2017-03-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Hur mycket mer kan dom göra bort sig för omvärlden?
Putin har nog inte några större planer längre i Syrien men jag hoppas han kan överraska oss som han brukar göra.

En till idiot som köper den teorin? Ser det ut som att man försöker skapa något för att lägga pipeline?
Assad sa nej, vad är det du inte förstår? USA och dess allierade vill/ville ha bort Assad och sätta in en ny/egen regering så som de brukar göra.
Citera
2017-03-29, 01:33
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Jag skulle säga att skillnaden i din och min världsbild är synen på islam. Du skriver att Syrien under
en demokratisk ledare skulle ha en annan utveckling, demokrati och islam går inte ihop, särskilt när man i Syrien har olika varianter av islam där alla tycker att det finns en rätt tolkning alla andra är fiender. (Sufismen undantagen) Jag har bott i ett islamskt land och kommer med min dom om islam utifrån egna erfarenheter. Jag tror att det inte finns något land med mer än 18% muslimer som är demokrati.

Om Sverige skulle anfallas av Ryssland skulle svenskarna inte komma till andra länder och kräva speciell mat. Om det var ombytta roller skulle vi inte i Mellanöstern komma och kräva griskött och jämställdhet mellan könen samma rättigheter för hbtq få bygga kyrkor och bada i bikini samtidig som vi blir försörjda.

Mellanöstern är en krutdunk och har varit det under lång tid och så länge islam lever och frodas där så kommer det fortsätta vara så.

Sen är det klart att det som sker är förskräcklig och aldrig kan accepteras, men det kommer fortsätta så länge islam är stark.

Läs gärna några islamska hemsidor många av dom får statsstöd.

http://www.hizb-ut-tahrir.se/index.php/kategori-aktuella-amnen/94-islam-i-sverige-eller-svensk-islam (haram är förbjudet)

"En integrering av Islam och muslimer i vilket icke-islamiskt samhälle är haram och går stick i stäv med Islams budskap p g a att integration innebär att ge avkall på vissa delar av Islam för att den och muslimerna ska bli delar i helheten; nämligen det svenska samhället och Sverige"

"Allah har nedsänt Islam för att kompromisslöst tillintetgöra alla ”heliga kor”, ex demokrati, kapitalism, pluralism, marknadsekonomi, feminism etc, inte för att leva i symbios eller bilda syntes med dem."

https://www.facebook.com/notes/g%C3%B6ran-gustavsson/p-o-l-i-s-a-n-m-%C3%A4-l-a-n/10150625670278812/
Om muslimer älskar sharia-lagar och allt vad salafism och wahhabism innebär, för vilket du får det att framstå, vem är du att lägga dig i vilket statsskick Syrien får? Om du ogillar invandring till Sverige och Europa, varför ser du dig ha auktoritet att bestämma vilken ledare, vilket samhälle syrier vill leva i?

Inget av det du påstår är sant, men även om vi skulle ponera att det du skriver är sant så talar det ju emot dig.

Hizb al Tahrir får inte statsstöd. Varför underskattar du folks intelligens?
Citera
2017-03-29, 03:05
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Det förvånar mig inte. Fegisar känner sympati med fegisar. Hoppas de spottar på dig när du söker asyl.

Vad är det för svammel?

OM det skulle bli krig i Sverige, skulle jag också kämpa emot om vår regering skulle bete sig som makthavarna i Syrien.

Jävla spån. Ska jag som ursvensk söka asyl?

Flashback i ett jävla nötskal.

No offense Flashback

Herre gud varför ödslar jag nedslag på tangenterna med detta.

Jaja, tror den där Bathledaren snart gör Saddam sällskap i helvetet...
Citera
2017-03-29, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Om muslimer älskar sharia-lagar och allt vad salafism och wahhabism innebär, för vilket du får det att framstå, vem är du att lägga dig i vilket statsskick Syrien får? Om du ogillar invandring till Sverige och Europa, varför ser du dig ha auktoritet att bestämma vilken ledare, vilket samhälle syrier vill leva i?

