Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-08, 17:25
  #39493
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Väldigt nödvändig, speciellt med tanke på Jerusalem situationen. Jag börjar se alliansen Turkiet-Ryssland-Iran mer och mer nödvändigt. Det bör inte stanna vid en militärallians, dessa tre länder måste inleda djupare samarbete över andra områden också. Därför bör turkiska regeringen normalisera relationerna till Assad ASAP.

Förresten, Putin ska möta Erdogan i Turkiet på måndag. Hur många gånger har de träffats nu i år?

Så länge ISrael och USA förlorar sitt inflytande i den regionen är jag nöjd. Det är en oerhört viktig allians för att strypa de krigsvurmande sionisterna för gott. De har förlorat sitt inflytande i regionen något enormt det senaste decenniet och jag hoppas att det förblir så.
Citera
2017-12-08, 18:21
  #39494
Medlem
arbetets avatar
Fler och fler besvärande detaljer börjar dyka upp även i MSM. Här är Reuters:

Defector says thousands of Islamic State fighters left Raqqa in secret deal

Citat:
A high-level defector from Kurdish-led forces that captured the Syrian city of Raqqa from Islamic State has recanted his account of the city’s fall, saying thousands of IS fighters - many more than first reported - left under a secret, U.S.-approved deal.
/.../
However, he told Reuters in an interview that the number of fighters who were allowed to go was far higher and the account of a last-ditch battle was a fiction designed to keep journalists away while the evacuation took place.

He said a U.S. official in the international coalition against Islamic State, whom he did not identify, approved the deal at a meeting with an SDF commander.
/.../
“Agreement was reached for the terrorists to leave, about 4,000 people, them and their families,” Silo said, adding that all but about 500 were fighters.

He said they headed east to Islamic State-controlled areas around Deir al-Zor, where the Syrian army and forces supporting President Bashar al-Assad were gaining ground.

For three days the SDF banned people from going to Raqqa, saying fighting was in progress to deal with militants who had not given themselves up.

“It was all theater,” Silo said.

“The announcement was cover for those who left for Deir al-Zor”, he said, adding that the agreement was endorsed by the United States which wanted a swift end to the Raqqa battle so the SDF could move on towards Deir al-Zor.

https://www.reuters.com/article/us-m...-idUSKBN1E12AP

Magda Gad berättade just det att alla journalister helt plötsligt lyftes ut från Raqqa när slutstriden inleddes.
Citera
2017-12-08, 18:30
  #39495
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Väldigt nödvändig, speciellt med tanke på Jerusalem situationen. Jag börjar se alliansen Turkiet-Ryssland-Iran mer och mer nödvändigt. Det bör inte stanna vid en militärallians, dessa tre länder måste inleda djupare samarbete över andra områden också. Därför bör turkiska regeringen normalisera relationerna till Assad ASAP.

Förresten, Putin ska möta Erdogan i Turkiet på måndag. Hur många gånger har de träffats nu i år?
Håller med. De här 4 länderna måste komma över gammalt groll och sluta sig samman. Då blir de starka och det behövs mer än någonsin.
Citera
2017-12-08, 18:57
  #39496
Medlem
tverskoys avatar
USA och deras allierad ISIS ger inte upp, nu vill man destabilisera området ytteliggare och fortsätta krigandet.
Citera
2017-12-09, 02:50
  #39497
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Så länge ISrael och USA förlorar sitt inflytande i den regionen är jag nöjd. Det är en oerhört viktig allians för att strypa de krigsvurmande sionisterna för gott. De har förlorat sitt inflytande i regionen något enormt det senaste decenniet och jag hoppas att det förblir så.
Du är för dum för att förstå något i Mellanöstern.

USA:s inflytande i regionen bygger på geopolitik. Om inte USA är där så kommer någon annan att fylla det tomrummet. Det kan vara Ryssland, Kina eller andra regionala makter som utövar makt över andra länder. Så "kriget" i regionen kommer inte att upphöra. Bara spelarna kommer att ändras. När du förstår detta är du redo att sluta suga mjölk.
Citera
2017-12-09, 02:54
  #39498
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Se där, finansiärer av terroristerna i Syrien börjar avslöjas. UK häromdagen, nu ett stort företag. Inga socialt missanpassade utan folk med stora resurser, visar det sig.
Och hur skulle det kunna vara på annat sätt. Krig slukar stålar.


http://www.france24.com/en/20171208-...ng-allegations
Varför fortsätter du skriva inlägg och samtidigt ignorera inläggen? Du flyr som en fisk.

Förklara dina ståndpunkter. Du förvirrar alla när du likt en kanin hoppar från en åsikt till en annan. Vad är det som är fel på dig?

(FB) Konflikten i Syrien
Citera
2017-12-09, 05:03
  #39499
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du är för dum för att förstå något i Mellanöstern.

