2017-04-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Bättre kan du? Är HTS rebeller?

Nix, bättre kan sionisten icke. Det är ju därför han på löpande band blir förnedrad här på forumet.

Enligt Hopes. är många terrorister syriska rebeller. Även de som tar sig från exempelvis Uzbekistan, eller Molenbeek i Belgien eller Tensta i Sverige, och har absolut noll anknytning till Syrien överhuvudtaget.

Syriska rebeller..
Citera
2017-04-15, 22:04
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Nix, bättre kan sionisten icke. Det är ju därför han på löpande band blir förnedrad här på forumet.

Enligt Hopes. är många terrorister syriska rebeller. Även de som tar sig från exempelvis Uzbekistan, eller Molenbeek i Belgien eller Tensta i Sverige, och har absolut noll anknytning till Syrien överhuvudtaget.

Syriska rebeller..
Du menar på samma sätt som afghaner, irakier, libaneser, iranier, pakistanier och andra shiamiliser är syrier. Hycklare.
Citera
2017-04-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du menar på samma sätt som afghaner, irakier, libaneser, iranier, pakistanier och andra shiamiliser är syrier. Hycklare.

Har jag någonsin sagt det? Det är väl du som ständigt pratar om syriska, hederliga, moderata rebeller. Eller hur?

Afghanerna, irakierna, libaneserna, iranierna, paki-gänget och alla andra shiamiliser är inbjudna av den syriska, legitima staten. Ser du skillnaden här sionisten eller behöver jag gå in det hela ännu djupare?

"Syriska rebeller..."

Rahmat Akilov, moderat rebell

EDIT: Att man ständigt behöver sätta dig på plats. Lessnar du aldrig? Facking imponerade hur du trots konstanta överkörningar bara fortsätter att kötta på här. Wow!
Citera
2017-04-15, 22:49
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Har jag någonsin sagt det? Det är väl du som ständigt pratar om syriska, hederliga, moderata rebeller. Eller hur?

Afghanerna, irakierna, libaneserna, iranierna, paki-gänget och alla andra shiamiliser är inbjudna av den syriska, legitima staten. Ser du skillnaden här sionisten eller behöver jag gå in det hela ännu djupare?
Syrien är en legitim stat, men Assad är inte en legitim ledare.
Citera
2017-04-15, 22:50
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contrarian99
Algeriet är sunniter och medlemmar i OAPEC och om de uttalar sitt stöd för att shiastödda Assad ska sitta kvar så är det nyhetsvärde i det. Algeriet är dessutom en av de länder som producerar över 1 miljon fat olja/dag och har med det makt i energifrågan. När Egypten uttalde stöd för den syriska regimen och mot de attackerande parterna utlöste det en kris gentemot Saudi/USA/Israel och det har nu Trump försökt städa upp och normalisera (en av de första länder som
Trump besökte som president var Egypten).

Jahapp, fortfarande ett marginaliserat skitland med föga makt. Så fortfarande; vem fan bryr sig utom ni rysstroll?
Citera
2017-04-15, 22:58
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Varför svarar du inte mig istället?

Jag prövar igen. Finns det jihadister? Och, vad skiljer HTS från IS?
Citera
2017-04-15, 23:05
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Jag vet att sanningen svider
http://syria.liveuamap.com/en/2017/15-april-white-helmets-and-syrian-arab-red-crescent-working

Ja du måste ha mycket ont idag.
Citera
2017-04-15, 23:12
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Varför svarar du inte mig istället?

Jag prövar igen. Finns det jihadister? Och, vad skiljer HTS från IS?
Den frågan har jag besvarat så många gånger att jag inte längre känner för det. Du får läsa igenom tråden genom sökfunktionen.
Citera
2017-04-15, 23:41
Medlem
Citat:

"Syriska rebeller..."

Rahmat Akilov, moderat rebell

EDIT: Att man ständigt behöver sätta dig på plats. Lessnar du aldrig? Facking imponerade hur du trots konstanta överkörningar bara fortsätter att kötta på här. Wow!
Människan är inte normal. Skriver inlägg efter inlägg utan någon konsistens i sin text. Det har pågått under en längre tid.