Inget av det du påstår är sant, men även om vi skulle ponera att det du skriver är sant så talar det ju emot dig.

Hizb al Tahrir får inte statsstöd. Varför underskattar du folks intelligens?

Jag har aldrig lagt mig i vilket statsskick eller vilken ledare Syrien ska.

Jag ogillar inte invandring till Sverige eller Europa, men att som nu ta 70% muslimska män utan ID handling är oansvarigt

Jag har aldrig sagt att Hizb al Tahir får statsstöd men det har muslim,se och dom förespråkar barn aga och att tvinga på barn religion. Det andra länken.

Det jag säger är att islam var helst den är den dominerande religionen sprider elände omkring sig. Jag utmanar dig att ge exempel på demokratiska fredliga muslimska länder?
Citera
2017-03-29, 05:59
Medlem
Att US använder kurderna som legosoldater för att befria Ragga och de därmed skulle få autonomi eller en egen stat stämmer dåligt med verkligheten.
Ragga är inte kurdernas område och borde därför inte vara intressant för dem, tidigare har de endast varit intresserade av kurdiska områden att befria.
En autonomi eller självständig kurdisk stat motsätter sig Turkiet mycket bestämt och US skulle riskera att Turkiet kommer att närma sig Ryssland, och Nato tappar mer eller mindre en allierad.
Ett sådant scenarie kan inte krigshökarna i US acceptera och Nato skulle kraftigt försvagas, därför Turkiet har ett sådant strategiskt läge som gör att landet är oumbärlig för US och Nato alliansen.
Därför kan scenariet vara som sådant att om Ragga blir befriat anser sig US har rätt att upprätta en bas i Syrien, där huvudsyftet är att försvara Golanhöjden.
Om kurderna skall få autonomi eller att det blir en federal lösning är upp till den syriska regeringen, och US har ingenting med det att göra.
US har inte haft några bra förbindelser med Syrien sedan 1967 när Israel ockuperade Golanhöjden och Syrien har försökt få tillbaka området utan att US medverkat till återförande av Golanhöjden.
Därför Israel ockuperat Golanhöjden är den sannolika orsaken att Israels vattenreserv finns där, men det finns ingen rätt att ockupera område i annat land därför de behöver dess naturtillgång.
Senast redigerad av Fagro 2017-03-29 kl. 06:14.
Citera
2017-03-29, 07:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
De mest demokratiska muslimländerna anser jag är :
1. Malaysia
2. Indonesien
3. Turkiet
4. Iran

Demokrati och Islam är som en frisk människa och HIV.

Citat:
Att US använder kurderna som legosoldater för att befria Ragga och de därmed skulle få autonomi eller en egen stat stämmer dåligt med verkligheten.
Ragga är inte kurdernas område och borde därför inte vara intressant för dem, tidigare har de endast varit intresserade av kurdiska områden att befria.
En autonomi eller självständig kurdisk stat motsätter sig Turkiet mycket bestämt och US skulle riskera att Turkiet kommer att närma sig Ryssland, och Nato tappar mer eller mindre en allierad.
Ett sådant scenarie kan inte krigshökarna i US acceptera och Nato skulle kraftigt försvagas, därför Turkiet har ett sådant strategiskt läge som gör att landet är oumbärlig för US och Nato alliansen.
Därför kan scenariet vara som sådant att om Ragga blir befriat anser sig US har rätt att upprätta en bas i Syrien, där huvudsyftet är att försvara Golanhöjden.
Om kurderna skall få autonomi eller att det blir en federal lösning är upp till den syriska regeringen, och US har ingenting med det att göra.
US har inte haft några bra förbindelser med Syrien sedan 1967 när Israel ockuperade Golanhöjden och Syrien har försökt få tillbaka området utan att US medverkat till återförande av Golanhöjden.
Därför Israel ockuperat Golanhöjden är den sannolika orsaken att Israels vattenreserv finns där, men det finns ingen rätt att ockupera område i annat land därför de behöver dess naturtillgång.

Kurder får inte betalt och är därmed inga legoknektar.

