2018-02-22, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
I alla krig blir det civila offer och speciellt mot terrorister som använder civilbefolkningen som mänskliga sköldar vilket terroristerna i Syrien gör.
Assadregimen och dess allierade strider mot terrorister som är sponsrade från andra länder och de har som motiv att få till en regimförändring i Syrien, en regim som de har kontroll på.
De länder som stöttat en regimförändring i Syrien är USA, EU, Qatar, Saudi, Turkiet och Israel.
Qatar och Turkiet stödjer inte mer någon regimförändring i Syrien.
Alternativet till assadregimen är en mycket extrem islam med extrema sharia lagar, som skulle blivit massvis med avrättningar om de kunnat ta makten.
De här terroriströrelserna har uttalat att när de vinner kriget då startar de stora utrensningarna, som alla vet vad det menas.
Att påstå det är demokrati som skall införas i Syrien som de länderna står för är en enda stor lögn, hela Asien och Mellan Östern styrs av diktaturregimer, eller auktoritära regimer, bortsett från Israel, som har apartheid.
Demokrati råder i Israel för judarna men inte för palestinierna, som går under andra lagar och regler.
Qatar har aldrig varit inblandad i konflikten i Syrien och Turkiet är fortfarande ute efter regimförändring. Jag undrar när ryssarna kommer att likvidera Assad för klockan klämtar för han.

Jag får ta tillbaka det jag sa om Qatar de har varit involverade i konflikten: http://ig-legacy.ft.com/content/86e3f28e-be3a-11e2-bb35-00144feab7de#axzz57qwCqKmq
Senast redigerad av tfalken 2018-02-22 kl. 16:56.
Citera
2018-02-22, 18:22
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Är det inte lite väl mkt sjukhus som bombats i EG nu för att vara misstag? Varför bombar man inte front linjer där försvaret häckar ist? Det finns ju fortfarande landsbygd i östra delarna som borde kunna erövras.
Man vill förneka de stridande möjligheter att återhämta sig. Att slå ut viktig infrastruktur är en effektiv militärstrategi, men det är ju klart omoraliskt då den drabbar hela civilbefolkningen som också hindras från att erhålla sjukvård.

Regimen försöker öka det civila lidandet för att öka trycket på rebellerna att kapitulera, som i Aleppo.

http://syria.liveuamap.com/en/2018/22-february-united-nations-humanitarian-coordinator-thousands

"United Nations Humanitarian Coordinator: Thousands of children are malnourished and 700 people need immediate evacuation in East Ghouta"

Regimen har tidigare nekat evakuering av sjuka för att rebellerna inte går med på vissa krav. De ökar trycket genom att lemlästa fler civila.

http://syria.liveuamap.com/en/2018/22-february-united-nations-humanitarian-coordinator-counterterrorism
"United Nations Humanitarian Coordinator: Counterterrorism efforts do not justify the killing of civilians and the destruction of entire cities"

Något som de flesta tycks ha glömt bort.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2018-02-22 kl. 18:25.
Citera
2018-02-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Om militären i Turkiet är positivt inställd till goda relationer med Syrien, och Iran hamnar i ententen, blir då inte Turkiets förhållandet till USA mycket ansträngt, med tanke på Saudiarabiens och gulfstaternas ambitioner och deras eviga konflikt mellan shia och sunni?
Du inser väl att Assad/Alawiter skulle aldrig samarbete med turikiet under några omständigheter va?
Det enda skulle vara om Ryssland hotar med att överge Syrien helt även då skulle jag tro att de skulle vända sig till mullorna som är inte positivt inställda till Kerdogan.
Kriget i Syrien beskylls helt korrekt av alla i Syrien till största del på Turkiet. Hade det inte varit för Turkiets stöd för ISIS/Al Qaida och andra terorist grupper så hade städer som Aleppo, Hama, Raqqa mm aldrig nånsin fallit. Idlib hade möjligen men inte mer än så.
Citera
2018-02-22, 18:44
Medlem
humanlifes avatar
Väst fortsätter skydda sina terrorister, de vill att vapenvila i Ghouta skall omfatta även terroristerna, vilket Ryssland inte vill gå med på.
Citat:
Russia ready to study UN Security Council’s resolution on Syria ceasefire — Lavrov

"We are ready to study the resolution that we were proposed to adopt, but we offered a very strict wording that would say that the ceasefire regime does not cover ISIS (a former name for IS), Jabhat al-Nusra and the groups that support them and regularly shell the residential neighborhoods of Damascus," the minister said.

"Unfortunately, our Western partners don’t agree to excluding the terrorists from the ceasefire so unambiguously, which also invites questions,’ the diplomat added.

More:
http://tass.com/politics/991288
Citera
2018-02-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Qatar har aldrig varit inblandad i konflikten i Syrien och Turkiet är fortfarande ute efter regimförändring. Jag undrar när ryssarna kommer att likvidera Assad för klockan klämtar för han.

Jag får ta tillbaka det jag sa om Qatar de har varit involverade i konflikten: http://ig-legacy.ft.com/content/86e3f28e-be3a-11e2-bb35-00144feab7de#axzz57qwCqKmq
Saudi, UAE och andra guld stater ör inte med i spelet längre. Dessa har format en allians som idag är emot Turkiet/Qatar och har därför slutat sponsra terrorister i Syrien. Saudia har senaste tiden faktiskt försökt få till en relation med kurderna bara för kunna vara i spelet.
Qatar är och har varit ett av länderna som har bidragit mest speciellt i pengar. Tillsammans med Turkiet är de idag länderna som finansierar al Qaida i Syrien. Jag tror däremot att Kerdogan har accepterat att Assad kommer stanna kvar och det han gör idag ör att köra runt med al Qaida som är desperata för även de inser att Kerdogan kommer inte slåss mot regimen.

