2017-05-19, 18:04
Medlem
Tillssons avatar
Twitter-inlägg om att:

SAA avancerar i området för USAs kriminella överträdelse av internationell rätt vid Al-Tanaf.

Citat:
While we're talking, the #SAA is achieving a big advance near #AlTanaf and on #Damascus #Baghdad highway, Local source: Su-30s noted there.

samt att USA beordrar sina moderata FSA-terrorister/drängar att retirera:

Citat:
Urgent: reports mentioning an #US orders to the #FSA militia near #AlTanaf to retreat from the area, to avoid a conflict with the #SAA

Goda nyheter om det är sant!

Känns spontant som om USA har "tappat det" när man strider tillsammans med moderata terrorister inne i Syrien och går till angrepp mot Syrien i dess egna territorium. Förmodligen ville USA skydda sin egen personal i området när man insåg att man gått ett steg för långt (som vanligt).

https://twitter.com/WaelHussaini/status/865576939884597249
https://twitter.com/WaelHussaini/status/865581749979537409
Senast redigerad av Tillsson 2017-05-19 kl. 18:11.
Citera
2017-05-19, 18:46
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Twitter-inlägg om att:

SAA avancerar i området för USAs kriminella överträdelse av internationell rätt vid Al-Tanaf.

samt att USA beordrar sina moderata FSA-terrorister/drängar att retirera:

Goda nyheter om det är sant!

Känns spontant som om USA har "tappat det" när man strider tillsammans med moderata terrorister inne i Syrien och går till angrepp mot Syrien i dess egna territorium. Förmodligen ville USA skydda sin egen personal i området när man insåg att man gått ett steg för långt (som vanligt).

https://twitter.com/WaelHussaini/status/865576939884597249
https://twitter.com/WaelHussaini/status/865581749979537409
Vad är det egentligen för gruppering som kommer från Jordanien-hållet? Vilken politisk agenda förutom att störta Assad?

En sunnifraktion som samarbetar med andra sk rebellgrupper eller en helt separat gren?
Citera
2017-05-19, 18:55
Bannlyst
vad säger clown boyen donnie nu då....har han fått nog av deep state än tror ni? han insåg ganska snabbt att presidenten inte har någo makt i usa...men det jag inte fattar är varför han medvetet väljer mcmaster och krigshökar som han...som vill fortsätta bomba syrien och döda assad...

clown boyen drump har nog insett att krig är bra business....bomba assad så blir han kåt
Citera
2017-05-19, 19:01
Medlem
Erik Östs avatar
Usa har inget i Syrien att göra.Assad har inte inbjudit äcklena!
Och Va fan har dom att göra i jordanska gränsen att göra?

Fattar NI övht hur stj*rtpippade ni blir dag efter dag år efter år!?

http://money.cnn.com/2017/05/19/news/economy/trump-saudi-defense-investment-oil-deals/index.html

Släpp allt vad har med papperstidningar och deras webbsidor att göra nu! (msm)
Senast redigerad av Erik Öst 2017-05-19 kl. 19:03.
Citera
2017-05-19, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Usa har inget i Syrien att göra.
Va fan har dom att göra i jordanska gränsen att göra?

Fattar NI övht hur stj*rtpippade ni blir dag efter dag år efter år!?

http://money.cnn.com/2017/05/19/news/economy/trump-saudi-defense-investment-oil-deals/index.html

Släpp allt vad har med papperstidningar och deras webbsidor att göra nu! (msm)
mic kontrollerar showen...dom släpper bomber på assad för det måste ju gå runt...speciellt efter dom nya totalmisslyckade f-35
Citera
2017-05-19, 19:08
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybernetics.Visor
mic kontrollerar showen...dom släpper bomber på assad för det måste ju gå runt...speciellt efter dom nya totalmisslyckade f-35

Jag vet, Trumps vapenaffärer måste ju gå runt!

Gemene man förstår inte att det har att göra med äckliga vapenaffärer bara

De lyssnar på msm och så känns allt ...så...tryggt... å ...lugnt

USA klarar bara av att producera avancerade vapensystem i nutid och INGET ANNAT!