Raqqa kommer att bli en del av Rojava om invånarna vill det.

http://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-pyd-idUSKBN16Y1B0

Turkiet kan inte närma sig Ryssland, då blir de deras lilla bitch.

Dom krigar redan. "Turkey bans almost entire list of Russian agricultural imports"

http://www.azernews.az/region/110623.html

Även Iran smörar för kurderna nu.

An extended railway construction is underway to connect Iran to the Syrian west coast on the Mediterranean Sea, crossing the Kurdistan Region in northern Iraq, according to Iranian President Hasan Rouhani who visited Kurdish provincial capital of Sanandaj in Iran Saturday as part of his reelection campaign.

http://www.rudaw.net/english/middleeast/iran/26032017

Assad bestämmer inte ett skit, han kan få bestämma över Alawiterna om han har tur.

http://imgur.com/a/rWdGh

Kurderna har olja, vatten, jordbruk, majoriteten av kornsilo i Syrien och flygfält.

SDF:s talesman Talal Silo som är en turkmen sa att under Trump så har allt blivit bättre mellan kurderna och USA.

https://twitter.com/Furiouskurd/status/846032999225397251
Citera
2017-03-29, 08:53
Medlem
Det bästa borde varit en allians av SAA och dess allierade med kurderna och även US som gemensamt hade befriat Ragga.
Det finns en risk att kurderna kör fast med uppdraget, när man ser till befrielsen av Mosul där kurder är inblandade har den befrielsen inte varit så lyckad.
Kurderna är helt klart mycket bra soldater men de behöver tunga vapen och även lämpliga för uppdragen, och vad gäller befrielsen av Ragga har ryssarna sådana vapen, därför de har stor erfarenhet av terrorister och hur de skall elimineras.
Ryssarna är sannolikt mycket bra på att planera och organisera ett sådant uppdrag som befrielsen av Ragga. SAA har tillgång till de ryska vapnen och har även blivit upptränade för användning av dem.
Sedan kan ryssarna sätta in specialsoldater som prickskyttar och de som kordinerar flyganfallen och artillerielden.
Ser man till US referenser vad gäller militära uppdrag i Mellan Östern har de inte varit speciellt lyckade.
Citera
2017-03-29, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kninsed445
Demokrati och Islam är som en frisk människa och HIV.
Assad bestämmer inte ett skit, han kan få bestämma över Alawiterna om han har tur.
Kurderna har olja, vatten, jordbruk, majoriteten av kornsilo i Syrien och flygfält.
SDF:s talesman Talal Silo som är en turkmen sa att under Trump så har allt blivit bättre mellan kurderna och USA.
Kurderna är också muslimer, men det finns inga demokratiska länder med Islam som sin statsreligion, utan kan ses som diktatorstyrda.
Alla de här tillgångarna som , säd, olja m.m. finns på Syriskt territorium och har tillhört Syrien i 100 år med gränser godkända av FN.
Självklart fjäskar Trump för kurderna därför han utnyttjar dem, men glöm inte att US har haft många vänner som sedan blivit deras ovänner.
Shaen i Iran var en god vän till US, men när han störtades av folket och måste lämna landet, fick han ingen fristad i USA eller vård för sin cancer där, utan blev tvungen försöka få en fristad i annat land, som till slut blev Egypten där han avled också, hans cancer hade sannolikt kunnat botas om han fått vård i US.
Bin Laden var en vän till US under Afghankriget, men blev sedan deras stora fiende.
Saddam Hussein var en vän till US vid kriget mot Iran, men blev sedan en fiende.
Assad är folkvald president och har mycket att säga till om i Syrien, men måste ha regeringen bakom sig, han kan också avsättas av folket om han inte sköter sig.
Assad är Alawit som ligger nära Shia, men militären är till 70- 80% Sunni.
Senast redigerad av Fagro 2017-03-29 kl. 09:25.
Citera
2017-03-29, 09:28
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Googla på syrienkriget, Det finns mängder med filmer från bl.a. Aleppo där man visar Johadisternas förråd av hemgjorda terrorvapen, hur de använt skolor som baracker, hur de torterar civila och soldater.
Inte så svårt.

