2017-04-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hansen
Kan vi vänta oss att Assad börjar skicka in raketer i Israel, precis som Saddam gjorde under Gulfkriget, ifall USA:s aggressioner eskalerar? Liksom Saddam då så är ju Assad mer än väl införstådd i vilka de verkliga ljusskygga krafterna bakom detta är.
Man kan ju verkligen hoppas å det gör nog de flesta. Har Syrien nåt att komma med? Iran kan väl smussla dit lite kärnvapen =)
Citera
2017-04-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Men jag har läst nånstans (får leta källa) att en majoritet av syrierna är för Assad. Hans folk är en minioritet (kommer inte ihåg vad folket heter). Men tydligen har den varit nån enande kraft bland shia sunni och kristna på nåt sett eftersom han haft ett relativt hyggligt stöd.

Han är diktator folket har inget val, resultatet av att folket inte vill lyda honom ser du nu.

Att sunni folket kommer stödja Assad lär aldrig hända.

Assad är för Europa att sunni folket ska kunna acceptera honom.
Citera
2017-04-08, 21:57
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
Vit fosfor är inte ett kemiskt vapen och allt snack om "vit fosfor" hit och dit är bara skitsnack. Det är helt ok att använda vit fosfor som rök för att avskärma eller förblinda fienden eller att använda vit fosfor som brandstridsmedel mot militära mål. Det som inte är ok enligt konventioner är att använda det mot civila i felaktigt syfte, så som Israel har gjort vid flera tillfällen.
Vilken vidrig lögn! Israel har endast använt vit fosfor mot "palestinska" terrorister, det ondskefullaste folk på jordens yta! Undertiden bombar den brutala diktatorn Assad urskiljningslöst civila med det bara för att se hur Trump reagerar. Det börjar bli hög tid att sätta in kärnvapen mot den ohyran.

Assad eldar bokstavligt talat med barn, hur kan du ens likställa ditt as?
Citera
2017-04-08, 22:00
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Det är sant. Kan vara en false flag. Men jag tror ändå att det var han. Annars borde han personligen gå ut och dementera det.

Läd vad Ron Paul har sagt om saken. Jag länkade till det i en annan tråd tidigare i kväll.

Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Man kan ju verkligen hoppas å det gör nog de flesta. Har Syrien nåt att komma med? Iran kan väl smussla dit lite kärnvapen =)

Iran har inga kärnvapen.
Citera
2017-04-08, 22:07
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Det kanske var det han ville. Skrämma civilbefolkningen så att de ger sig av och så att han kan bomba terroristerna i fred. Eller så kanske han inte ville skada byggnaderna med sprängbomber. Oavsett så är det aldrig okej, det måste finnas gränser även i krig. Tänkt dig ett världskrig där det endast användes gas och andra kemiska vapen - det skulle inte finnas en människa kvar på jorden efter det.

Men jag undrar varför civilbefolkning är kvar där. Supportar dom terroristerna, eller kan de inte ta sig ut ur staden? Det finns ju annars trygga zoner i västra och södra Syrien.

Det där med civilbefolkningen är mellanösterns signum, det spelar ingen roll vilken ledare som de får så är de hatiska och svekfulla.
Man flyr givetvis om man kan och jag tror ärligt att den möjligheten fanns o finns till buds men det är som att de inte begriper allvaret, de försöker skapa en vardag i det omöjliga och helt troligen så är de med i striderna lite som det passar läget. Jag har fått berättat för mig hur krig bedrivs därnere, regeringssoldater kan inte lita på sina egna, de kommer till ort där de civila bär dolda vapen som de attackerar med och sedan smiter de och gömmer sig i det civila samhället, svaret blir att armen och alla miliser skjuter varenda en som inte lyder om att hålla sig på ett visst avstånd eller visar upp vad de har, och det gäller även barnen. Alla gör så där nere precis alla för att det är klaner som styr och dem skiter i alla förutom sina egna fränder.

Isis är nog faktiskt ett svar på detta, dem kör metoder som inte den tjockskalligaste kan förneka. Jag ror inte att araberna och de övriga var beredda på det utan antog att det var buisness som vanligt, de kommer och vi skjuter o festar och lurar skjortan av dem.
Citera
2017-04-08, 22:10
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Är uppmärksammat i tråden att "läkaren" som frontade gasstoryn, Shajul Islam, 1) var misstänkt för att ha varit med och kidnappat John Cantile (första ggn) och 2) sedan fått sin NHS-licens revoked?

Här var han i allas våra vardagsrum på bästa sändningstid (@2:10)

Här sitter han och pratar om det med allas våran älskling Bilal Abdul Kareem.

Kolla gärna in hans twitter. Verksam i regionen men inte ett pip om striderna rebellgrupperna emellan som var som värst för några veckor sedan.

