2017-09-22, 23:54
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Jag har tidigare diskuterat min ståndpunkt i denna fråga tidigare i tråden om du är intresserad. Anklagelsen att YPG-förbanden utövar etnisk rensning mot minoriteter i områdena de erövrar och kontrollerar finns det inget trovärdigt bevis för.

YPG kör etnisk rensning tom mot kurder, konservativa kurder har flytt YPGistan. 300.000 av de bor i turkiska flyktingsläger, inklusive PYDs språkrörs, Salih Muslims egen storebror som har flytt från Mellanösterns Nordkorea...
Citera
2017-09-22, 23:58
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Menade att faktumet att Assad regimen skulle vara oskyldig till attacken i april inte innebär att regimen inte använt kemiska vapen under kriget.

Jaha då förstår jag!

Den kemiska frågan i sin helhet är väl mer eller mindre osäker då man inte har definitiva bevis på att Syrien ens har ett kemiskt vapenarsenal. Massa bevis har ju pekat åt andra hållet, man har till exempel hittat en hel del byggnader och gömmen i IS och rebellkontrollerade områden som lagrat kemiska komponenter för tillverkandet av saringas eller fullt ut framtagen gas. Så beviset för att Assad skulle ha haft eller har kemiska vapen är absolut inte stenhårt.
Citera
2017-09-23, 00:00
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
YPG kör etnisk rensning tom mot kurder, konservativa kurder har flytt YPGistan. 300.000 av de bor i turkiska flyktingsläger, inklusive PYDs språkrörs, Salih Muslims egen storebror som har flytt från Mellanösterns Nordkorea...

Ingen opartisk betraktande part har bekräftat anklagelsen om etnisk rensning.
Citera
2017-09-23, 00:01
Avslutad
Citat:
Förnekade det aldrig, sa det indirekt tidigare, fann svårighet att få fram att det var det du var ute efter då du skriver oerhört förvirrat.

du med den karaktären borde förstå vad man menar. du är ju du liksom?

men vi skiter i det. jag gillar att föra disskusioner framåt. hatar att stampa på samma ställe. vi hade en sån tidigare och tråden fick ingen fart framåt. han gick när han inte fick längre respons längre. sen dök du upp. då förstår du att man blir väldigt skeptisk?

nu vill jag höra din åsikt herr, vad tror om kurderna och syrien. eller om du har en teori om hur det kommer utveckla sig framöver mellanöstern? vi är här för att prata om framtida region. is är snart borta så lägg inte mer tonfisk på det. alltid nytt och roligt vad avlägsna har att säga.
Citera
2017-09-23, 00:02
Medlem
Yaskos avatar
Citat:

driver du med mig eller? det finns flera rapporter där ute. Några har länkats under detta tråd men i din lilla värld så ju alla dessa rapporter automatisk partiska för att de anklagar keldjuren...
Citera
2017-09-23, 00:04
Avslutad
Citat:

nu är det inte mitt inlägg jag svarar på men det är topik. jag minns för några år sedan när kurderna blev den nya "marknaden" i kriget som fick gehör, stöd och applåder. men nu har det helt plöstsligt vänt. stödet finns än så länge kvar i väst en så länge men världen består inte väst. befolking i världen ca 8 miljarder i väst ca 1 miljard. vad kan det bero på? är hela världen frånvänd föruotm väst?
Citera
2017-09-23, 00:05
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
När majoriteten är dynga så kallas det för att vara normal.

Majoriteten av turkarna är så här det innebär att det är normalt för en turk att bli kallad för saker och helt normalt att västvärlden använder ordet Turk som skällsord

Det räcker med att säga som man gör här i Sverige dvs bara säga ordet Turk åt något eller någon istället för att säga något fult ord
Du dömer alla människor som individer, inte utifrån arbiträra attribut. Du kan aldrig skuldbelägga en etnisk folkgrupp som helhet för illdåd, att inte bekänna sig till detta är att avsäga sig mänsklighet. Du vet väl om att det finns turkiska aktivister, frivilliga i YPG-s nästa och turkiska röstberättigade som anslutit sig till HDP?

Att det är ett skällsord är ju problematiskt i sig, visar ju på fientlighet mot MÖ generellt som är förkastligt.
Citera
2017-09-23, 00:07
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
driver du med mig eller? det finns flera rapporter där ute. Några har länkats under detta tråd men i din lilla värld så ju alla dessa rapporter automatisk partiska för att de anklagar keldjuren...

Hänvisa gärna då både FN, amnesty och HRW med mera avfärdad dessa anklagelser.
Citera
2017-09-23, 00:10
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Hänvisa gärna då både FN, amnesty och HRW med mera avfärdad dessa anklagelser.

Finns flertal rapporter, tänker inte ödsla kvällen på att upplysa dig om ämnet. Här får du en rapport från Amnesty alltså en organisation som arbetar för väst. Resten får du gräva upp i detta tråd, allt finns i tråden.

http://www.al-monitor.com/pulse/files/live//sites/almonitor/files/documents/2015/AI.WeHadNowhereElseToGo.PDF
Citera
2017-09-23, 00:17
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
http://www.al-monitor.com/pulse/files/live//sites/almonitor/files/documents/2015/AI.WeHadNowhereElseToGo.PDF

Mycket intressant faktiskt, tack för länken!
Citera
2017-09-23, 00:18
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Finns flertal rapporter, tänker inte ödsla kvällen på att upplysa dig om ämnet. Här får du en rapport från Amnesty alltså en organisation som arbetar för väst. Resten får du gräva upp i detta tråd, allt finns i tråden.

Forced displacement är inte synonymt med etnisk rensning. Till och med denna rapport har avfärdats av FN nyligen.

Amnesty jobbar för väst? En organisation som fördömer Israel, obamas drönarkrig, USAs bombningar av Mosul och USAs roll i Yemens förstörelse är representativt för en klient som tjänar västerländska intressen?
Citera
2017-09-23, 00:22
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Forced displacement är inte synonymt med etnisk rensning. Till och med denna rapport har avfärdats av FN nyligen.

Amnesty jobbar för väst? En organisation som fördömer Israel, obamas drönarkrig, USAs bombningar av Mosul och USAs roll i Yemens förstörelse är representativt för en klient som tjänar västerländska intressen?

Fast till rapportnes försvar så handlar ju den om " a range of abuses perpetrated by the Autonomous
Administration security forces in areas of northern Syria under their control. These abuses
include forced displacement, demolition of homes, and the seizure and destruction of
property". Är väl ganska glasklart om vad som har observerats.

Var har du läst att FN har dementerat dessa uppgifter/anklagelser, vill bara veta då detta är intressant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in