falskt va? Det är bara en lögn som en turkjävel hittat på. Det stämmer inte.

Han pratar om kontext, klagade på mig men jag ville att han skulle svara på hela "kontexten" av mitt inlägg. Väntar fortfarande på det.

Jag är den sista som sväljer kurdens propaganda. De påstår sig skydda befolkningen i Norr för att sedan använda sig av paraplyorganisationer för att gynna sina egna intressen. Så demokratiskt av dem. Vår tids befriare.

Barzani är inget annat än en sionistisk produkt för att röra om i grytan i MÖ. En parasit som inte tillför världen ett skvatt.
Citera
2017-09-22, 23:11
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Det fetstilade: Kan väl hålla med dig till viss del där, däremot så är det absolut möjligt att man tror på ett sådant löfte, då Syriska kurdistan nu fått ett ganska väldefinerat territorium, så man kan mycket väl passa på att förhandla med USA om att göra Syriska Kurdistan en egen stat, då man länge velat se områdena i Iraq och Syrien som en del av den framtida Kurdiska staten, har ju snackats mycket om kurdisk självständighet en del nu.

Vad gäller tunnbomber så kan man se på det från olika håll. Visst, det var ett fruktansvärt vapen, men det användes till exempel en bra bit innan ryssarna kom till hjälp och då den Syriska armén tillsammans med dess då begränsade resurser höll på att kollapsa, så man var tvungen att improvisera fram massa vapen, är för övrigt vanligt bland en massa fraktioner i kriget fortfarande. Jag tvekar dessutom att dessa bomber användes för att med mening bomba sönder civila. Tunnbomber är oprecisa och omoderna, så klart att civila som är i skottlinjen dör då, vore ju idiotiskt av Assad att bomba befolkningen och få fler rebeller och terrorister mot sig? När ryssarna kom så fick Syrien massa nya vapen som istället nu används som är mycket mindre farliga och primitiva, för övrigt har ryssarna mer eller mindre sagt till på skarpen att sluta tillverka dessa.

Kemiattackerna är omdebatterat, den senaste kemiska attacken i Khan Shaykhun till exempel har varit ett mål för skepticism från en rad olika håll. från FN:S vapeninspektör Scott Ritter, professor emeritus Theodore Postol från MIT, och en rad massa journalister, däribland den israeliske journalisten Uri Avneri. Så för just denna händelse finns det inget definitivt bevis alls, om vem som ligger bakom.

Inte just instansen vid Khan Shaykun (FN bekräftade Assads skuld nyligen dock) utan användandet av kemiska vapen generellt som vid det här tillfället är okontroversiellt att anklaga Assad regimen för. Sedan mördandet av minst 10 000 politiska motståndare med associerad tortyr är också förkastligt och om Assad-regimen ska bibehållas (troligen) bör krigsförbrytare ställas in för rätta, sådana brott bör inte ses på med likgiltighet.
Citera
2017-09-22, 23:25
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Det här din lilla slyna. (FB) Konflikten i Syrien

USA skiter fullständigt i kurderna det är bara om självintresse kan garanteras av kurderna som stöd förekommer, det är orsaken till brist på stöd under perioden du hänvisade till. För övrigt så hade inte YPG någon roll över huvud taget i Irakinvasionen.

Att PKK kommer genomföra något krig mot Iran som någon proxy är oerhört verklighetsfrånvänt och spekulativt av absurda proportioner.

Jag hatar amerikansk imperialism och vet att USA är den islamska extremismens vagga. Det är inte sakfrågan, om du vill diskutera detta hänvisar jag till andra diskussionstrådar.
Citera
2017-09-22, 23:25
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Så varför stöttar du att diktatorn Assad som till och med flydde och lämnade hela norra Syrien åt IS våld ska få "Assyrisk" mark och inte Assyrierna då är den stora frågan

Älskar hur ni hycklar svara på den frågan hahaha

NDF och lojala syriska styrkor lämnade aldrig de kristna områdena i Norr. Man har funnits där sedan kriget bröt ut, sedan att man inte kunde hålla hela norra Syrien är en annan femma. ISIS framfart var snabb och effektiv. Ganska konstigt, först sponsrade amerikanen ISIS för att störta Assad och nu sponsrar de kurderna för att förstöra för Assad. Ni har mer gemensamt än vad man tror ni och ISIS.

Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Du sväljer Assads sperma jävla äckel.