Kan tillägga att han blev inte fälld pga att när rättegången startade hade Cantile blivit kidnappad igen och hans holländske kollega som var i Libyen vågade inte vittna då han var orolig för vad som skulle hända med Cantile om han gjorde det (vittna mot en "comitted jihadist"). Sen blev holländarn dödad i Libyen och Cantile var ett tag sedan man fick "låna ut sitt öra" till.
Citera
2017-04-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Vilken vidrig lögn! Israel har endast använt vit fosfor mot "palestinska" terrorister, det ondskefullaste folk på jordens yta! Undertiden bombar den brutala diktatorn Assad urskiljningslöst civila med det bara för att se hur Trump reagerar. Det börjar bli hög tid att sätta in kärnvapen mot den ohyran.

Assad eldar bokstavligt talat med barn, hur kan du ens likställa ditt as?
Du juger som en häst travar.

"”Obestridliga” spår efter vit fosfor"

http://www.sydsvenskan.se/2009-01-19/obestridliga-spar-efter-vit-fosfor

Om tom Svensk press uppmärksammat det så vet man att det är 7 resor värre
Citera
2017-04-08, 22:16
Medlem
Hegernatarens avatar
Nu lovar ryssjävlarna tydligen att förstärka Syriens luftförsvar. Det är nog faktiskt dags att Trump beordrar en full attack och sopar bort detta avskräde:
https://twitter.com/thewarmonitor?lang=sv
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Du juger som en häst travar.

"”Obestridliga” spår efter vit fosfor"

http://www.sydsvenskan.se/2009-01-19/obestridliga-spar-efter-vit-fosfor

Om tom Svensk press uppmärksammat det så vet man att det är 7 resor värre
Svensk kommunistpress är ju den mest israelfientliga på denna jord. Du kunde lika gärna citerat Al-Jazera. Båda går djävulens ärenden. Hitta något ifrån Foxnews eller håll häft!
Citera
2017-04-08, 22:55
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Mjäkiga är lite fel ordval, däremot ser jag en tendens inom kristna att man börjar inse vem den onda är och pekar ut Israeliterna, ta en dombomb SD så kommer han utan substans säga att muslimer är onda men ta en akademisk kristen och be han peka ut de onda kommer dom visa fingret mot judarna. Jag har en del poster om vad som sker i Sydamerika. Ingen gillar judar faktiskt och det ligger i kristnas anda, många fler ser upp till Hitlers politik mot judarna. Du är inte en äkta kristen som förstått sanningen märker jag.

Vill ha ett ärligt svar nu människohataren, varför ska kristna offra sig för judarna? Skulle det inte vara bättre att USA ger 40 miljarder dollar till kristna folket i USA än att ge till judarna?

Är du från den sk old school? Vem tror och läser gamla jävla påhittade testamenten? Skulle inte kristna ha lämnat tomtesagorna bakom sig?

Erdogan är bra för judarna, det har jag förklarat i ett andra inlägg. Sen så vet du min inställning mot Erdogan per PM.
Jag tror på hela Bibeln. Bibeln är inte komplett utan Gamla Testamentet. Man kan inte förstå helheten om man inte läser båda. Vi ska inte offra oss för judarna, vi är ju samma folk. Bara det att ingen vet om det ännu. Utom jag då, eftersom jag är sjukt smart.

Genom att kalla mig "människohataren" så antyder du ju dessutom att hegrer skulle vara människor, fy skäms
Citera
2017-04-08, 23:10
Medlem
bernad_laws avatar
Nu släpper vi bibeln och fokuserar på kriget i Syrien. /Mod
Citera
2017-04-08, 23:49
Medlem
Våldsamma protester i Florida mot Trumps beslut att bomba Assad:

https://twitter.com/CBSNews/status/850805453256880129

Tillerson har nu förtydligat att prioritet är ISIS, inte Assad:

http://www.cbsnews.com/news/tillerson-on-syria-the-first-priority-is-the-defeat-of-isis/?ftag=CNM-00-10aab7e&linkId=36332203
Citera
2017-04-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hansen
Kan vi vänta oss att Assad börjar skicka in raketer i Israel, precis som Saddam gjorde under Gulfkriget, ifall USA:s aggressioner eskalerar? Liksom Saddam då så är ju Assad mer än väl införstådd i vilka de verkliga ljusskygga krafterna bakom detta är.
Assad skulle knappast våga angripa Israel på det sättet, det vore att kasta bort alla framsteg som gjorts de senaste åren. Syriens krigsmakt är ingen direkt match för IDF, särskilt inte som det dessutom skulle involvera USA vilket innebär tack och godnatt för Assads regim. Ryssland och Iran är dvärgar i jämförelse med USA och det är inte sannolikt att de skulle vilja följa Assad ner i avgrunden.

Saddams situation var en helt annan, eftersom han redan var i krig mot en USA-ledd koalition som inkluderade många arabstater (bl a Hafez al Assads Syrien). Hans drag att anfalla Israel var en åtgärd som syftade till att provocera Israel att slå tillbaka och effektivt ansluta sig till kriget mot Irak, vilket i sin tur skulle leda till att arabstaterna lämnade koalitionen mot Saddam eller till och med bytte sida eftersom det är politiskt omöjligt för en arabstat att vara allierad med Israel.
Men Israels vedergällning uteblev efter amerikanska påtryckningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in