Citat:
Ursprungligen postat av
Batuta
Istället för en sidhänvisning vore det normalt att posta ett citat från boken, som skulle styrka ditt påstående att miljontals ur oppositionen demonstrerade.
Så istället för att be mig om ett citatet från boken väljer du vid första anblicken anklaga mig för att "råljuga" trots att jag faktiskt hänvisat till den enda mastiga svenska boken om Syrien? Det är ju en tråd om Syrien och förlåt mig för att tro att folk har åtminstone rört en bok om Syrien, låt vara en svensk bok om Syrien.
Du tror att det är normalt att leta igenom en bok på en sida utav totalt 600 sidor och sedan skriva citatet för hand när personen som jag diskuterar med avvisar boken för att författaren har ett hebreiskt förnamn? Du tror att jag skulle lägga ner möda på en sådan person? Om du tycker det är normalt så får jag väl acceptera att jag är onormal i det avseendet.
Citatet i fråga lyder "Jag har tillbringat nära 14 år i den här regimens fängelser och jag var inte pessimist under de åren. Hur skulle jag då kunna vara pessimist nu, när jag ser miljoner av mitt folk - araber, kurder, muslimer och kristna - gå ut på gatorna i Syrien och demonstrera för regimens fall?"
Det är en intervju med en oppositionell i Syrien.