Vi kurder räddade hela norra Syrien från förintelse medans Turken gav stöd till ISIS och Assad/Syrien flydde som fega kräk dom alltid varit.

Hela omvärlden vet om detta, därför hyllas kurderna som hjältar i alla dessa år och Araber, assyrier, turkar dör inombords över detta att hela världen tycker så 🤣

Så jäkla skönt detta, det kvittar vad ni äckel skriver här då vi vet vad omvärlden beskriver kurder som

Erdogan var ett jävla svin, men han har till skillnad från er bytt sida i konflikten efter att ha insett vilket jävla misär USA har skapat. Ni står fortfarande och gullar med jänkarna som har förstört för miljontals människor i MÖ. Hoppas du känner dig stolt din lilla tölp.
Citera
2017-09-22, 23:29
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Vi har alla läst, sett hur kurderna fördriver kristna från sina hem. Det har tom sagts här men såna som vad heter han, chumspuk666 kommer och förnekar det. Eller ännu värre så vill han ha bevis på det? Om någon ifrågasätter något sånt när flera andra har bekräftat det i obeorende mening så har jag fan svåert att ta såna andra och är kurd i mina ögon.

Men det jag blir arg är att media alltid visar kurderna som den goda folket för att dom lyder under dom. Iran, irak afghanistan var också god hos dessa svin tils man inte längre lydde dom. Vad hände?

Det är för att de är marxister. Svensk media gillar marxism, ateism och allt vad det innebär. De tror att de kan komma med sin 'demokrati' och införa det i länder över en natt. De föredrar jihadister som är 1000 år bakåt i tiden för att det är så de kan styra sin underbara 'demokrati'. Kurder är ett exempel på grottmänniskor som är 1000 år efter tillsammans med ISIS.
Senast redigerad av Cents4 2017-09-22 kl. 23:31.
Citera
2017-09-22, 23:30
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Vi har alla läst, sett hur kurderna fördriver kristna från sina hem. Det har tom sagts här men såna som vad heter han, chumspuk666 kommer och förnekar det. Eller ännu värre så vill han ha bevis på det? Om någon ifrågasätter något sånt när flera andra har bekräftat det i obeorende mening så har jag fan svåert att ta såna andra och är kurd i mina ögon.

Men det jag blir arg är att media alltid visar kurderna som den goda folket för att dom lyder under dom. Iran, irak afghanistan var också god hos dessa svin tils man inte längre lydde dom. Vad hände?

Åter igen, människor som inte är vetenskapligt analfabeta hänvisar till reliabelt källmaterial. Du har väldigt svårt för detta har jag märkt för det är tydligen givet att man är en idiot om man vill ha bevis för påstående utöver ditt givna ord. VIlka har bekräftat fördrivningen?

Att du är en rabiat rasist mot kurder sätter dig inte i positivt lager i ljuset av ditt ovanstående citat.
Citera
2017-09-22, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
USA skiter fullständigt i kurderna det är bara om självintresse kan garanteras av kurderna som stöd förekommer, det är orsaken till brist på stöd under perioden du hänvisade till. För övrigt så hade inte YPG någon roll över huvud taget i Irakinvasionen.

Att PKK kommer genomföra något krig mot Iran som någon proxy är oerhört verklighetsfrånvänt och spekulativt av absurda proportioner.

Jag hatar amerikansk imperialism och vet att USA är den islamska extremismens vagga. Det är inte sakfrågan, om du vill diskutera detta hänvisar jag till andra diskussionstrådar.

Men då är vi där jag sade i mitt inlägg, usa använder kurderna, säg ja eller nej i stora bokstäver. Slingra dig inte nu äckel!

Nu vet jag inte hur jag ska svara på när du säger att kurderna hade roll eller inte men det sägs vilket är inte styrkt att de var ypg som hittade saddam. du vet var saddam hittades? kurder har näsa för sånt.

jag sade väl inte pkk utan ypg som kommer kriga mot iran?
Citera
2017-09-22, 23:34
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Inte just instansen vid Khan Shaykun (FN bekräftade Assads skuld nyligen dock) utan användandet av kemiska vapen generellt som vid det här tillfället är okontroversiellt att anklaga Assad regimen för. Sedan mördandet av minst 10 000 politiska motståndare med associerad tortyr är också förkastligt och om Assad-regimen ska bibehållas (troligen) bör krigsförbrytare ställas in för rätta, sådana brott bör inte ses på med likgiltighet.

Det fetstilade: Förstår nog inte meningen, vore bra om du kunde omformulera!