14k inlägg och du har inte begripit det mest grundläggande i en (forum)diskussion och hur argument byggs upp och presenteras. Hur är det möjligt?
Citera
2017-03-29, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Jag skulle säga att skillnaden i din och min världsbild är synen på islam. Du skriver att Syrien under
en demokratisk ledare skulle ha en annan utveckling, demokrati och islam går inte ihop, särskilt när man i Syrien har olika varianter av islam där alla tycker att det finns en rätt tolkning alla andra är fiender. (Sufismen undantagen) Jag har bott i ett islamskt land och kommer med min dom om islam utifrån egna erfarenheter. Jag tror att det inte finns något land med mer än 18% muslimer som är demokrati.

Om Sverige skulle anfallas av Ryssland skulle svenskarna inte komma till andra länder och kräva speciell mat. Om det var ombytta roller skulle vi inte i Mellanöstern komma och kräva griskött och jämställdhet mellan könen samma rättigheter för hbtq få bygga kyrkor och bada i bikini samtidig som vi blir försörjda.

Mellanöstern är en krutdunk och har varit det under lång tid och så länge islam lever och frodas där så kommer det fortsätta vara så.

Sen är det klart att det som sker är förskräcklig och aldrig kan accepteras, men det kommer fortsätta så länge islam är stark.

Läs gärna några islamska hemsidor många av dom får statsstöd.

http://www.hizb-ut-tahrir.se/index.php/kategori-aktuella-amnen/94-islam-i-sverige-eller-svensk-islam (haram är förbjudet)

"En integrering av Islam och muslimer i vilket icke-islamiskt samhälle är haram och går stick i stäv med Islams budskap p g a att integration innebär att ge avkall på vissa delar av Islam för att den och muslimerna ska bli delar i helheten; nämligen det svenska samhället och Sverige"

"Allah har nedsänt Islam för att kompromisslöst tillintetgöra alla ”heliga kor”, ex demokrati, kapitalism, pluralism, marknadsekonomi, feminism etc, inte för att leva i symbios eller bilda syntes med dem."

https://www.facebook.com/notes/g%C3%B6ran-gustavsson/p-o-l-i-s-a-n-m-%C3%A4-l-a-n/10150625670278812/

Du menar på allvar att om islam inte fanns så skulle Syrien krisen inte behöva finnas ?
Du menar på allvar att det inte spelar roll om det är en diktatur / diktator som styr ett land ?

Hitler var en vit diktator, kristen och judehatare...allt ont var judarnas fel och därför skulle de utrotas..och hans propagandamaskin lyckads lura både sitt eget folk och andra om massmördandet.
Han dräpte alla kritiker inte bara judar...utan även sina egna soldater om de protesterade, kommunister, romer, utvecklingsstörda..
Och precis som Assad planerade han sitt mördande av civila.

Nu är vi alla så vilseledda av Assads propaganda att vi tror och tycker att det är riktigt att bomba hela bostadsområden, sjukhus, skolor för att Assad påstår att det finns terrorister bland civila. Att mörda
100 000 tals oskyldiga i områden där det inte ens finns terrorister.

Vad tror du regimen sysslar med i det ökända fängelset där över 13000 har torterats o avrättas utan rättegång. Vad berättigar detta, tycker du ? Eller är det också Fake news o propaganda för att Assad säger så ???

Och desto fler Isis dåd ( vilka han t o m själv köper olja av)i väst så får han o Putin mångas stöd för sitt massmord av civila i Syrien...

Vet du vad skillnaden är på en diktatur och en demokrati?
Det handlar inte om religion.
I en demokrati finns fria val, yttrandefrihet, demonstrationsfrihet och i en demokrati slaktas inte kritikerna..i en demokrati har vi religionsfrihet.och därför får islam anhängare utöva sin religion i Sverige
Och äta den mat de anser vara ren.

