2017-04-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Klart deras landområde är redan skyddade av USA.

Ryker kurderna helt så blir det svårt för Assad att sitta kvar, Ryssarna kommer tröttna med att vara kvar i 10 år och åka hem.

Går inte att leda ett land med 87% emot sig.

Han har inte 87% emot sig, men oavsett så är kurderna precis som andra ett delat folk med olika grupper med olika mål samt intressen

Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Skrev det där tidigare idag. Har ju sagt hela tiden att kurderna är värre än IS. De mest opålitligaste folket. Ryssland som tog sida med kurderna och tänkte öppan terrorist office för dom. Nu får Putin tänka om.

ENKs talar inte för alla kurder, precis som pyd / sdf / pkk / ypg etc etc etc gör.

Vi ska inte börja generalisera och dra för stora växlar av detta uttalande
Citera
2017-04-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Där rök också hela projektet med ett självstyrande Kurdistan. Ryssarna var också intresserade av ett Kurdistan som buffert mot arabvärlden men kommer inte kunna stödja det i och med kurderna nu gått emot Assad. Det fanns en minimal chans att Assad, efter att han vunnit kriget i de västra delarna, skulle ha satt sig ner med kurderna och hamrat ut en autonomi. Det är över nu. Nu är det "all-in" från alla och det skrev jag även igår i "Vapen och militär". Ja, vi är i ett tredje världskrig sen igår.

hahah Sjuk eller Ryssland slickade Kurdernas röv Manbij och norra Syrien så inte Turkarna tog över mer från Assad.

Assad har knappt soldater utan Iran och Ryssland. Finns inget mer att hämta från dessa 13%
Citera
2017-04-08, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Han har inte 87% emot sig, men oavsett så är kurderna precis som andra ett delat folk med olika grupper med olika mål samt intressen

ENKs talar inte för alla kurder, precis som pyd / sdf / pkk / ypg etc etc etc gör.

Vi ska inte börja generalisera och dra för stora växlar av detta uttalande

Vet inte vad ENK är men jag håller mig till vad Salih Muslum sa själv om attacken, han välkomnade det och hoppas fler attacker kommer.
Citera
2017-04-08, 19:46
Medlem
Citat:
Vet inte vad ENK är men jag håller mig till vad Salih Muslum sa själv om attacken, han välkomnade det och hoppas fler attacker kommer.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kurdish_National_Council

Som sagt, han kanske talar för denna grupp men inte alla
Citera
2017-04-08, 19:48
Medlem
Hegernatarens avatar
Ryssland har bombat för fullt med vit fosfor kring något ställe som heter Idlib, vilka håller detta?

Är inte det ett gränsfall till kemattack? Ser ut som medveten provokation.
Citera
2017-04-08, 19:50
Avslutad
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Kurdish_National_Council

Som sagt, han kanske talar för denna grupp men inte alla

Vad vill du säga? Prata inte ur skägget nu. Jag skiter fullständigt i övriga kurder, jag koncentrerar mig på vad Muslum har sagt eftersom det är hans kurdgrupp som är där nere och slåss. Vad övriga kurder tycker skiter jag fullständigt i. Skulle KRG Peshmerga sagt det skulle jag inte bry mig om det men nu är det Muslum som sagt och det är YPG som får stöd av Ryssland också. Försök inte fövirra saker och ting.
Citera
2017-04-08, 19:52
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
hahah Sjuk eller Ryssland slickade Kurdernas röv Manbij och norra Syrien så inte Turkarna tog över mer från Assad.

Lär dig för fan att skriva på svenska så att man förstår vad du menar. Det är andra gången du citerar mig och skriver som en jävla kratta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Ryssland har bombat för fullt med vit fosfor kring något ställe som heter Idlib, vilka håller detta?

Det är inte vit fosfor, Ryssland använder inte det. De kör på Thermite, ger liknande effekt dock
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren

USA gjorde det också förra vecka.

Man får bara använda det i öppna områden tror jag och ej på civila.
Citera
2017-04-08, 19:53
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
USA har gjorde det också förra vecka.

Man får bara använda det i öppna områden tror jag och ej på civila.
Aha okej, då är storyn antagligen överspelad.
Citera
2017-04-08, 19:53
Medlem
Citat:
Vad vill du säga? Prata inte ur skägget nu. Jag skiter fullständigt i övriga kurder, jag koncentrerar mig på vad Muslum har sagt eftersom det är hans kurdgrupp som är där nere och slåss. Vad övriga kurder tycker skiter jag fullständigt i. Skulle KRG Peshmerga sagt det skulle jag inte bry mig om det men nu är det Muslum som sagt och det är YPG som får stöd av Ryssland också. Försök inte fövirra saker och ting.

Men jag har förklarat det, ENKs/KNC är inte samma sak som SDF. Att en grupp av kurder uttalar sig positivt till bombningarna är inte samma sak som att alla kurdiska grupper tycker detsamma.

Är det tillräckligt enkelt förklarat?
Citera
2017-04-08, 19:56
Avslutad
Citat:
Men jag har förklarat det, ENKs/KNC är inte samma sak som SDF. Att en grupp av kurder uttalar sig positivt till bombningarna är inte samma sak som att alla kurdiska grupper tycker detsamma.

Är det tillräckligt enkelt förklarat?

Det är nog du som inte vill förstå, läs mitt inlägg igen och citera mig med egna inlägg vad jag skrivit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in