Citat:
Risken finns alltid när en grupp begär ökad självstyre att det sedan i det långa loppet slutar med självständighet. Såsom det ser ut i Irak verkar det inte finnas något reellt stöd för en självständighetsförklaring. I vart fall inte av nämnvärt land. Du pratar som om det redan går att skaffa sig ett kurdiskt pass redan nu.Oftast kan du använda din hjärna när du vill men när du skriver såna här inlägg så undrar jag om du tar alla för att vara idioter eller du helt enkelt är bara rätt blind?
Du snackar om att kurderna vill ha demokrati? Kurderna har bäst demokrati i Syrien och Turkiet om vi jämför med Barzanis Kurdistan.
Kurder vill inte ha en egen stat/ land? Nä du, det börjar med autonomi/ självstyre sen går det över i smyg till att hissa upp sin vidriga påhittade flagga som är framtagen av britterna sen till slut när man hittar ett tillfälle så ska man erkänna Kurdistan som man tänker göra i Irak. Är du verkligen så jävla korkad att ingen vet vad deras intentioner är i långa loppet?
Som kurder brukar dra upp kurdsnacket, kurder är majoritet i norra Syrien då är det vi som har sista ordet. Kurderna är minoritet i Syrien och de ska fan hålla käft! Men jag gillar din poäng, du ger väldigt myckt ryggdunkar till kurder för ni har hittat nyttiga idioter som gör ert grovjobb åt er.
En fråga på det, när kommer ni köra ut sen kurderna då den delen kurderna gör anspråk på faktiskt har sionisterna ögonen på som ska ingå i de sk Storisrael?
Du snackar om att kurderna vill ha demokrati? Kurderna har bäst demokrati i Syrien och Turkiet om vi jämför med Barzanis Kurdistan.
Kurder vill inte ha en egen stat/ land? Nä du, det börjar med autonomi/ självstyre sen går det över i smyg till att hissa upp sin vidriga påhittade flagga som är framtagen av britterna sen till slut när man hittar ett tillfälle så ska man erkänna Kurdistan som man tänker göra i Irak. Är du verkligen så jävla korkad att ingen vet vad deras intentioner är i långa loppet?
Som kurder brukar dra upp kurdsnacket, kurder är majoritet i norra Syrien då är det vi som har sista ordet. Kurderna är minoritet i Syrien och de ska fan hålla käft! Men jag gillar din poäng, du ger väldigt myckt ryggdunkar till kurder för ni har hittat nyttiga idioter som gör ert grovjobb åt er.
En fråga på det, när kommer ni köra ut sen kurderna då den delen kurderna gör anspråk på faktiskt har sionisterna ögonen på som ska ingå i de sk Storisrael?

Min poäng är dock att utifrån den politiska situationen som den ser ut nu är målet för kurderna inte att förklara självständighet, utan verka för en ökad självstyre för de olika provinserna samt demokrati. Vad som händer i norra Syrien i den avlägsna framtiden är en egen diskussion, likväl för den delen som Turkiet "ockuperar", som du inte verkar ha något problem med av uppenbara anledningar.
Sett till de alternativ som finns i Syrien är kurderna de som mest tillgodoser västliga intressen i regionen. På samma gång kan det sägas att det nästan inte är värt risken med att stödja kurderna så långt i Syrien att det försämrar relationerna till Turkiet och arabländerna kraftigt.