Hur känns det för er americanoälskare ? Dags å släppa navelsträngen!
Senast redigerad av Erik Öst 2017-05-19 kl. 19:17.
Citera
2017-05-19, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Sdf med allierade är de som slåss mot isis i Raqqa
Känns som media medvetet mörkar denna offensiv, undrar varför. Tycker det borde vara hög prio. Enda som skriver om ISIS är Magda Gad som pratar mycket offtopic, orkar ej läsa henne längre.
Citera
2017-05-19, 20:48
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag insinuerar inte alls det. Jag talar bara om att omständigheten om att piloten dödades talar för min ståndpunkt, inte tvärtom. Var han dödades vet jag inte, men det omöjliggör ett förhör med honom, inte sant?

Du verkar ha levt under en sten för jag förstår inte hur du kan påstå att det "troligen" var ett ammunitionslager som bombades som i sin tur spred gasen. Har du sett var behållaren av gasen landade? Mitt på vägen. Vare sig Ryssland eller Syrien lämnat uppgifter som styrker deras påståenden. Med Rysslands drönare och bilder borde det inte vara så svårt kan man tycka.

Om man nu är tvärsäker på att ett det inte var regimen som låg bakom det, varför sitter Assad och ljuger på TV om att hela händelsen om gasspridning förmodligen är uppdiktad? Antingen så bombade man kemvapendepå varvid gasen spreds eller inte.
[b]Nu är det inte piloten som bestyckar planen eller menar du att han smugglade med en gasbomb personligt levererad av Assad så därför misstänker du kanske att han blev dödad[b]
Piloten blev dödad och "clownen" Trump hjälpte till att bomba bort bevisen på att gasen kom från flygfältet, det låter mycket troligt för mig. Skadorna efter den s.k. gasbomben på vägen ser inte ut som att den fallit ned från ett attackerande flygplan. Vägen är vit som efter fosforgranater.
Citera
2017-05-20, 01:34
Medlem
Rabbi Shmuley Boteach - som Washington Post kallar USA:s kändaste Rabbi - använder Förintelsemytologin och obevisad propaganda för att hetsa Trump till en attack mot hans folks fiender i Syrien, likt man tidigare gjort i Irak...

http://thehill.com/blogs/pundits-blog/international-affairs/334161-syrias-crematoriums-echo-the-holocaust-president
Citera
2017-05-20, 01:42
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
[b]Nu är det inte piloten som bestyckar planen eller menar du att han smugglade med en gasbomb personligt levererad av Assad så därför misstänker du kanske att han blev dödad[b]
Piloten blev dödad och "clownen" Trump hjälpte till att bomba bort bevisen på att gasen kom från flygfältet, det låter mycket troligt för mig. Skadorna efter den s.k. gasbomben på vägen ser inte ut som att den fallit ned från ett attackerande flygplan. Vägen är vit som efter fosforgranater.
Nu försöker du komma övertolka min kommentar. Det enda jag har hävdat är att omständigheten att piloten dödades tjänar inte argumentet om att regimen var oskyldiga till attacken. En pilot som påstås ha utfört attacken och en resolution som vill förhöra eventuella piloter är två omständigheter som sammantaget enligt mig talar för att Assad/Putin inte talar sanning.

Anser du dig ha rätt expertis för att göra sådana bedömningar, nämligen att skadorna inte kan hänföras till en flygattack?
Citera
2017-05-20, 02:33
Medlem
Citat:
USA klarar bara av att producera avancerade vapensystem i nutid och INGET ANNAT!
Sedan är de duktiga på att införa sanktioner, men alla krig förlorar de, därför lokalbefolkningen där de härjat ser helst att de försvinner.
Citera
2017-05-20, 07:15
Bannlyst
Citat:

clown boyen drump ska ju sälja mer vapen till saudi arabien också...läste det häromdan. undrar vad dom ska användas till...mer slakt i yemen och så får isis mer vapen i syrien...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in