Jag vägrar äta griskött och jag lovar jag är helsvensk i generationer bakåt !!.

Assad är en diktator som tog över makten efter sin hårdföre far och diktator, som fick makten via en kupp,
inte genom fria val.

Syrierna straffades för att de demonstrerade mot en diktator som demonstrerade mot Assads terror!
Assad kallar sitt folk för råttor, parasiter, terrorister...i flera intervjuer påstår han att det är legitimt att bomba sönder landet i jakten på terrorister. Rätt att döda 1000 tals barn för att förhoppningsvis döda någon terrorist..och terroristen i hans ögon kan vara vem som helst som ogillar Assads politik.

Mig skulle han onekligen mörda, hela min familj och hela min släkt..och i jakten på mig halva svenska folket bara För att jag kritiserar honom. Om han kunde.

Samma med Hitler o likasinnade diktatorer oavsett religion!

som folket protesterar mot
Citera
2017-03-29, 09:46
Bannlyst
Citat:
Kurderna är också muslimer, men det finns inga demokratiska länder med Islam som sin statsreligion, utan kan ses som diktatorstyrda.
Alla de här tillgångarna som , säd, olja m.m. finns på Syriskt territorium och har tillhört Syrien i 100 år med gränser godkända av FN.
Självklart fjäskar Trump för kurderna därför han utnyttjar dem, men glöm inte att US har haft många vänner som sedan blivit deras ovänner.
Shaen i Iran var en god vän till US, men när han störtades av folket och måste lämna landet, fick han ingen fristad i USA eller vård för sin cancer där, utan blev tvungen försöka få en fristad i annat land, som till slut blev Egypten där han avled också, hans cancer hade sannolikt kunnat botas om han fått vård i US.
Bin Laden var en vän till US under Afghankriget, men blev sedan deras stora fiende.
Saddam Hussein var en vän till US vid kriget mot Iran, men blev sedan en fiende.
Assad är folkvald president och har mycket att säga till om i Syrien, men måste ha regeringen bakom sig, han kan också avsättas av folket om han inte sköter sig.
Assad är Alawit som ligger nära Shia, men militären är till 70- 80% Sunni.

Kurderna är muslimer med tvång, håll inte fast vid den tanken för länge. Även i Irakiska Kurdistan lämnar folk Islam och de har inte ens hunnit bli ett land. När kurderna har skapat sitt egna så kommer de att lämna Islam för gott. Kurd och Islam går inte ihop.

USA kommer inte lämna kurderna längre, visst det har man gjort. Men ryssarna har sålt kurderna mer än jänkarna.

Kurderna kommer att vara pro-USA/väst och en viss sammarbete med ryssarna. Man kommer att jobba ihop med araber, turkmener och kristna osv.

Iran’s Supreme Leader claims gender equality is 'Zionist plot' aiming to corrupt role of women in society

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/iran-supreme-leader-ayatollah-khamenei-gender-equality-women-zionist-plot-society-role-islamic-a7641 041.html

Sunni-Islam eller Shia-Islam är samma sak och bägge två förstör mellanöstern. Folk får utvecklas och förlita sig på gemenskap istället.

Alawiter är inte shia, de är lite som jesidier och deras flagga liknade den kurdiska förr i tiden.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/87/Latakiya-sanjak-Alawite-state-French-colonial-flag.svg/1200px-Latakiya-sanjak-Alawite-state-French-colonial-flag.svg.png

PKK:s systergren PJAK om Iran.

‘ISRAEL SHOULD SUPPORT KURDS’ STRUGGLE AGAINST DESPOTIC IRANIAN REGIME

http://www.jpost.com/Middle-East/Israel-should-support-Kurds-struggle-against-despotic-Iranian-regime-485272

Du är en muslim va? Komiskt att alla kallade kurder för murtad men helt plötsligt är de muslimer för att de har makt. Glöm Islam för kurderna.
Citera
2017-03-29, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kajsa49

Det är bara naivt att tro att alla stater vill bli demokratiska och jämlika. Speciellt när vi har religioner som Islam. Du är grundlurad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in