Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Hur var det nu med det armeniska folkmordet? Inse att ni bir blåsta den här gången också. Det finns väl ingen som tror på att Turkiet skulle vika sig en m.m. vad gäller en kurdisk självständig stat i Syrien. Och Turkiet är nog en bättre bundsförvant för både Ryssland och USA, tycker de nog. Tråkigt då jag gillar kurder. Kanske ni kan vinna respekt genom att uppmana PKK att sluta med människo- och heroinsmugglingen till Europa där ni har monopol. Det vore kanske en bra början.
Det var ingen kurdisk armé det osmanska armén.
Inom osmanska armén var det alla etniciteter som var muslimer, även kristna.
Runt 35% av dagens turkiska armé består av kurder men fortfarande är det inte en kurdisk armé.
Tiotusentals kurder räddade och gömde armenier likt det som hände judarna i Europa när folk gömde dom men dom blev bestraffade med samma utgång som armenierna, har sett svart-vita foton på vad dom fick utstå för att man gömde "fienden", dom "otrogna" i osmanska rikets syn.
Ska man beskylla allt hemskt på kurderna? Bara för att dom existerar i den specifika icke kurdiska armén som utför krigsbrott så kan man inte säga som du gör, bara för att man kan göra det pga att det finns kurder inom armén är fel.
Då kan man beskylla allt Assad regimen gjort sig skyldig till då det finns kurder inom Syriens armé och lika så irakiska armén och iranska armén eller hur?
Men man gör inte det eller hur? Så plocka inte russin ur kakan.
PKK får inte statlig stöd från någon och allt lagliga verksamheter resulterar i konfiskering och oproportionerligt fängelsestraff med misshandel i flera år i fängelset.
Till och med Hamas får statligt stöd från Iran och misstankar finns mot Qatar och Turkiet också, vi vet att Hamas ledare ringde och gratulerade Erdogan för sin vinst i omvalet han krävde fram.
Jag som trodde att Turkiet "bekämpade all terrorism", eller nej, jag trodde aldrig på den lögnen.
Monopol på människohandel har man absolut inte, Turkiet självt har ett stort finger i det och ser mellan fingrarna på det, hade det varit som du påstår om monopol på det så kan du ge dig på att Turkiet hade satt alla sina resurser på att stoppa det.
Turkiet vill att Syrier ska ha det dåligt i Turkiet för att skapa besvär för Europa genom att få dom frivilligt vilja fly och ha hot-kortet mot Europa att man kan svämma över Europa med flyktingar.