Citat:
Ursprungligen postat av
FN-SOLDATEN
Inte är det du som är smart här.
Du insinuerar på att det var endast piloten som var medveten om vilka bomber som fanns i planet.
Ingen markpersonal servade och lastade planet, därför avrättade man piloten och löste problemet,
mycket troligt scenario att detta var orsaken.
Troligen bombade flygplanet bara ett ammunitionslager varvid gasen spreds ut därifrån.
Jag insinuerar inte alls det. Jag talar bara om att omständigheten om att piloten dödades talar för min ståndpunkt, inte tvärtom. Var han dödades vet jag inte, men det omöjliggör ett förhör med honom, inte sant?
Du verkar ha levt under en sten för jag förstår inte hur du kan påstå att det "troligen" var ett ammunitionslager som bombades som i sin tur spred gasen. Har du sett var behållaren av gasen landade? Mitt på vägen. Vare sig Ryssland eller Syrien lämnat uppgifter som styrker deras påståenden. Med Rysslands drönare och bilder borde det inte vara så svårt kan man tycka.
Om man nu är tvärsäker på att ett det inte var regimen som låg bakom det, varför sitter Assad och ljuger på TV om att hela händelsen om gasspridning förmodligen är uppdiktad? Antingen så bombade man kemvapendepå varvid gasen spreds eller inte.