Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Så du menar att Syrien ska gå med på en resolution som äventyrar säkerheten för anställda inom det syriska flygvapnet bara för att USA, Frankrike och Storbritannien anser att de har rätten att kräva det? Hur gick det med den där piloten som flög planet som bombade området? Åkte inte han i luften av en bilbomb på stan sen? Jo.
De står anklagade för ett brott, varför deras uppgifter ska utlämnas om det främjar utredningen. Det är inte olikt en ICC-utredning.
Jag tror inte att piloten "som åkte upp i luften" är en omständighet som stärker din sida av händelsen. Han lönnmördades med stor sannolikhet av vissa som inte ville att vittnesmål eller andra uppgifter om kemattacken skulle avslöjas. Detta ska ses mot bakgrund att vare sig Ryssland eller Syrien ville att sådana förhör skulle ta plats. En idiot (jag menar inte dig) kan lista ut vem som dödade piloten och varför.
Jag tror att USA är mer än kapabel att få fram information som den som efterfrågas i resolutionen på helt andra sätt. Det är inga uppgifter som är svåra att få tag på och det vet du.