Edit: Labayka ya Bashar
Citera
2018-02-22, 19:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Man vill förneka de stridande möjligheter att återhämta sig. Att slå ut viktig infrastruktur är en effektiv militärstrategi, men det är ju klart omoraliskt då den drabbar hela civilbefolkningen som också hindras från att erhålla sjukvård.

Regimen försöker öka det civila lidandet för att öka trycket på rebellerna att kapitulera, som i Aleppo.

http://syria.liveuamap.com/en/2018/22-february-united-nations-humanitarian-coordinator-thousands

"United Nations Humanitarian Coordinator: Thousands of children are malnourished and 700 people need immediate evacuation in East Ghouta"

Regimen har tidigare nekat evakuering av sjuka för att rebellerna inte går med på vissa krav. De ökar trycket genom att lemlästa fler civila.

http://syria.liveuamap.com/en/2018/22-february-united-nations-humanitarian-coordinator-counterterrorism
"United Nations Humanitarian Coordinator: Counterterrorism efforts do not justify the killing of civilians and the destruction of entire cities"

Något som de flesta tycks ha glömt bort.
Det är bara för islamistpsykopaterna att lägga ner sina vapen och ansluta sig till de-eskalationsavtalet. No more kidnapping women and children - no more hell canons towards Damascus!
Citera
2018-02-22, 19:39
Medlem
Yaskos avatar
Turkiet har slagit ut en Assadkonvoj(vet ej om det är Iranska miliser eller SAA) på väg mot Afrin.

https://pbs.twimg.com/media/DWqP9DTXcAAjrn4.jpg:large

Edit. Både med artilleri och flyg och inklusive Tel Rifat...

Edit2. 30 stridsflyg är inblandad över Afrin just nu.
Senast redigerad av Yasko 2018-02-22 kl. 19:59.
Citera
2018-02-22, 19:59
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gecko1337
Du inser väl att Assad/Alawiter skulle aldrig samarbete med turikiet under några omständigheter va?
Det enda skulle vara om Ryssland hotar med att överge Syrien helt även då skulle jag tro att de skulle vända sig till mullorna som är inte positivt inställda till Kerdogan.
Kriget i Syrien beskylls helt korrekt av alla i Syrien till största del på Turkiet. Hade det inte varit för Turkiets stöd för ISIS/Al Qaida och andra terorist grupper så hade städer som Aleppo, Hama, Raqqa mm aldrig nånsin fallit. Idlib hade möjligen men inte mer än så.
Jo det skulle de nog kunna göra. Oheligare allianser har man sett i regionen.
Citera
2018-02-22, 20:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Turkiet har slagit ut en Assadkonvoj(vet ej om det är Iranska miliser eller SAA) på väg mot Afrin.

https://pbs.twimg.com/media/DWqP9DTXcAAjrn4.jpg:large

Edit. Både med artilleri och flyg och inklusive Tel Rifat...

Edit2. 30 stridsflyg är inblandad över Afrin just nu.
Vilket har besvarats:

Syrian gov’t forces strike back at Turkish troops in Afrin

Citat:
Moments ago, the Syrian government forces fired several artillery shells towards the Turkish troops responsible for attacking the humanitarian convoy in Afrin tonight.

According to a military source in Aleppo, the pro-government National Defense Forces (NDF), in coordination with the Kurdish YPG, fired the artillery shells at the Turkish troops; however, the source could not confirm if this attack scored any direct hits on the latter.

The Turkish attack on the humanitarian aid convoy in Afrin tonight, marked the second time in the last 72 hours that the forces loyal to Ankara have targeted the Ziyarah Crossing.

The situation remains very tense in Afrin, with both sides on high alert after this violent exchange tonight.

https://www.almasdarnews.com/article/syrian-govt-forces-strike-back-turkish-troops-afrin/
Citera
2018-02-22, 20:25
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vilket har besvarats:

Syrian gov’t forces strike back at Turkish troops in Afrin

https://www.almasdarnews.com/article/syrian-govt-forces-strike-back-turkish-troops-afrin/
Mr Fattighjon, ena stunden ogillade du kurderna men nu gillar dem....
Bra att Turkiet svarade på denna sandneger provokation. Hoppas de skickar fler av dem så turkarna kan skicka dom till sin Ali och hans tolv Imamer.
Senast redigerad av smaug20017 2018-02-22 kl. 20:28.
Citera
2018-02-22, 20:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Mr Sjukersättning, ena studen ogillade du kurderna men nu gillar dem....
Bra att Turkiet svarade på denna sandneger provokation. Hoppas de skickar fler av dem så turkarna kan skicka dom till sin Ali och hans tolv Imamer.
Jag har inte uttryckt något stöd åt något håll med det inlägget utan bara vidarebefordrade vad jag läst.

Och jag skulle vara glad om jag kunde utnyttja min sjukersättning så här i flunsa tider men man får allt jobba på. Hur går det för dig? Räcker pensionen?
Citera
2018-02-22, 20:36
Medlem
Yaskos avatar
Turkisk flyg bombar direkt Iranska/Assad miliser i Afrin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in