Citat:
Syrien är en legitim stat, men Assad är inte en legitim ledare.
Vem är då Syriens legitima ledare? Bibi, kanske?
Citera
2017-04-16, 00:14
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Den frågan har jag besvarat så många gånger att jag inte längre känner för det. Du får läsa igenom tråden genom sökfunktionen.
Vilken fråga? Finns det jihadister i konflikten är en JA- eller NEJ-fråga. Borde vara tämligen lätt att svara på och det i betydligt färre tangenttryck än du hittills bedömdat dig svara mig med.

Varför får jag bara oneliners ur dig när div. foliehattar får mindre essäer? Det är nu tredje(?) gången jag frågar.

Citat:
...Nour al-Din al-Zinki är inte al-Nusra, så det är egentligen irrelevant. De är inte heller en undergrupp till al-Nusra...
Rimmar väl illa med dagens HTS? Klart du inte kunde veta det då (15/1-17 - ca. 10 dagar innan de blev ett och samma) men vilka var jihadister och rebeller då? Båda? Ingen av dem? Du gjorde poäng av av differentiera de två, har de ändrat sina värderingar eller du dina klassificeringar undrar man ju såklart idag?

Du pratar om att du försöker att förstå andra, kan du inte då försöka få andra att förstå dig? Jag snackar inte mystiska youtubelänkar eller spaltmeter i pdf:er.

EDIT: Den som söker skola finna... Man blir ju lite besviken. Är nu i dina inlägg vid 18/3-17 (ca. 50 dagar efter att Zinki, Nusra m.fl. blev HTS) och ännu inte ett spår av vad du beskriver som "Den frågan har jag besvarat så många gånger att jag inte längre känner för det".

Tar en paus. Rätta mig gärna om jag har fel men du för onekligen tankarna till beskrivningen, medium (i detta fall small?) sized dog with a big dog attitude...
Senast redigerad av oyinboz 2017-04-16 kl. 00:41.
Citera
2017-04-16, 00:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Vilken fråga? Finns det jihadister i konflikten är en JA- eller NEJ-fråga. Borde vara tämligen lätt att svara på och det i betydligt färre tangenttryck än du hittills bedömdat dig svara mig med.

Varför får jag bara oneliners ur dig när div. foliehattar får mindre essäer? Det är nu tredje(?) gången jag frågar.

Rimmar väl illa med dagens HTS? Klart du inte kunde veta det då (15/1-17 - ca. 10 dagar innan de blev ett och samma) men vilka var jihadister och rebeller då? Båda? Ingen av dem? Du gjorde poäng av av differentiera de två, har de ändrat sina värderingar eller du dina klassificeringar undrar man ju såklart idag?

Du pratar om att du försöker att förstå andra, kan du inte då försöka få andra att förstå dig? Jag snackar inte mystiska youtubelänkar eller spaltmeter i pdf:er.
Det klart det finns jihadister bland rebeller.

Det är ingen JA eller NEJ fråga när du frågar vad skillnaden mellan IS och Al-Nusra är, det förstår du väl?

Senast jag blev tillfrågad om att klargöra vad skillnaden mellan IS och Nusra var väl max en vecka sedan. Jag är inte i ett läge där jag ska sitta och förklara för varje ny person som upptäcker tråden om vad jag anser om konflikten. Därför kan du kanske vara lite förstående till varför jag är osugen på att sitta och klargöra saker och ting. Förstår du vad jag menar?

(FB) Konflikten i Syrien

Jag uppskattar alla som diskuterar seriöst och sakligt oavsett vilken sida på konflikten de hejar på. Vissa personer, som du kallar foliehattar, blir det dock svårt att diskutera med. Frågan är om de ägnar sig åt att diskutera eller helt enkelt främja sin agenda genom att sprida desinformation oavsett vad fakta säger.
Citera
2017-04-16, 01:07
Medlem
Verkar relativt tyst i medierna kring självmordsdådet i Aleppo häromdan, över 90 civila strök med tydligen. Varför inget världsomfattande fördömande ā la saringasmassakern? Beror det kanske på att sprängämnen lastade i fordon är en helt ok typ av krigföring? Eller kan det vara p.g.a att de flesta offren var shiiter och troligen stödde den Syriska regeringen och därför inte anses som civila nog?
Senast redigerad av QanasCity 2017-04-16 kl. 01:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in