USA:s inflytande i regionen bygger på geopolitik. Om inte USA är där så kommer någon annan att fylla det tomrummet. Det kan vara Ryssland, Kina eller andra regionala makter som utövar makt över andra länder. Så "kriget" i regionen kommer inte att upphöra. Bara spelarna kommer att ändras. När du förstår detta är du redo att sluta suga mjölk.

Mina texter verkar sticka i ögat på dig. Det är bra, det är precis den reaktionen jag söker efter från trådens självutnämnda expert.
__________________
Senast redigerad av Cents4 2017-12-09 kl. 05:05.
Citera
2017-12-09, 05:34
  #39500
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Varför fortsätter du skriva inlägg och samtidigt ignorera inläggen? Du flyr som en fisk.

Förklara dina ståndpunkter. Du förvirrar alla när du likt en kanin hoppar från en åsikt till en annan. Vad är det som är fel på dig?

(FB) Konflikten i Syrien
Jag tar ditt ogillande som ett gott betyg.
Citera
2017-12-09, 06:07
  #39501
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tar ditt ogillande som ett gott betyg.

Inte helt otippat att du gör ännu en felaktig tolkning då. Du köper statspropaganda och förkastar fri media. Du älskar diktatorer och förkastar demokratiskt valda ledare. Du förnekar tortyr och terror men uppfinner i ditt eget kategoriska skeva tänkande terror från de parter som de facto bekämpar terror.. Ja jävlar vilken mupp du är...
Citera
2017-12-09, 06:54
  #39502
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Inte helt otippat att du gör ännu en felaktig tolkning då. Du köper statspropaganda och förkastar fri media. Du älskar diktatorer och förkastar demokratiskt valda ledare. Du förnekar tortyr och terror men uppfinner i ditt eget kategoriska skeva tänkande terror från de parter som de facto bekämpar terror.. Ja jävlar vilken mupp du är...
De här verkar inte göra det iaf:

Defector says thousands of Islamic State fighters left Raqqa in secret deal

Enl. "den fria pressen" Reuters kanske jag skulle tillägga.
Citera
2017-12-09, 08:48
  #39503
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De här verkar inte göra det iaf:

Defector says thousands of Islamic State fighters left Raqqa in secret deal

Enl. "den fria pressen" Reuters kanske jag skulle tillägga.

Ni Assad-lovers har postat det där hundra gånger men helt glömt att Assad med Hezbollah gjorde exakt samma grej någon månad innan. Och du din jävla hycklare skrev då att det var av humanitära orsaker. Jag anser det vara förkastligt oavsett vem som kohandlar med de där asen, men i detta fall var det en uppgörelse mellan lokala klaner och SDF. Att sedan ni foliehattar får vatten på kvarn är lika självklart som att Putin är en lögnhals.
Citera
2017-12-09, 09:24
  #39504
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ni Assad-lovers har postat det där hundra gånger men helt glömt att Assad med Hezbollah gjorde exakt samma grej någon månad innan. Och du din jävla hycklare skrev då att det var av humanitära orsaker. Jag anser det vara förkastligt oavsett vem som kohandlar med de där asen, men i detta fall var det en uppgörelse mellan lokala klaner och SDF. Att sedan ni foliehattar får vatten på kvarn är lika självklart som att Putin är en lögnhals.
  1. Jag har inte ursäktat Hezbollah beslut att släppa Daesh-terroristter.
  2. Det är hyckleriet som är öronbedövande i det här fallet.
  3. Det finns något som heter sinne för proportioner.
  4. Du missade helt att mitt inlägg också var en replik till att "vi" bara läser statspropaganda.
Här ett reportage av BBC om saken:

http://www.bbc.co.uk/news/resources/...s_dirty_secret

USA och SDF har alltså först bombat al-Raqqah till en grushög - ingen vet hur många civila som har strukit med i detta - och sedan i slutstriderna låtit flera tusen krigare fly med sina vapen mot Deir-ez-Zor för att ställa till problem för SAA och RuAF. Sedan har ni mage och klaga när SAA i ett pressat läge innan ryssarna kom där de håller på att förlora och lider av materialförluster släpper lite tunnbomber på "rebellerna". Visst, civila drabbades säkerligen också. Det händer i krig, bomber släpps, människor dör.

Men att utradera en stad p.g.a. att man har bråttom och att man av strategiska skäl inte vill utrusta sina allierade (SDF) med precisionsvapen, och när man inser att den konkurrerande och legitima armén är på väg att hinna före till målet, så lyfter man ut alla journalister från staden och gör upp med terroristerna för att spara tid. Vad är det?

Personligen så tror jag att vi kommer att se många sådana reportage även i MSM framöver, så håll i hatten!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback