2017-11-17, 11:40
Medlem
longbow4ys avatar
Om förslagen här:
https://www.un.org/press/en/2017/sc13072.doc.htm

Ryssarna ville att man faktiskt skulle besöka platserna. Det var tydligen inte önskvärt av bland annat Sverige.
Citat:
The Bolivian draft on extending the Mechanism, also for one year, was rejected after first being tabled by the Russian Federation and withdrawn. The text was rejected by a vote of 4 in favour (Bolivia, China, Kazakhstan, Russian Federation) to 7 against (France, Italy, Japan, Sweden, Ukraine, United Kingdom and United States) with 4 abstaining (Egypt, Ethiopia, Japan, Ukraine). It would have welcomed what it called the “full and profound cooperation” extended by the Syrian Government to the Mechanism and the other group investigating chemical attacks, the fact‑finding mission.

Regretting the lack of visits to the sites of chemical incidents, and lack of full chain of custody of evidence and other methodological factors that might cast doubt on the Mechanism’s conclusions, the Russian draft tabled by Bolivia would have requested that investigative teams be dispatched to Khan Shaykhun and the Shayrat airbase, subjects of the most recent report of the Mechanism. It would have requested the Mechanism to collect and analyse information on use by non‑State actors of chemical weapons, and to submit to the Council analytical reports every three months. It would have also called for greater focus on the use of non‑State weapons by non‑State actors.
Citera
2017-11-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Vad är det för jävla fjantfråga? Skulle USA rösta på rysslands förslag istället för på sitt eget som för övrigt hade överväldigande majoritet (11röster)?. Ryssarna fick med sig Bolivia på sitt förslag. Men kärnfrågan är ju varför Ryssen använder sitt veto hela tiden. Svaret är självklart, de vet att Assad är så jävla skyldig. Något hela världen vet förutom några inavlade foliehattar på den här tråden då förstås

JA, så varför ska Ryssland rösta på USAs istället för sitt eget, samma logik ju?
Dom använder sitt veto lika ofta som USA gör det, bara att vi inte får reda på det.
USAs resolutioner går ut mer på att hindra och försvåra för Assad än att utreda något.
Citera
2017-11-17, 12:08
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
JA, så varför ska Ryssland rösta på USAs istället för sitt eget, samma logik ju?
Dom använder sitt veto lika ofta som USA gör det, bara att vi inte får reda på det.
USAs resolutioner går ut mer på att hindra och försvåra för Assad än att utreda något.

Du gör ett jävligt dåligt försök till att blanda bort korten.. Nu handlar det om rysslands fortsatta vägran till att fortsätta utredningen kring gasattackerna. Sluta tramsa din förvirrade nöt
Citera
2017-11-17, 12:14
Medlem
Citat:
Du gör ett jävligt dåligt försök till att blanda bort korten.. Nu handlar det om rysslands fortsatta vägran till att fortsätta utredningen kring gasattackerna. Sluta tramsa din förvirrade nöt

Nej du, det handlar det inte alls om. Det handlar om att USA vill trycka på sin agenda utan något som helst intresse för sanningen.

Du vet att dom enda som har drabbats av gasattackerna är syriska armen och civila, vad säger det dig?
Sluta svälja propagandan från väst.
Citera
2017-11-17, 12:17
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Nej du, det handlar det inte alls om. Det handlar om att USA vill trycka på sin agenda utan något som helst intresse för sanningen.

Du vet att dom enda som har drabbats av gasattackerna är syriska armen och civila, vad säger det dig?
Nä, istället ska man svälja propaganda från öst. Sedan när blev FN västpropaganda?

Det är för övrigt så alla attacker skett mot områden kontrollerade av rebellerna med Khan al-Assal som undantag. Civila i dessa områden är oftast nära anhöriga till rebellerna. Men det kanske du inte kan komma fram till när du sväljer mycket ryssmjölk?

Rysslands veto talar klarspråk. De vill inte att sanningen ska fram.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-11-17 kl. 12:23.
Citera
2017-11-17, 12:19
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Om USA tillsammans med 10 andra länder vill ha en fortsatt utredning medan Ryssland och Bolivia vill annorlunda. Är det då rimligt att bara lägga ner utredningen tycker du då alltså.. Nåja du har ju aldrig förespråkat demokrati så jag skiter fullständigt i dina skeva åsikter. Flytta till ryssland för fan
Citera
2017-11-17, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Nä, istället ska man svälja propaganda från öst. Sedan när blev FN västlig propaganda?

Det är för övrigt så alla attacker skett mot områden kontrollerade av rebellerna med Khan al-Assal som undantag. Civila i dessa områden är oftast nära anhöriga till rebellerna. Men det kanske du inte kan komma fram till när du sväljer mycket östlig mjölk?

Rysslands veto talar klarspråk. De vill inte att sanningen ska fram.

Ah du igen, min lilla speciella flashbackare.
Den infon jag har kommit fram till är från din länk, men eftersom du inte läser det du länkar så förstår jag att du inte har så bra koll på saker o ting.

Det är inte det vetot handlar om och det vet du, men USA försöker bara plocka billiga propagandapoäng och det har dom lyckats med.
Citera
2017-11-17, 12:28
Medlem
Citat:
Om USA tillsammans med 10 andra länder vill ha en fortsatt utredning medan Ryssland och Bolivia vill annorlunda. Är det då rimligt att bara lägga ner utredningen tycker du då alltså.. Nåja du har ju aldrig förespråkat demokrati så jag skiter fullständigt i dina skeva åsikter. Flytta till ryssland för fan

Du har en konstig syn på demokrati.

Jag har inte läst förslaget så kan inte uttala mig, men med tanke på att det är USA som har lagt fram det så är det högst troligt att det är orimligt och syftet är att hindra Assad och Ryssland så mycket dom kan.
Citera
2017-11-17, 12:32
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ah du igen, min lilla speciella flashbackare.
Den infon jag har kommit fram till är från din länk, men eftersom du inte läser det du länkar så förstår jag att du inte har så bra koll på saker o ting.

Det är inte det vetot handlar om och det vet du, men USA försöker bara plocka billiga propagandapoäng och det har dom lyckats med.
Du har läst en länk och anser dig vara expert nu?

FN, HRW och Amnesty har skrivit fler än en rapport som du borde ta del av istället för en länk. Det är därför du missade att i princip alla attacker skett mot rebellkontrollerade områden. Vad säger det dig? Har rebellerna gasat sig själva mer än 100 gånger för att provocera fram en intervention? Tror du på tomten också?

Det här handlar inte om USA. Det handlar om att Ryssland vägrar fortsätta tillåta FN utreda kemvapenanklagelser. Hur tydligare kan det bli? Ryssland har ingen giltig ursäkt för att sätta stopp för FN. De är ute efter att skydda sitt anseende i och med att de är bästa polare med Assad.
Citera
2017-11-17, 12:34
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Du har en konstig syn på demokrati.

Jag har inte läst förslaget så kan inte uttala mig, men med tanke på att det är USA som har lagt fram det så är det högst troligt att det är orimligt och syftet är att hindra Assad och Ryssland så mycket dom kan.
Du är allmänt konstig. Men du har rätt. Syftet har varit att hindra Assad och Ryssland att undgå sanningen.
Citera
2017-11-17, 12:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
De började som frihetskämpar. Sedan gick de successivt i Islamist-fällan. Precis som Slaktaren i Damaskus hoppades.

Men, vi glömmer aldrig hur det började och att Slaktaren i Damaskus försökte få dem till att vara terrorister redan från början. De som tror blint på trollfabrikerna förnekar såklart detta fakta.
Det har aldrig funnits några frihetshjältar. Inte ens Assad-kritiker hävdar det.
Citera
2017-11-17, 12:38
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det har aldrig funnits några frihetshjältar. Inte ens Assad-kritiker hävdar det.
Är dessa Assad-kritiker i källaren hos dig? Jag har aldrig påträffat en så antisyrisk människa som dig. Du gör bokstavligen allt för att förneka det syriska lidandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in