Sedan så absolut, avrättningen av politiska motståndare och diverse (även om många av dessa hade islamistiska sympatier) är förkastligt då detta skedde systematiskt och inte mer slumpmässigt som i bokstavligen alla krig någonsin.

Man kommer som sagt förhandla med Assad om Syriens framtid efter kriget, sanningen är ändå att i ett sådant Syrien som nu, så kan bara Assad fixa ordning och bygga upp landet då han är den enda i landet som har en bra aning om vad som bör göras då han har erfarenhet. Alla andra möjliga kandidater har inte samma fördjupade insyn på situationen som han faktiskt har. Återuppbyggandet av många Syriska städer har till exempel redan börjat, och majoriteten av befolkningen, även de som från början stödde rebellsidan, har gått över till Assad igen. Man kan i mångt och mycket säga att hela detta krig är som om två vänner blivit ovänner och sedan vänner igen.

Samtliga Mellanösternkrig har sina direkta eller indirekta rötter i USA:s "busiga upptåg", till exempel arabiska våren som inspirerade bland annat denna röra som vi diskuterar.
Citera
2017-09-22, 23:40
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Men då är vi där jag sade i mitt inlägg, usa använder kurderna, säg ja eller nej i stora bokstäver. Slingra dig inte nu äckel!

Nu vet jag inte hur jag ska svara på när du säger att kurderna hade roll eller inte men det sägs vilket är inte styrkt att de var ypg som hittade saddam. du vet var saddam hittades? kurder har näsa för sånt.

jag sade väl inte pkk utan ypg som kommer kriga mot iran?

JA, självklart att USA utnyttjar kurderna, det har de alltid gjort sedan de satte foten i mellanöstern. Det är till kurdernas förlust och de är i insikt av detta och samarbetar med USA utav desperation inte på grund av att de tror att USA kommer hjälpa dem med bildandet av en kurdisk stat. Ser YPG som en förlängning av PKK, därför användandet av den bokstavskombinationen. Det är en helt verklighetsfrånvänd analys som är spekulativt av sådan sort att det är skrattretande.

YPG hade inget med irakinvasionen att göra. Jag vill klargöra för att få in det i din jävla skalle, Jag är inte kurd.
Citera
2017-09-22, 23:46
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Det fetstilade: Förstår nog inte meningen, vore bra om du kunde omformulera!

Sedan så absolut, avrättningen av politiska motståndare och diverse (även om många av dessa hade islamistiska sympatier) är förkastligt då detta skedde systematiskt och inte mer slumpmässigt som i bokstavligen alla krig någonsin.

Man kommer som sagt förhandla med Assad om Syriens framtid efter kriget, sanningen är ändå att i ett sådant Syrien som nu, så kan bara Assad fixa ordning och bygga upp landet då han är den enda i landet som har en bra aning om vad som bör göras då han har erfarenhet. Alla andra möjliga kandidater har inte samma fördjupade insyn på situationen som han faktiskt har. Återuppbyggandet av många Syriska städer har till exempel redan börjat, och majoriteten av befolkningen, även de som från början stödde rebellsidan, har gått över till Assad igen. Man kan i mångt och mycket säga att hela detta krig är som om två vänner blivit ovänner och sedan vänner igen.

Samtliga Mellanösternkrig har sina direkta eller indirekta rötter i USA:s "busiga upptåg", till exempel arabiska våren som inspirerade bland annat denna röra som vi diskuterar.

Menade att faktumet att Assad regimen skulle vara oskyldig till attacken i april inte innebär att regimen inte använt kemiska vapen under kriget.
Citera
2017-09-22, 23:49
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
du har en poäng i det. inte för att jag gillar horungar som is men skulle jag få välja mellan den mest moderna kurden och den mest brutala is skulle jag fan välja is. kolla upp hur många brott is begått och hur många brott kurderna begått i sverige? is kastar inte ned sina systrar från tak. men det gör det moderna kurderna.

Det stämmer bra. Kurder håller på mycket med hedersmord. Deras mål är att föröka sig så mycket som det bara går för att infria utopin Kurdistan en vacker dag. Sådant tänk som människor hade för typ 1000 år sedan, söndra och erövra. I detta fall Syrien.
Citera
2017-09-22, 23:52
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
TACK!

Förnekade det aldrig, sa det indirekt tidigare, fann svårighet att få fram att det var det du var ute efter då du skriver oerhört förvirrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in